SacrefiZer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei. Jeg lurer på om det er noen som har kunnskap om det er ulovlig å sende e-post til folk med en annen e-post adresse som avsender? Evt. Hva kan konsekvensene for dette være? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hvis du benytter en annen persons navn er det jo identitetstyveri eller dokumentforfalsking. Hvis du sender en epost med avsender "Lang Nese" som navn, er det ikke noe ulovlig i det. Det er ikke noen lov i Norge som forbyr anonym e-post. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg tviler på at konsekvensene blir særlig store, med mindre du misbruker det til noe alvorlig. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Blir vel påvist skjønn utifra meningen og innholdet med eposten, men som Caze sier, er det uansett identitetstyveri og/eller dokumentforfalskning, og er vel strengt tatt ikke verdt det bare for å skremme/lure noen, som jeg antar er hensikten om du helt sånn hypotetisk spør fordi du lurer på å gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå