Gå til innhold

[Løst] Nye front høyttalere - Bredt budsjett

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er litt på utkikk etter et par nye front høyttalere. Sitter med Jamo E770 nå, og Onkyo TX-NR5000 forsterker. (http://www.mono.no/display.x?cid=163&sid=547&id=2679)

Jeg har et ganske vidt budsjett å bruke. Opp til 60.000. Sub har jeg, så det trenger jeg ikke. Er det en skikkelig bombe som jeg bare "må ha" kan jeg strekke budsjettet. Men, helst vil helst ikke overstige.

Stativ høyttalere er ikke aktuelt. Dette har jeg fra før.

Så, gulvhøyttalere er det jeg vil ha. Har selv sett litt på B/W sine 803D høyttalere. Men, jeg sliter veldigt med å velge. Det er strengttalt snakk om 65.000.

Håper noen kan finne noe fornuftigt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 60 000 er det veldig lite med begrensninger for hva du kan få deg. Men var litt vanskelig å helt få med seg hva du skal ha for den summen.

Skal du ha kun fronthøyttalere eller skal du ha en ny forsterker og kabler inkludert?Og hva med kilde? Er jo ikke helt ideelt å bruke f.eks B&W 803D med lyd fra en pc.

Hvis jeg skal anbefale en høyttaler av full kvalitet på alle måter må det bli Dali Helicon 400. Uten tvil min drømmehøyttaler som skal kjøpes inn når jeg har en økonomi som strekker langt nok.

Lenke til kommentar
Så at han hadde en, men lurte om han skulle ha en ny en når så mye penger skulle brukes.

Pluss at kabler og kilde er veldig viktig når man snakker om utstyr i denne prisklassen.

8459925[/snapback]

Onkyo forsterkeren har en pris på 44.000 nå, og den kan drive det meste ganske lett.

Hva jeg er ute etter ?

Jeg er ute etter et par gulvstående høyttalere til musikk og film. Kabler har jeg, sub har jeg, bakhøyttalere har jeg. Tenkte å bruke Jamo E770 som bakhøyttalere. Funker flott som fronter nå, men vil gjerne ha noe enda råere :)

Lenke til kommentar

Ja,jeg så da prisen på Onkyoen ;) Virket som en ren kraftpakke det der, men man får jo det man betaler for.

Hva med Helicon 400? Når du sier du vil det skal være et møbel,så passer jo den inn i de fineste stuer uten å gjøre noe til skamme. Og spiller så du uten tvil må tro du er i en konsertsal!

Patos skal jeg ikke si for mye om da jeg ikke har hørt noen av deres modeller ennå(kanskje på tide å få gjort det) men de ser da unektelig bra ut og får skryt de fleste stedet. At de er norske er jo også litt spennende.

Lenke til kommentar

Helicon 400 så veldig lovende ut ifra bilder og specs. Jeg får dra til Hifiklubben å høre på disse. Se om de har noen godbiter på lager.

Men, jeg vil si jeg likte Sonus faber Cremona bedre en Helicon 400. De virker finere. Ikke så "røffe" som Helicon.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...