OleP Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Heisann! Jeg studerer for tiden medisin i Polen å tenkte å kjøpe meg N6300 her hvor jeg for tiden bor. Var å sjekka telefonen i går til ca kr 1600 uten abb, men den manglet norsk språk. Så jeg lurte derfor på om det er mulig å få norsk språk på den? Å hvordan i såfall? Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Heisann! Jeg studerer for tiden medisin i Polen å tenkte å kjøpe meg N6300 her hvor jeg for tiden bor. Var å sjekka telefonen i går til ca kr 1600 uten abb, men den manglet norsk språk. Så jeg lurte derfor på om det er mulig å få norsk språk på den? Å hvordan i såfall? 8458751[/snapback] Hei. Sitter her og skal bestille 6300 fra Pixmania og få den levert til meg i Spania. Den har heller ikke norsk språk. Men nå kommer det nok snart ut firmware oppdateringer på nokia sine sider så da skal det gå ann å hente den fra nokia.no og oppdatere mobilen selv. Enten via kabel og/eller over GPRS. Da vil man få helt lik programvare som den blir solgt med i Norge. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ville ikke sagt noe slikt hvis jeg ikke var 100 % sikker, er du sikker på at det blir norsk språk da? Med Sony Ericsson får du ikke norsk språk hvis denne er kjøpt i utlandet. Ville heller ikke basert et kjøp på dette. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ville ikke sagt noe slikt hvis jeg ikke var 100 % sikker, er du sikker på at det blir norsk språk da? Med Sony Ericsson får du ikke norsk språk hvis denne er kjøpt i utlandet. Ville heller ikke basert et kjøp på dette. 8462323[/snapback] Hvis det kommer nordisk oppdatering til denne telefonen så er det 100% sikkert at du får norsk språk. Og det skulle være merkelig hvis det ikke kommer til Nokia 6300 da gamlere S40 3rd telefoner som 6233 og 6288 har dette. Men man kan jo aldri være 100% sikker på at det blir lagt ut oppdateringer Til nøds så kan du jo ta med telefonen til et Nokia Service Center og heller betale 200 spenn eller noe så hiver de inn norsk språk på timen. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Skjønner. Da lærte jeg noe nytt idag også. Bra at Nokia har denne muligheten. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Skjønner. Da lærte jeg noe nytt idag også. Bra at Nokia har denne muligheten. 8462529[/snapback] Er du sikker på at dette ikke går på SE sine mobiler også? Altså har du prøvd å hente oppdateringen fra Sonyericsson.no og valgt Norsk hvis du får spørsmål om språk underveis? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nei det går ikke med Sony Ericsson. Da du prøver å oppdatere en telefon vil den lese ut hvilken landskode som ligger i telefonen og automatisk oppgraderer med samme språk. Dette er vel en måte fra SE og kontrollere hvor telefoner blir kjøpt muligens. Det du må gjøre for å få norsk språk på en SE tlf er å fullflashe den med et 3.parts program som hos www.davinci-team.com eller muligens norske mobilverksteder kan flashe den til norsk. Er ikke sikker på dette. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nei det går ikke med Sony Ericsson. Da du prøver å oppdatere en telefon vil den lese ut hvilken landskode som ligger i telefonen og automatisk oppgraderer med samme språk. Dette er vel en måte fra SE og kontrollere hvor telefoner blir kjøpt muligens. Det du må gjøre for å få norsk språk på en SE tlf er å fullflashe den med et 3.parts program som hos www.davinci-team.com eller muligens norske mobilverksteder kan flashe den til norsk. Er ikke sikker på dette. 8462668[/snapback] Ah ok. Håper ikke Nokia gjør det samme da. Leste iallefall på Nokia forumet om flere fra østen som hadde hentet oppdateringer fra den Europeiske siden og da hadde de mistet kinesisk, arabisk osv og istedet fått Engelsk og Fransk. Men man kan iallefall få Norsk hvis man går til et Nokia Service Center. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nokia legger inn firmwaren som tilsvarer produktkoden på telefonen. Dersom du har spansk produktkode vil du få den spanske firmwaren. Dvs, den samme som allerede er der. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Nokia legger inn firmwaren som tilsvarer produktkoden på telefonen. Dersom du har spansk produktkode vil du få den spanske firmwaren. Dvs, den samme som allerede er der. 8463107[/snapback] Uff. Det var litt kjipt. Men ikke verdens undergang å ikke ha Norsk språk. Fikk uansett mail tilbake fra Nokia at man kan få lagt inn Norsk språk hvis man drar ned til et Nokia Service Center. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå