Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Har sett litt på Harman/Kardon AVR 132 og synes det ser ut som en kjempe forsterker. Ikke minst fordi vi har en lignende forsterker hjemme som er "helt konge". Det jeg lurer på er hva Harman/Kardon AVR 132 greier å "drive". Greier den for eksempel et par Dynavoice M65, en centerhøyttaler og et par ikke-så-alt-for-store bakhøyttalere, (i tillegg kommer også en aktiv subwoofer). Jeg vet at H/K er veldig "strenge" når det kommer til watt (fordi de oppgir mer reelle verdier en feks Eltax), så jeg ser egentlig ikke så mye på dette. Vil denne forsterkeren gjøre en bra jobb eller finnes det andre ting til under 3000,- som gjør det bedre/like bra? Setter pris på alle innspill! Endret 24. april 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Skal nok fungerer bare det. M65 er jo ikke spessielt tunge å drive. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hvor store høyttaler kan forsterkeren drive før den får problemer med å spille/spille høyt. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er da ikke spørsmål om hvor store de er men hvordan følsomheten er(verdien som står i db) Prøvde å søke rundt for å finne strømforsyningen på den, men fant ikke noe. Men høyttalere som har en følsomhet ned mot 88 skal den klare,muligens mer men tør ikke si sikkert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Så jo lavere den klarer, jo bedre er det? Sett at den klarer ned mot 88, klarer den da spille høyt på disse høyttalerene uten at det går ut over "qualiteten". Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ja,jo kraftigere forsterkeren er jo mer krevende høyttalere kan den kjøre. Logisk nok Ja,med en følsomhet på 92 skal de da være greit lettdrevne, så skal gå helt lekkert med "qualiteten" så lenge du ikke bestemmer deg for å kjøre dem på et volum hvor lyden mer høres ut som en kniv i øret ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Så da mener du at Harman/Kardon AVR 132 vil funke helt greit som en hjemmekino-reciver? Kommer ikke til å kjøpe høyttalere til 10.000,- uansett. Er Harman/Kardon AVR 132 noe av det beste man kan få til 3000 (eller under) eller finnes det noe bedre? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Så da mener du at Harman/Kardon AVR 132 vil funke helt greit som en hjemmekino-reciver? Kommer ikke til å kjøpe høyttalere til 10.000,- uansett. Er Harman/Kardon AVR 132 noe av det beste man kan få til 3000 (eller under) eller finnes det noe bedre? 8464539[/snapback] Jeg syns den er et veldig godt valg i prisklassen og at den kan kjøre de fleste høyttalere i mellomklassen. Bare ut av nysgjerrighet, hvorfor ønsker du å kjøpe F6 i calvados? Ser mye bedre ut i sort etter min mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg ønsker ikke kjøpe F6 i calvados. Jeg HAR kjøpt F6 i calvados. Grunnen til det er enkel: Jeg fikk dem på Netthandelen til 400,-. Et røverkjøp spør du meg . Spiller bra gjør dem også. Vi har en H/K fra før i huset, men jeg driver å funderer om jeg ikke vil ha noe "god-lyd" på rommet mitt også. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Gjort er gjort, lyden er jo like bra så :!: Har du HK fra før så er det jo ganske greit for deg å komme fram til om det er noe du vil fortsette med eller om du vil prøve noe nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg synes H/K gir meget god lyd. For en dag siden måtte jeg straffe LOTR ROTK, bare for å høre på lyden. Ingenting å utsette på spør du meg. Den greier fint å spille så høyt at jeg får klager nedenfra. Har aldri testet hvor høyt den klarer, da jeg ikke vil ødelegge ørene mine. Du kan si jeg har gode erfaringer med H/K. Finishen er det heller ingenting å si på. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ja,har du gode erfaringer fra før så skal jo det tilsi at du vil bli så og si fornøyd om du velger HK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå