Gå til innhold

Vær forsiktig med Google Kalender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er kalenderene private eller delte i utgangspunktet?

8459695[/snapback]

De er offentlige/delte:

Pirillo har oppdaget at dersom han søkte i såkalte "Offentlige kalendere", kunne han få tilgang til mange sensitive dokumenter som både inneholdt brukernavn og passord for andre brukere fra en rekke tjenester.
Lenke til kommentar

Det er ingenting Google gjør som gjør det spesielt mer sårbart legge dokumenter ut der, enn hvilken som helst offentlig plass. Sånn sett er det brukerens feil om han/hun legger ut ting som ikke bør ligge der.

Lenke til kommentar
Er kalenderene private eller delte i utgangspunktet?

8459695[/snapback]

De er offentlige/delte:

Pirillo har oppdaget at dersom han søkte i såkalte "Offentlige kalendere", kunne han få tilgang til mange sensitive dokumenter som både inneholdt brukernavn og passord for andre brukere fra en rekke tjenester.

8459714[/snapback]

Med "i utgangspunktet" mente jeg "i det øyeblikket kalenderen blir opprettet". Jeg lagde nettopp en ny Google Calendar-login og -kalender, og der var den i alle fall satt til "Do not share with everyone" da jeg logget inn første gang. Det betyr vel at enten har Google forandret standardinnstillingen i det siste, eller så har disse menneskene på egenhånd konfigurert Google Calendar til å dele alt med alle for så å legge ut sensitiv informasjon i kalenderen sin.

Noen som vet hva standardinnstillingen har vært?

Lenke til kommentar

"Sårbarhet"

Dette er ikke en sårbarhet i systemet, men det er nå oppdaget at brukerer ikke tar det ansvaret som en kunne forvente av en bruker. At slike brukere også har tatt i bruk Google Kalender kan vel ikke på noen måte sees som en nyhet ??

Endret av eolaih
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...