1915 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) jeg kom nettopp hjem fra skolen. har en dell dimension 9150. har sidedøra av. det lukter svidd på rommet når jeg kommer hjem. men synes ikke akkkurat det kom fra pc'n? eller jeg vet ikke :S men hvertfall det er jo en svær kjøler på cpuen. er det farlig å ta av den? hva må jeg ikke komme borti? tenkte jeg skulle støvsuge den for støv. ser det er støv inni den :S kan det være strømmforsnyninga? Endret 24. april 2007 av 1915 Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det er ikke en ovn som står tildekt eller noe da? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Det er ikke en ovn som står tildekt eller noe da? 8459616[/snapback] nope. har ikke ovn i rommet. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 jeg kom nettopp hjem fra skolen. har en dell dimension 9150. har sidedøra av. det lukter svidd på rommet når jeg kommer hjem. men synes ikke akkkurat det kom fra pc'n? eller jeg vet ikke :S men hvertfall det er jo en svær kjøler på cpuen. er det farlig å ta av den? hva må jeg ikke komme borti? tenkte jeg skulle støvsuge den for støv. ser det er støv inni den :S 8459603[/snapback] Hvis du ikke er helt sikker på at det kom fra PC'en villle jeg først sjekket tempraturer o.l. ALDRI støvsug en PC. Bruk trykkluft på boks eller lignende. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) jeg kom nettopp hjem fra skolen. har en dell dimension 9150. har sidedøra av. det lukter svidd på rommet når jeg kommer hjem. men synes ikke akkkurat det kom fra pc'n? eller jeg vet ikke :S men hvertfall det er jo en svær kjøler på cpuen. er det farlig å ta av den? hva må jeg ikke komme borti? tenkte jeg skulle støvsuge den for støv. ser det er støv inni den :S 8459603[/snapback] Hvis du ikke er helt sikker på at det kom fra PC'en villle jeg først sjekket tempraturer o.l. ALDRI støvsug en PC. Bruk trykkluft på boks eller lignende. 8459622[/snapback] kan det være skjermen? 7 år gammel CRT skjerm 17 tommer. philips 109b Endret 24. april 2007 av 1915 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 jeg tror det er skjermen lokter litt rart fra den Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er skjermen 7 år så tipper jeg at den er full av støv og at lukten kommer fra den...Ville nok gjort den ren før jeg hadde brukt den igjen eller rett og slett invistert i en ny skjerm..... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 det er nok alt støvet som har samlet seg i a) skjermen b) kabinettet som er skyld i lukten. som nevnt tidligere bør du kjøpe det trykkluft på boks og blåse rent begge deler for støv. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er skjermen 7 år så tipper jeg at den er full av støv og at lukten kommer fra den...Ville nok gjort den ren før jeg hadde brukt den igjen eller rett og slett invistert i en ny skjerm..... 8459769[/snapback] Ikke begynn å skru opp en CRT skjerm.. Er noen spenninger inne i der som kan gi deg et par kuler du sent vil glemme. Om du skal gjøre det bør du la den stå 5 dager uten strøm. (Mener å huske at dette var tiden strømmen trengte for å bli utladet) Vil uansett anbefale og se på en LCD skjerm. Billige og mye bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er enig med de som har nevnt støv... Legger det seg i strømtilførselen, kan det lukte litt svidd... Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hihi, og jeg som har støveseugd pcen 3 ganger =P Gått fint det, men modda slagen litt så jeg fikk en liten gummislange. I tillegg hadde jeg laveste blås (eller sug, om du vil) på motoren... Kanskje verdt å merke seg at jeg aldri ville støvesugd hovedkortet, bare kjøleribben til prossesoren ^^ Frostie Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 jeg tror det er skjermen lokter litt rart fra den 8459755[/snapback] Hvis dette er tilfellet så må du for all del huske å slå av strømmen på skjermen når du forlater rommet. Har opplevd at en skjerm tok fyr under bruk - tør ikke tenke på resultatet om ikke noen hadde slukket umiddelbart. Hilsen torfinn Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 EDIT: problemet funnet. jeg bor på landet. vi er nå ikke så viktig med den søppelsorteringa. og jeg bor på gård. pappa hadde idag brent bål. med gummi og skit. og vinduet på rommet mitt hadde stådd åpnet. så det var grunnen. ingenting feil ved pc'n ^^ <3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 EDIT: problemet funnet. herlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg