medlem-82104 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei! Har prosjekt om "Boston Tea Party". Og er en liten ting jeg lurer på... jeg finner mye stoff om når, hvor, hvorfor og hvordan, men jeg finner ikke ut hvordan det var FØR hele greia starta i det hele tatt! Før the "Tea Act" også... er det noen som har kunnskaper nok til å kunne fortelle meg om dette? Trenger ikke være mye altså. Mvh Andak Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Først så kom det vel oppdagere og slik til Nord amerika. Deretter kom britene som kapret kolonier og drev monopol på egne handelsvarer. Koloniene vokste og ville bestemme selv hvem de skulle selge og kjøpe varene fra. England kriget også med Frankrike om kolonier og det kostet penger. Derfor krevde de ikke bare toll men også skatt. Dette ble folkene i koloniene rasende over siden de ikke var representert i parlamentet i England. "The stamp act" ble innført og alle varer skulle merkes. Innbyggerne i koloniene svarte med å boikotte britiske varer til det bare var igjen en vare. Te. De "toppa heile driten" med å kle seg ut som indianere og tømme skipet som var lastet med te. Prøvde å fortelle det jeg kunne om det som skjedde før "the boston tea party". Correct me if i'm wrong Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei! Har prosjekt om "Boston Tea Party". Og er en liten ting jeg lurer på... jeg finner mye stoff om når, hvor, hvorfor og hvordan, men jeg finner ikke ut hvordan det var FØR hele greia starta i det hele tatt! Før the "Tea Act" også... er det noen som har kunnskaper nok til å kunne fortelle meg om dette? Trenger ikke være mye altså. Mvh Andak 8459463[/snapback] Ser du har fått fin hjelp. Her er en lettlest link med de relevante data. Se http://www.europas-historie.net/england1760-.htm og les fra "Striden med de nordamerikanske koloniene": Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Tusen takk skal dere ha :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå