Gå til innhold

Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?


-iL-

Anbefalte innlegg

XtaZ: Har du prøvd å spille skytespill på Wii?

 

For øvrig er det reinspikka vås å påstå at Nintendo "tvinger" utviklere til å være nyskapende. Det er overhodet ikke problematisk å lage et spill med fullstendig ordinære kontroller på Wii, selv om jeg ikke ser hvorfor man skulle ønske det når maskinen åpner nye, viktige dører for å komme seg videre snarere enn å bli stående i DualShock-hengemyra.

8492986[/snapback]

 

 

Ja jeg har spilt skytespill på Wii ;)

 

Det fungerer veldig bra på noen spill å jeg skal vedde på at Metroid Prime: Corruption kommer til å føles helt naturlig ut etter bare 2 minutters spilling men spill som Halo tror jeg ikke hadde fungert bra med Wiimote lignende kontroll i det hele tatt. For det første så kan det fort bli et helvete å få headshot etter headshot med sniperen i Halo hvis man bruker Wiimote først og fremst på grunn av responstiden den har. JA! den har rask responstid men når man spiller matchmaking snipers så teller hvert eneste mikrosekund å da kommer den responstiden til å ødelegge mye fordi den ikke kan reagere like fort som en vanlig 360 kontroll.

 

Et annet problem, iallefall nar man spiller matchmaking, er at man uten problem kan sitte i opptil 12 og 16 timer i strekk å spille uten at man blir sliten i hendene netopp fordi at 360 kontrolleren kan ligge helt rolig i fanget og er så utrolig god å holde it. Nuncuken til Wiimoten er veldig deilig utformet og sitter som støpt i hånden mens selve Wiimoten kan føles litt "firkantet" i lengden.

 

En Wiimote hadde kansje fungert litt bedre på SP delen av Halo siden fiendene ofte står stille og ikke hopper rundt overalt når de først begynner å angripe. Men i matchmaking slayer hvor man skal spille mot 16 stk som hopper rund om kring på skjermen så hadde nok aimingen med Wiimoten igjen blitt et problem.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja jeg har spilt skytespill på Wii ;)

 

Det fungerer veldig bra på noen spill å jeg skal vedde på at Metroid Prime: Corruption kommer til å føles helt naturlig ut etter bare 2 minutters spilling men spill som Halo tror jeg ikke hadde fungert bra med Wiimote lignende kontroll i det hele tatt. For det første så kan det fort bli et helvete å få headshot etter headshot med sniperen i Halo hvis man bruker Wiimote først og fremst på grunn av responstiden den har. JA! den har rask responstid men når man spiller matchmaking snipers så teller hvert eneste mikrosekund å da kommer den responstiden til å ødelegge mye fordi den ikke kan reagere like fort som en vanlig 360 kontroll.

 

Et annet problem, iallefall nar man spiller matchmaking, er at man uten problem kan sitte i opptil 12 og 16 timer i strekk å spille uten at man blir sliten i hendene netopp fordi at 360 kontrolleren kan ligge helt rolig i fanget og er så utrolig god å holde it. Nuncuken til Wiimoten er veldig deilig utformet og sitter som støpt i hånden mens selve Wiimoten kan føles litt "firkantet" i lengden.

 

En Wiimote hadde kansje fungert litt bedre på SP delen av Halo siden fiendene ofte står stille og ikke hopper rundt overalt når de først begynner å angripe. Men i matchmaking slayer hvor man skal spille mot 16 stk som hopper rund om kring på skjermen så hadde nok aimingen med Wiimoten igjen blitt et problem.

8494295[/snapback]

 

Når det gjelder responstid på FPS i Wii forhold til andre konsoller synes jeg i alle fall at Wiimoten er 10 ganger raskere enn tradisjonelle kontrollere som oftest blir treg som F når det gjelder siktingen. Har aldri spillet FPS på en konsoll, fordi jeg synes det er som å spille med sirup mellom hendene fremfor en kontroll. Du ser fienden, sikter, tralalalala venter mens siktet går opp, fryer av. Alt for trengt.

Lenke til kommentar
XtaZ: Har du prøvd å spille skytespill på Wii?

 

For øvrig er det reinspikka vås å påstå at Nintendo "tvinger" utviklere til å være nyskapende. Det er overhodet ikke problematisk å lage et spill med fullstendig ordinære kontroller på Wii, selv om jeg ikke ser hvorfor man skulle ønske det når maskinen åpner nye, viktige dører for å komme seg videre snarere enn å bli stående i DualShock-hengemyra.

8492986[/snapback]

 

 

Ja jeg har spilt skytespill på Wii ;)

 

Det fungerer veldig bra på noen spill å jeg skal vedde på at Metroid Prime: Corruption kommer til å føles helt naturlig ut etter bare 2 minutters spilling men spill som Halo tror jeg ikke hadde fungert bra med Wiimote lignende kontroll i det hele tatt. For det første så kan det fort bli et helvete å få headshot etter headshot med sniperen i Halo hvis man bruker Wiimote først og fremst på grunn av responstiden den har. JA! den har rask responstid men når man spiller matchmaking snipers så teller hvert eneste mikrosekund å da kommer den responstiden til å ødelegge mye fordi den ikke kan reagere like fort som en vanlig 360 kontroll.

 

Et annet problem, iallefall nar man spiller matchmaking, er at man uten problem kan sitte i opptil 12 og 16 timer i strekk å spille uten at man blir sliten i hendene netopp fordi at 360 kontrolleren kan ligge helt rolig i fanget og er så utrolig god å holde it. Nuncuken til Wiimoten er veldig deilig utformet og sitter som støpt i hånden mens selve Wiimoten kan føles litt "firkantet" i lengden.

 

En Wiimote hadde kansje fungert litt bedre på SP delen av Halo siden fiendene ofte står stille og ikke hopper rundt overalt når de først begynner å angripe. Men i matchmaking slayer hvor man skal spille mot 16 stk som hopper rund om kring på skjermen så hadde nok aimingen med Wiimoten igjen blitt et problem.

8494295[/snapback]

 

 

Så du mener det er lettere med headshot etter headshot på xbox? jaja...noen må jo mene det også...

Lenke til kommentar

See these mighty buildings, all shall be thrown down shattered splintered spent. The earth will shake rattle and roll. The masses will go hungry there stomach bloat. These are the birth pains… no flesh shall be spared.

 

Dette kommer til å skje hvis Nintendo vinner konsollkrigen! :p

 

Men seriøst hva kommer til å skje hvis Nintendo vinner? Hva skjedde når Sony vant forrige runde? Vil ikke si at så mye radikalt skjedde egentlig.

 

Det mest ekstreme so mkan skje er vel at en av de to andre pakker snippeska, og trekker seg ut av konsoll markedet. Dette er vel ingen tjent med, så man får håpe at dette ikke skjer.

Lenke til kommentar
Når det gjelder responstid på FPS i Wii forhold til andre konsoller synes jeg i alle fall at Wiimoten er 10 ganger raskere enn tradisjonelle kontrollere som oftest blir treg som F når det gjelder siktingen. Har aldri spillet FPS på en konsoll(1), fordi jeg synes det er som å spille med sirup mellom hendene fremfor en kontroll. Du ser fienden, sikter, tralalalala venter mens siktet går opp, fryer av. Alt for trengt.

8496689[/snapback]

 

Ja, du har aldri "spillet" FPS på en konsoll? Du mener du har et sterkt grunnlag for å uttale deg da? Jeg har sikkert misforstått deg, du mente kanskje at du aldri har interessert deg for FPS på konsoll? Regner med du mener det samme om Goldeneye, Perfect Dark og Metroid Prime? ;) Neida, FPS fungerer glimrende på konsoll, er ikke uten grunn at Halo 2 er et av de mest populære spillene på xbox live.

 

(1) Min utheving.

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar

Tror ikke det ville vært noe problem å lage halo med wii sikting, siktingen er utrolig presis og samtidig går det for min del mye raskere enn å drive å knote med analogstikkene. Mulig analogstikkene har en minimal mindre forsinkelse men når man (ihvertfall jeg...) bruker lengre tid på å sikte faller det litt bort.

Lenke til kommentar
Ja, du har aldri "spillet" FPS på en konsoll? Du mener du har et sterkt grunnlag for å uttale deg da? Jeg har sikkert misforstått deg, du mente kanskje at du aldri har interessert deg for FPS på konsoll? Regner med du mener det samme om Goldeneye, Perfect Dark og Metroid Prime? ;) Neida, FPS fungerer glimrende på konsoll, er ikke uten grunn at Halo 2 er et av de mest populære spillene på xbox live.

 

(1) Min utheving.

8497436[/snapback]

 

Har vel ikke utalt meg hvis jeg ikke hadde prøvd det, hadde jeg vel? Med "aldri spillet FPS på konsoll" mente jeg over lengere tid, ganske enkelt fordi jeg ga opp etter 15 min fordi jeg misliktet det så innmaro mye.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at læringskurven krever mer enn femten minutters spilletid for å bli komfortabel med oppsettet. Husker selv første gang jeg prøvde GoldenEye med solitaire-oppsettet (hvor du bruker stikka til å sikte): ga ikke mersmak for å si det mildt. Det til tross spilte jeg til jeg ble vandt til det, og da var det ingen vei tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Så du mener det er lettere med headshot etter headshot på xbox? jaja...noen må jo mene det også...

8496790[/snapback]

 

 

Nei. Jeg mener det er lettere å få headshot etter headshot med en vanlig kontroller enn Wiimoten pga responstiden.

 

Les posten min før du svarer..

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis Wii vinner, og feks 1 eller begge av de 2 andre gir opp å lage konsoller.

 

Jeg er en av de som ikke kommer til å kjøpe Wii, for meg er gimmiken med kontroll metoden ikke fristende, og det er yderst få spill jeg kunne tenkt meg å spille som bare er Wii ekslusivt (zelda).

 

Hvordan blir konsoll fremtiden da? Fremdels crappy grafikk, og vi mister alle gode spill serier som playstation/xbox verdenen har?

 

Jeg frykter litt dette, men tror neppe det er realistiskt. Jeg tror det er plass til begge typer konsoller i markedet.

8458412[/snapback]

 

Kommer aldri til å skje, rett og slett totalt urealistisk. Er spilltilene som vinner og her har Sony utrolig mange ekslusive som mange ikke kan være foruten.

Wii har Mario og Zelda ....

Lenke til kommentar

Er mer realistisk at Sony takker for seg enn Nintendo. Sony er et selskap med mange avdelinger, vis en avdeling går med tap tar det ikke lange tiden før korrigeringer forekommer og det kan føre til nedlegging av den avdelingen.

 

Og den nedtalende måten om hvem som har hva så tror jeg Nintendo har flere bunnsolide spillserier enn Sony noen gang kommer til å ha.

Lenke til kommentar
Kommer aldri til å skje, rett og slett totalt urealistisk. Er spilltilene som vinner og her har Sony utrolig mange ekslusive som mange ikke kan være foruten.

Wii har Mario og Zelda ....

8498204[/snapback]

Rart, Sony har ingen spilltitler som jeg ikke kan være foruten :p

Men det varierer jo fra person til person

Lenke til kommentar

Pappa'en min banker pappa'en din Bear^ ;)

 

Du har selvfølgelig rett til å mene det Bear^, men om man ser på utviklingen de siste 10 årene, så har konkurrentene til Nintendo fått flere og flere bunnsolide titler. Hva har nintendo som kan konkurrere med Gran Turismo serien, Metal Gear Solid, Splinter Cell, Halo, Ratchet and Clank, Tekken, Mass Effect, Bioshock, og mange andre spillserier. Poenget mitt er at selv om at Nintendo har masse suksessfulle serier, så mangler de spill i en hel rekke områder som massemarkedet trykker til sitt hjerte.

Lenke til kommentar
Er mer realistisk at Sony takker for seg enn Nintendo. Sony er et selskap med mange avdelinger, vis en avdeling går med tap tar det ikke lange tiden før korrigeringer forekommer og det kan føre til nedlegging av den avdelingen.

 

Og den nedtalende måten om hvem som har hva så tror jeg Nintendo har flere bunnsolide spillserier enn Sony noen gang kommer til å ha.

8498245[/snapback]

 

Jeg tror du tar feil.. Kan jo kikke på lista til Famitsu f.eks. som er spillene som er mest ønsket av leserne i Japan.. Den ser sånn ut:

  1. (1 / 2) Dragon Quest IX NDS Square Enix

  2. (2 / 1) Final Fantasy XIII PS3 Square Enix

  3. (3 / 3) Biohazard 5 PS3 Capcom

  4. (5 / 4) Metal Gear Solid 4 PS3 Konami

  5. (6 / 7) Monster Hunter 3 PS3 Capcom

  6. (9 / 8) Zelda no Densetsu: Phantom Hourglass NDS Nintendo

  7. (10/ 9) Super Robot Taisen: Original Generations PS2 Banpresto

  8. (7 /12) Odin Sphere PS2 Atlus

  9. (14/11) Everybody’s Golf 5 PS3 Sony

  10. (11/10) Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors Wii Square Enix

  11. (8 /17) Devil May Cry 4 PS3 Capcom

  12. (12/14) Lost Odyssey Xbox 360 Microsoft

  13. (13/16) Final Fantasy XII Revenant Wings NDS Square Enix

  14. (15/13) Super Smash Bros. Brawl Wii Nintendo

  15. (19/15) Doubutsu no Mori [Animal Crossing] Wii Nintendo

  16. (16/18) Shining Wind PS2 Sega

  17. (20/19) Final Fantasy Tactics: Shishi Sensou PSP Square Enix

  18. (18/20) Final Fantasy Versus XIII PS3 Square Enix

  19. (17/21) Crisis Core Final Fantasy VII PSP Square Enix

  20. (23/23) Gran Turismo 5 PS3 Sony

 

8 PS3 spill og 3 Wii spill.. ;) Til tross for liten penetrering på hardwaremarkedet per i dag, dominerer Sony titlene lista med 13 av 20 titler.. De resisterende 7 er Nintendo og MS titler.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Pappa'en min banker pappa'en din Bear^ ;)

 

Du har selvfølgelig rett til å mene det Bear^, men om man ser på utviklingen de siste 10 årene, så har konkurrentene til Nintendo fått flere og flere bunnsolide titler. Hva har nintendo som kan konkurrere med Gran Turismo serien, Metal Gear Solid, Splinter Cell, Halo, Ratchet and Clank, Tekken, Mass Effect, Bioshock, og mange andre spillserier. Poenget mitt er at selv om at Nintendo har masse suksessfulle serier, så mangler de spill i en hel rekke områder som massemarkedet trykker til sitt hjerte.

8498294[/snapback]

 

Rart, massemarkedet har trykket mange Nintendo spill til hjertet i en årlang tid. Du kan jo spørre om hva Nintendo har som kan konkurere med de spill serien, og jeg kan da spørre deg, hvilken spill har de andre som kan hamle opp med Mario, Zelda og Metroid? Det blir bare feil å si at Nintendo ikke har spill i en hel rekke områder som massemarkedet trykker til sitt hjerte, for det samme kan sies om de andre og.

Lenke til kommentar
Pappa'en min banker pappa'en din Bear^ ;)

 

Du har selvfølgelig rett til å mene det Bear^, men om man ser på utviklingen de siste 10 årene, så har konkurrentene til Nintendo fått flere og flere bunnsolide titler. Hva har nintendo som kan konkurrere med Gran Turismo serien, Metal Gear Solid, Splinter Cell, Halo, Ratchet and Clank, Tekken, Mass Effect, Bioshock, og mange andre spillserier. Poenget mitt er at selv om at Nintendo har masse suksessfulle serier, så mangler de spill i en hel rekke områder som massemarkedet trykker til sitt hjerte.

8498294[/snapback]

De spilltitlene i kursiv ville jeg ikke tatt i med ildtang en gang... så folk er forskjellige. ;)
Lenke til kommentar

Final Fantasy serien kan vel hamle opp med Zelda? Kanskje ikke i dine øyne, men i salgstall. Final Fantasy X solgte dobbelt så mye som Wind Waker. Og både Final Fantasy VII og VII slo Ocarina Of Time ganske godt på salgstallene.

 

Mario derimot er det lite å gjøre noe med. Han er ganske enkelt enerådene :p

 

Metroid har vel ikke vært skikkelig stort, NES og GC versjonen solgte ganske bra, mens at de andre spillene har solgt middels. Men skal ikke uttale meg mer om spillet siden jeg ikke har spilt det. Dere som har spilt det kan jo heller fortelle meg om det finnes spill til andre konsoller som kan sammenlignes med Metroid.

 

Uansett Bear^, så mangler Nintendo spill i en hel del spill som kan konkurrere med Sony's og MS' stor titler.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...