abene Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det er oppdaget en "sårbarhet" i Google Kalender som gjør at sensitiv informasjon kan komme på avveie dersom brukeren ikke er forsiktig. Les mer Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg har bare en kommentar til hele "saken": Doh! Endret 24. april 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
styx Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er kalenderene private eller delte i utgangspunktet? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er kalenderene private eller delte i utgangspunktet? 8459695[/snapback] De er offentlige/delte: Pirillo har oppdaget at dersom han søkte i såkalte "Offentlige kalendere", kunne han få tilgang til mange sensitive dokumenter som både inneholdt brukernavn og passord for andre brukere fra en rekke tjenester. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Dette har vel egentlig ikke noe med en svakhet i selve systemet, men en brukerfeil. Google burde kanskje oppdatere veiledningen, og utheve hva "offentlige-mappe" innebærer. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det er ingenting Google gjør som gjør det spesielt mer sårbart legge dokumenter ut der, enn hvilken som helst offentlig plass. Sånn sett er det brukerens feil om han/hun legger ut ting som ikke bør ligge der. Lenke til kommentar
styx Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Er kalenderene private eller delte i utgangspunktet? 8459695[/snapback] De er offentlige/delte: Pirillo har oppdaget at dersom han søkte i såkalte "Offentlige kalendere", kunne han få tilgang til mange sensitive dokumenter som både inneholdt brukernavn og passord for andre brukere fra en rekke tjenester. 8459714[/snapback] Med "i utgangspunktet" mente jeg "i det øyeblikket kalenderen blir opprettet". Jeg lagde nettopp en ny Google Calendar-login og -kalender, og der var den i alle fall satt til "Do not share with everyone" da jeg logget inn første gang. Det betyr vel at enten har Google forandret standardinnstillingen i det siste, eller så har disse menneskene på egenhånd konfigurert Google Calendar til å dele alt med alle for så å legge ut sensitiv informasjon i kalenderen sin. Noen som vet hva standardinnstillingen har vært? Lenke til kommentar
eolaih Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) "Sårbarhet" Dette er ikke en sårbarhet i systemet, men det er nå oppdaget at brukerer ikke tar det ansvaret som en kunne forvente av en bruker. At slike brukere også har tatt i bruk Google Kalender kan vel ikke på noen måte sees som en nyhet ?? Endret 25. april 2007 av eolaih Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå