Bimmelom Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei. Jeg er litt på utkikk etter et par nye front høyttalere. Sitter med Jamo E770 nå, og Onkyo TX-NR5000 forsterker. (http://www.mono.no/display.x?cid=163&sid=547&id=2679) Jeg har et ganske vidt budsjett å bruke. Opp til 60.000. Sub har jeg, så det trenger jeg ikke. Er det en skikkelig bombe som jeg bare "må ha" kan jeg strekke budsjettet. Men, helst vil helst ikke overstige. Stativ høyttalere er ikke aktuelt. Dette har jeg fra før. Så, gulvhøyttalere er det jeg vil ha. Har selv sett litt på B/W sine 803D høyttalere. Men, jeg sliter veldigt med å velge. Det er strengttalt snakk om 65.000. Håper noen kan finne noe fornuftigt Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg ville tittet på Tannoy Prestige Glenair Dette er en virkerlig god høyttalere! Burde ta å høre på den en dag. De er store, men er veldig lettdrevene. Har faktisk hørt de med 10watts monoblokker. Eller så har du jo Sonus faber Cremona Endret 24. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Så greie ut de Sonus'ene. Tannoy Prestige Glenair kommer ikke på tale. Mer stygge høyttalere skal du lete lenge etter. I mine øyne er en høyttaler et møbel. Ikke en sak du setter i et hjørne og håper på at ingen ser. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Syns de er flott jeg da :| Kan skjønne at folk ikke liker Westminster, men Glenair er da pen DALI Euphonia MS4 er jo gode de også. Eller AUDIO PHYSIC sine Virgo. De kan du sjekke på Oslo Hifi Center. Eller hva med å kjøpe noe CV Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Med 60 000 er det veldig lite med begrensninger for hva du kan få deg. Men var litt vanskelig å helt få med seg hva du skal ha for den summen. Skal du ha kun fronthøyttalere eller skal du ha en ny forsterker og kabler inkludert?Og hva med kilde? Er jo ikke helt ideelt å bruke f.eks B&W 803D med lyd fra en pc. Hvis jeg skal anbefale en høyttaler av full kvalitet på alle måter må det bli Dali Helicon 400. Uten tvil min drømmehøyttaler som skal kjøpes inn når jeg har en økonomi som strekker langt nok. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei. Jeg er litt på utkikk etter et par nye front høyttalere. Sitter med Jamo E770 nå, og Onkyo TX-NR5000 forsterker. (http://www.mono.no/display.x?cid=163&sid=547&id=2679) 8458443[/snapback] Står der hvilken forsterker han har. Er vel den han skal bruke samme med høyttalerene Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Så at han hadde en, men lurte om han skulle ha en ny en når så mye penger skulle brukes. Pluss at kabler og kilde er veldig viktig når man snakker om utstyr i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Har du hørt på 803D eller 803S? Jeg ville ihvertfall dradd til Hifiklubben og hørt på de Endret 24. april 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Så at han hadde en, men lurte om han skulle ha en ny en når så mye penger skulle brukes. Pluss at kabler og kilde er veldig viktig når man snakker om utstyr i denne prisklassen. 8459925[/snapback] Onkyo forsterkeren har en pris på 44.000 nå, og den kan drive det meste ganske lett. Hva jeg er ute etter ? Jeg er ute etter et par gulvstående høyttalere til musikk og film. Kabler har jeg, sub har jeg, bakhøyttalere har jeg. Tenkte å bruke Jamo E770 som bakhøyttalere. Funker flott som fronter nå, men vil gjerne ha noe enda råere Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Kva med Patos? Godt norsk merke! Har bare sjølv Basic-serien men.. Symphonic IV AMT har ein veiledende pris på 49 990 kr. Smekkert design! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ja,jeg så da prisen på Onkyoen Virket som en ren kraftpakke det der, men man får jo det man betaler for. Hva med Helicon 400? Når du sier du vil det skal være et møbel,så passer jo den inn i de fineste stuer uten å gjøre noe til skamme. Og spiller så du uten tvil må tro du er i en konsertsal! Patos skal jeg ikke si for mye om da jeg ikke har hørt noen av deres modeller ennå(kanskje på tide å få gjort det) men de ser da unektelig bra ut og får skryt de fleste stedet. At de er norske er jo også litt spennende. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Helicon 400 så veldig lovende ut ifra bilder og specs. Jeg får dra til Hifiklubben å høre på disse. Se om de har noen godbiter på lager. Men, jeg vil si jeg likte Sonus faber Cremona bedre en Helicon 400. De virker finere. Ikke så "røffe" som Helicon. Endret 24. april 2007 av Bimmelom Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hvilken sub har du? Ville tatt turen til avforum.no og spørt om jeg var deg. Mye folk der som har vært borti maaange høyttalere og kan gi deg review på det meste. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Tenkte over det samme selv. Mange der inne med rå peiling,og som er flinke til å hjelpe folk når det er snakk om såpass kostbare saker. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du kan sjekke ut audiophile.no i samme slengen. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Jeg har handlet folkens Jeg gikk for Sonus Faber Cremona.. http://www.stereofil.no/produkter/hoyttale...us_cremona.html UTROLIG bra lyd i disse. Virkelig et bra valg. Takk til GnoMiz som foreslo disse Til deg som spurte hvilken sub jeg har. Jeg har Jamo E7 sub. http://jamo.no/Default.aspx?ID=5905&M=Shop...ProductID=16614 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Bra du likte tipset mitt Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Dynamikken, alt virker utrolig bra. De virker som de tåler en del juling, noe jeg regner med og virker sålangt slik. Skal få fikset bilde om ikke så lenge. Digital kameraet mitt er forsvunnet. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Lekre! Gratulerer med 1 par nydelige høyttalere Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Må vel nesten gratulere deg med nye høytalere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå