Bear^ Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Velger å ta oliven på føttene og vade rett ut i en salat jeg ikke kjenner ordentlig til, og spør derfor dette kanskje litt dumme spørsmålet. Etter et par sekunder's google søking, fant jeg ut noe som het LinuxMCE, laget for Ubuntu. Er dette noe dere kan bruke som mediacenter? Linky Min level i PS3 er 1 og min level i linux er 0 (noen som vet hvor jeg finner en professions traner for Linux?), så det er garantert med 100% sannsynelighet et dumt spørsmål Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ja til xbmc til 360 sier jeg , så vi får streamet 720P filmer snart.Da kommer det til å bli saker. 8464257[/snapback] Det får du allerede gjort med Xbox1 og XBMC.. - 1280x720 pixel progressive video output to 720p HDTV (native 1280x720 progressive) = FAIL! Kilde http://www.xboxmediacenter.com/info_faq.htm 8464346[/snapback] Gjer du det...? Min xbox med XBMC hakker som f vist eg prøver meg på 720P filmer. 8465277[/snapback] Xbox1 kan kjøre 720p ut via komponentkabel. XBMC støtter i teorien filformatene som brukes til 720p filer. Det betyr derimot IKKE at den klarer å spille av x.264-filer i 720p noe som er det jeg og veldig mange andre er interessert i da dette er det "nye" formatet som tv-serier blir tilgjengelige i på de "vanlige stedene". Xbox1 med XBMC har rett og slett ikke nok prosessorkraft til å spille av slike filer. Og det kommer jo aldri til å forandre seg hvis man ikke skifter ut prosessoren og eventuellt legger til mer ram også. Så Xbox1/XBMC er dessverre dødfødt i den nye supre HD-verden Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Velger å ta oliven på føttene og vade rett ut i en salat jeg ikke kjenner ordentlig til, og spør derfor dette kanskje litt dumme spørsmålet. Etter et par sekunder's google søking, fant jeg ut noe som het LinuxMCE, laget for Ubuntu. Er dette noe dere kan bruke som mediacenter? Linky Min level i PS3 er 1 og min level i linux er 0 (noen som vet hvor jeg finner en professions traner for Linux?), så det er garantert med 100% sannsynelighet et dumt spørsmål 8465633[/snapback] Er mange saker til Linux som kan ende opp som "det ultimate mediacenter" på PS3. Problemet akkurat nå er at de fleste programmer og løsninger fungerer særdeles dårlig på PS3 siden det ikke finnes tilgjengelige kompilatorer som er laget for CELL. Dette gjør at de eksekverbare filene som ligger i bunnen av programmene er håpløst lite optimalisert for CELL og derav den dårlige ytelsen. Altså langt ifra en heldig løsning så langt. Nå brukes det kompilatorer som er designet for X86-cpu'er og da sier det seg selv at det ikke blir bra for den overspesielle Cell. Fikser IBM en bra kompilator som de lar normale folk få tak i så skal vi nok få se andre boller på PS3, men det tar nok en del tid før dette skjer. Lenke til kommentar
redflame Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ja til xbmc til 360 sier jeg , så vi får streamet 720P filmer snart.Da kommer det til å bli saker. 8464257[/snapback] Det får du allerede gjort med Xbox1 og XBMC.. however there is here a big snag/limitation and that is that a standard Xbox only has a 733Mhz Intel Pentium-III CPU (processor) and that does not have the processing power to decode those native HD video resolutions, and that means you would only get maybe 10fps (frames per seconds) displayed which would appear so jerky because of all dropped frames that it will be un-viewable. http://www.xboxmediacenter.com/info_faq.htm 8464346[/snapback] Står i dit eget svar at det ikke går. så vi for fortsatt vente på hacka 360 med XBMC!! ihaa Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Q: Can I create non-gaming applications (such as a Media Center/Player) with XNA Game Studio Express? A: On Windows this is possible, but the initial release on Xbox 360 is tuned to writing games. This is an area we are actively looking to the community for feedback on the types of applications they want to write for their Xbox 360. Vi får håpe det blir nok mas fra folket, slik at de gir muligheter til å lage annet enn spill Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 lurer litt på en ting med bruk av YDL , hvor bra funker det ? er det like bra som på en normal pc eller er det litt sånn bob bob , ser Darth MToffy har lite positivt og si om saken . jeg skal ha meg en media unit i stua til som skal kunne spille film musikk og dekke surfebehovet til dama , altså en HTPC eller MCPC (alt etter hvordan DU definere dette ) vil en ps3 kunne gjøre dette eller bør jeg bare satse på en normal data? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 lurer litt på en ting med bruk av YDL , hvor bra funker det ? er det like bra som på en normal pc eller er det litt sånn bob bob , ser Darth MToffy har lite positivt og si om saken . jeg skal ha meg en media unit i stua til som skal kunne spille film musikk og dekke surfebehovet til dama , altså en HTPC eller MCPC (alt etter hvordan DU definere dette ) vil en ps3 kunne gjøre dette eller bør jeg bare satse på en normal data? 8531986[/snapback] Det er mange synsere her som desverre ikke snakker av erfaring. Nei, 4-5 mnd etter launch har man ikke fått til en verdig erstatter til Xbox med xbmc. Men man har et mye større potensiale enn hva den gamle Xboxen hadde, selv uten tilgang til RSX. Spille musikk kan du, surfe også, men når det gjelder film, må du konvertere til et format som PS3 takler. Den spiller ikke alt. Men om man gir de litt tid til, vil det nok dukke opp linux distroer som drar bedre nytte av cell arkitekturen.. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 lurer litt på en ting med bruk av YDL , hvor bra funker det ? er det like bra som på en normal pc eller er det litt sånn bob bob , ser Darth MToffy har lite positivt og si om saken . jeg skal ha meg en media unit i stua til som skal kunne spille film musikk og dekke surfebehovet til dama , altså en HTPC eller MCPC (alt etter hvordan DU definere dette ) vil en ps3 kunne gjøre dette eller bør jeg bare satse på en normal data? 8531986[/snapback] Det er mange synsere her som desverre ikke snakker av erfaring. Nei, 4-5 mnd etter launch har man ikke fått til en verdig erstatter til Xbox med xbmc. Men man har et mye større potensiale enn hva den gamle Xboxen hadde, selv uten tilgang til RSX. Spille musikk kan du, surfe også, men når det gjelder film, må du konvertere til et format som PS3 takler. Den spiller ikke alt. Men om man gir de litt tid til, vil det nok dukke opp linux distroer som drar bedre nytte av cell arkitekturen.. 8533198[/snapback] Fhj: Meg du referer til som synser(siden det er meg FtZ- nevnte)? I tilfelle så lurer jeg veldig på hva du vet om min erfaring på dette området.... FtZ-: Skal du ha noe som fungerer bra _NÅ_ er ikke PS3 ett godt valg siden det er andre løsninger som er veldig mye mer modne der ute. Men som jeg har skrevet tidligere kan dette kjappt forandre seg siden det teoretiske potensialet til PS3 her er enormt i mine øyne. Det spørs vel egentlig om du er interessert i at media-boksen din skal ha mulighet for å spille PS3-spill eller ikke en eller annen gang Jeg vil vel tenke slik: Bryr du deg om maskinen kan spille PS3-spill nå eller i fremtiden og kan vente til programvaren blir bra? -Kjøp PS3 Kan du ikke vente eller ikke bryr deg om PS3-spill? -Kjøp en mediacenter pc Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg generaliserte.. Det var ikke spesielt rettet mot deg. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Kanskje en smule off-topic, men etter at kameraten min har byttet ut sin xbox for 3 gang nå nylig pga krøll med hele saken (ring of death ettelerannet), kan jeg godt vente med å få et godt mediacenter på ps3 en liten tid framover. Jeg tror sony har fattet hintet og jobber med det. (får håpe det ihvertfall). Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 kjøre en systemupdate du. Noe har kommet med 1.81. 1.82 er ute med noen fixer Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hmmmmm....noe jeg ikke forstår: Hvordan kan man streame en divx-snutt som ligger på pc`n til ps3, når det ikke går ann å spille denne av på en cd-plate? Har ingen problemer med Streamingen, men får "inkompatibel data" når jeg putter i en cd med samme filen.....dette gjelder både divx og xvid.... anyone? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hmmmmm....noe jeg ikke forstår: Hvordan kan man streame en divx-snutt som ligger på pc`n til ps3, når det ikke går ann å spille denne av på en cd-plate? Har ingen problemer med Streamingen, men får "inkompatibel data" når jeg putter i en cd med samme filen.....dette gjelder både divx og xvid.... anyone? 9039037[/snapback] Når du streamer det er det pcen som tar seg av dekodingen. Dette kalles transcoding. PCen sender deretter videre video i ett format som PS3 har støtte for. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hmmmmm....noe jeg ikke forstår: Hvordan kan man streame en divx-snutt som ligger på pc`n til ps3, når det ikke går ann å spille denne av på en cd-plate? Har ingen problemer med Streamingen, men får "inkompatibel data" når jeg putter i en cd med samme filen.....dette gjelder både divx og xvid.... anyone? 9039037[/snapback] Når du streamer det er det pcen som tar seg av dekodingen. Dette kalles transcoding. PCen sender deretter videre video i ett format som PS3 har støtte for. 9039221[/snapback] Hvilket program bruker dere? Sliter fælt med å finne noe bra selv... Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvilket program bruker dere? Sliter fælt med å finne noe bra selv... 9039340[/snapback] Jeg bruker Nero media home. Det fungerer forsåvidt ok, men av og til er det ikke sunc mellom bilde og lyd? Noen som har funnet ut av dette? Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Tar det mer avanserte codecer som XViD og x264? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå