Svish Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Type handlevogn/wizard/etc. Altså, jeg har et antall jsp-sider som skal kalles etter hverandre, hvor en skal sette forskjellig informasjon på disse sidene. Hva er beste/greieste/enkleste måten å lagre dataene mellom disse sidene, slik at en på den siste siden har alt og kan gjøre noe med dem? Lenke til kommentar
aslet Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du kan bruke sessions <% // Henter verdi fra en input på forrige side, feks et navn String name = request.getParameter( "yourname" ); session.setAttribute( "theName", name ); %> Så kan du kalle dette senere: <%= session.getAttribute( "theName" ) %> Lenke til kommentar
Svish Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 kult. ja, er sessions jeg er vant med fra PHP. Og det er vel kanskje greieste løsningen også ja. Takker og bukker Lenke til kommentar
Svish Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hvordan kan jeg drepe en sånn session? Altså slette den helt og begynne på nytt liksom. I PHP så må en jo bruke session.start() før en får brukt den til noe. Men i jsp var det bare å kjøre i vei. Vil det kanskje si at den er der uansett hele tiden liksom? DreamWeaver lister opp en metode som heter session.invalidate(), er det noe? Invalidates this session and unbinds any objects bound to it, calling the valueUnbound() methods of all objects in the session implementing the HttpSessionBindingListener interface. Er liksom ikke helt sikker på om jeg forstår det som står der.. Er det det jeg er ute etter? Vil jeg kunne bruke session.setParameters og sånt etter å ha kalt den? eller dør den HELT liksom? Endret 25. april 2007 av Tussi_qwerty Lenke til kommentar
aslet Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 <% session.invalidate(); %> er det du trenger ja. Test det med å legge til noe sessionen og invalidate, så kall for eks: <%= session.getAttribute( "theName" ) %> for å se om det fortsatt ligger der Lenke til kommentar
Svish Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 lagrer sessions kun strenger? Er det mulig å ta vare på hele objekter mellom to sider? Kanskje til og med større arrays med objekter? Lenke til kommentar
jonvidar Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 lagrer sessions kun strenger? Er det mulig å ta vare på hele objekter mellom to sider? Kanskje til og med større arrays med objekter? 8505636[/snapback] Med metoden setAttribute så lagrer man et object av vilkårlig type. setAttribute(java.lang.String name, java.lang.Object value) Så da er det mulig å lagre hva som helst i sessions, egentlig. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 nice. fikk det til grazie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå