JPTvete Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Ønsker tips/råd om hva jeg kan gjøre for å forbedre bildet. Har fotografert i studio her og har brukt softboks på høyre side og paraply på venstre side for å lette opp skygger. Prøver igjen :-) Mvh Ståle EDIT: Så noe jeg måtte rette på før det kom kommentar :-) Endret 24. april 2007 av Snakenor Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Var jo ikke noe spesielt med det da. Fin posering, deilig dame. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Var jo ikke noe spesielt med det da.Fin posering, deilig dame. 8460094[/snapback] Må det være noe spesiellt med alt da? Herregud, er forbaska lei alt dette "det er for lite spesiellt"-snakket. Bildet var perfekt, for å si det mildt. Fint kvalitetsmessig utført, fin posering og fin dame.. Hva mer forventer man? Må si at jeg ikke finner noe som helst å sette fingeren på. Kanskje et lite smil? Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Liker lyssettingen, men jeg syns poseringen blir litt rar. Den er fin helt opp til nakken, men hodet og høyrearmen syns jeg blir litt "overdrevet", ser nesten litt photoshoppet ut. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Enig med Lystig forsåvidt. Hodet heller litt vel mye for meg. Ellers har jeg ikke noe å utsette. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det er et lyst felt på armen hennes, men ellers var det et nydelig bilde av en nydelig modell Lenke til kommentar
Toa Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Var jo ikke noe spesielt med det da.Fin posering, deilig dame. 8460094[/snapback] Må det være noe spesiellt med alt da? Herregud, er forbaska lei alt dette "det er for lite spesiellt"-snakket. 8464536[/snapback] Og det kommer fra personen som syntes skogsbildene mine var for kjedelige fordi jeg ikke hadde et spennende motiv... eller fordi de kanskje var "for lite spesielle" ? Jeg er forsåvidt enig at dette bildet er litt kjedelig fordi vi har sett samme posituren 10.000 ganger før. Men bildet er bra teknisk på alle mulige måter, og modellen er flott. Bra jobbet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jaja, kjedelig eller ikke, det får dere selv bestemme. Kritikk: Jeg syns det båndet som kommer fram på ryggen ble litt rart, da det ikke kommer helt fram hva det er, selv om jeg skjønner at det er en del av "toppen". Bakgrunnen er ikke helt hvit, noe den bør være etter min smak. Rumpa og nederste del av ryggen ble også litt for lys, og det oppstår rare kanter. Hvor ble det av bena? Og generelt sett virker det bittelitt blast. Ståle: Du har tatt mange gode portrettbilder, men de du har tatt av Anita (nr 1, 2 og 3) har ikke nådd opp til min forventing fra deg. Jeg syns du kanskje bør prøve deg på noe vanskeligere, som å ta portretter som viser en følelse eller mening. Etter min mening så er disse bilden av Anita noe alle med rett utstyr kan få til, å da bli jeg ikke imponert Det finnes så mange slike fra før av, så idèen er brukt opp, og noen må komme med nye bilder. Det ble ikke mye kritkk til forbedringer, men for meg er det viktig å få sagt meningen min om bildet, og ikke bare etterbehandlingen. Håper dette hjelper deg vidre Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Jeg syns det båndet som kommer fram på ryggen ble litt rart, da det ikke kommer helt fram hva det er, selv om jeg skjønner at det er en del av "toppen". Svar: Skal vell ikke legge den altfor store fantasien for å skjønne hva det er.. Og jeg synes det er naturlig at den er der. Bakgrunnen er ikke helt hvit, noe den bør være etter min smak. Svar: Smaken er som baken :-) Synes den er hvit nok jeg! Rumpa og nederste del av ryggen ble også litt for lys, og det oppstår rare kanter. Svar: For lys & kanter, hva er det du mener? Kanskje du har en dårlig skjerm eller bør kalibrere snart? Hvor ble det av bena? Og generelt sett virker det bittelitt blast. Svar: Ser du ikke bene da? Blast,.. her ønsket jeg litt "sarte" farger. Ståle: Du har tatt mange gode portrettbilder, men de du har tatt av Anita (nr 1, 2 og 3) har ikke nådd opp til min forventing fra deg. Jeg syns du kanskje bør prøve deg på noe vanskeligere, som å ta portretter som viser en følelse eller mening. Svar: Hva forventer du av meg? Dette er mine første bilder i denne sjangeren, og det var hennes første gang foran kamera. Hva kan man da forvente? Å ta bilder som viser følelse og mening faller ikke helt under kategorien her... Etter min mening så er disse bilden av Anita noe alle med rett utstyr kan få til, å da bli jeg ikke imponert Det finnes så mange slike fra før av, så idèen er brukt opp, og noen må komme med nye bilder. Svar: Så fordi det finnes slike bilder fra før så kan ikke jeg ta slike jeg da? Tror du skal slite med å få tatt et bilde i denne kategorien som ikke allerede er tatt fra før. Skulle gjerne sett deg ta noen du som kan dette så bra :-) Det ble ikke mye kritkk til forbedringer, men for meg er det viktig å få sagt meningen min om bildet, og ikke bare etterbehandlingen. Svar: Ja din kritikk i dette tilfelle ga meg ingenting, og heller ingen nytte. Håper dette hjelper deg vidre Svar: Det gjør nok ikke det. EDIT: Har omformulert noe her! Jeg var nok en smule irritert på "Ikke" konstruktiviteten her. Endret 30. april 2007 av Snakenor Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ahhhh, herlig lesning 8469467[/snapback] Herlig bilde også. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Ahhhh, herlig lesning 8469467[/snapback] Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Veldig bra lyssettig, og om det er hennes første gang foran kamera så har du jammen funnet en keeper modell. Hu ser ut som om hu klarer seg veldig bra foran kameraet! Eneste jeg har å utsette på bildet er muligens hodet (sånn som det allerede er blitt nevnt) det heller kansje en smule for mye slik at det ser litt tilgjort ut.. Men alt i alt ett veldig bra studio bilde. Og hvor "Mr.Olsen" får kommentarene sine fra skjønner jeg ikke helt.. Men det virker som om du skjønte det selv Lenke til kommentar
catocontrol Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 jeg syntes det er kjempefint bilde! har du noen tips til en amatør, hvordan du gjør en bakgrunn helt hvit? mye lys på den eller hva? Lenke til kommentar
buitre Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Fint bilde av en flott modell. Lyssettingen og eksponeringen var veldig bra. Syns ikke posituren var noe særlig( høyre arm og hodet likte jeg ikke. Håret var litt kjedeligt. En vifte med litt svakt luft ville hjulpet med å gi det litt løft). Lenke til kommentar
melwasul Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Bildet er ganske godt teknisk og flotte farger. Noe som overgår nivået mitt (foreløpig, hehe). Bildet er kanskje litt utbrent eller hva det er som gløder hvitt på nedre baksiden av henne. Men det var da bare småpirkete av meg, hehe. Modellen ser litt nybegynner ut men det var ganske bra bilde til å være hennes første gang. Kanskje hun har en framtid hvis hun fortsetter, men jeg er ingen ekspert ang fotomodell. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Slett ikke dumt dette. Særlig hvis det er dine første forsøk i genren. Du virker ikke helt mottakelig for kritikk, men jeg tar sjansen likevel Du kunne godt ha valgt et tettere utsnitt. Slike bilder handler mye om linjer, og de flyter litt ut nedover beina hennes. Så jeg ville nok ha beskåret et stykke over knærne hennes, og gjort det tilsvarende tett på sidene. Enig med Marius om at bildet virker litt lyst. Det grenser til high key, uten virkelig å være det. Det blir litt hverken fugl eller fisk. Men det er en smakssak. Har du forresten sjekka din egen skjerm og eventuelt kallibreingsutstyret ditt? Om det er en feil, kan den like gjerne ligge hos deg. Det med skjerm er ment som et hint til kommunikasjonsformen din. Etter å ha lest igjennom tråden ,var jeg usikker på om jeg i det hele tatt ville skrive noe, og det er vel ikke det du vil oppnå? Men, som sagt. Mye bra i dette bildet. Nydelig modell, og det ser ut som om dere samarbeider bra. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg likte bildet veldig godt Syntes hun er veldig flink til å stå foran kamera Jeg syntes ikke logoen på buksen gjorde seg med den hvite bakgrunnen, men det er pirk deluxe. Alt i alt et fint bilde Tommel opp fra meg. - Rebecca Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Slett ikke dumt dette. Særlig hvis det er dine første forsøk i genren. Du virker ikke helt mottakelig for kritikk, men jeg tar sjansen likevel Du kunne godt ha valgt et tettere utsnitt. Slike bilder handler mye om linjer, og de flyter litt ut nedover beina hennes. Så jeg ville nok ha beskåret et stykke over knærne hennes, og gjort det tilsvarende tett på sidene. 8503615[/snapback] Takk for det. Ja dette er mine første forsøk alene med en modell slik :-) Det kan kanskje virke slik, men jeg er det. Kritikk som du her kommer med synes jeg er alright kritikk. Du kommer med tips til forbedring og ramser ikke bare opp usaklig alt du synes er dårlig. Enig med Marius om at bildet virker litt lyst. Det grenser til high key, uten virkelig å være det. Det blir litt hverken fugl eller fisk. Men det er en smakssak. 8503615[/snapback] Ja dette bildet er definitivt lyst og jeg ønsket litt "sarte" farger her, mange drar ganske hardt i spakene (jeg også iblandt) men ønsket ikke det her. Ja det er helt klart en smaksak :-) Har du forresten sjekka din egen skjerm og eventuelt kallibreingsutstyret ditt? Om det er en feil, kan den like gjerne ligge hos deg. Det med skjerm er ment som et hint til kommunikasjonsformen din. Etter å ha lest igjennom tråden ,var jeg usikker på om jeg i det hele tatt ville skrive noe, og det er vel ikke det du vil oppnå? 8503615[/snapback] Ja jeg har sjekket min egen skjerm :-) ;-) Det er det alle aller viktigste da man skal jobbe med bilder og spesielt da man vurderer andres bilder. Jeg sitter på en grafisk skjerm fra EIZO som blir kalibrert hver mnd, disse skjermene mister ikke farger og blir ikke like fort ujusterte som vanlige skjermer. Jeg kalibrerer med utstyret som EIZO anbefaler. Jeg er glad for at du skrev og jeg ønsker ikke at folk lar være å skrive, men hater "ikke konstruktiv" kritikk. Men, som sagt. Mye bra i dette bildet. Nydelig modell, og det ser ut som om dere samarbeider bra. Mvh Tim Typo 8503615[/snapback] Igjen takk for det, vi skal nok fotografere mer sammen fremover. Hun er en nydelig jente å jobbe sammen med. Ha en flott dag :-) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Nokre innlegg er sletta, hugs første punkt i Retningslinjene: #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. Til trådstartar: Dette er ein kategori for bildekritikk, du må forvente å få tilbakemeldingar du ikkje er enig i. I så fall ber eg deg argumentere for dine meiningar, det er mange som blir irritert når kritikken blir avvist som du har gjort. Dette er spelereglar for heile denne kategorien, noko alle bør ta til seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå