Gå til innhold

Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?


-iL-

Anbefalte innlegg

Wii ligger da vitterlig 5 år etter de andre hardware messig. Den er rett og slett en GC+. Ingen HD osv.

8468098[/snapback]

Grafikkmessig ligger Wii godt etter, men ikke generelt hardwaremessig. Komponentene i Wii er nye og konsollen har avansert og god hardware selv om grafikken ikke er på nivå med konkurrentene.

8468118[/snapback]

 

Faktum er uansett at den er på omtrent det samme nivået som Xbox/GC ytelsemessig. Og foreløbig har den jo ikke vist spill jo er i nærheten av de bedre Xbox spillene engang når det gjelder grafikk.

 

Den er laaaaaaaaaaaaangt bak PS3/360. Greit at hardwaren er "ny" men spillene er på GC nivå når det gjelder grafikk.

8468203[/snapback]

Helt enig i det du sier der ja. Jeg bare sier at Wii har up to date hardware uavhengig av grafikkens ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om wii vinner er uavhengi av de to andre. Vis noen gir opp blir det enten Sony eller microsoft, ikke begge to. Om for eksempel Sony tjener kun så lite som 10 000kr på PS3 totalt kommer de til å lage en PS4. De har da gått i overskudd + at sony merke er mer kjent + reklame kampanjer for PS som også blir en reklame for Sony som et selskap.

Lenke til kommentar
Om wii vinner er uavhengi av de to andre. Vis noen gir opp blir det enten Sony eller microsoft, ikke begge to. Om for eksempel Sony tjener kun så lite som 10 000kr på PS3 totalt kommer de til å lage en PS4. De har da gått i overskudd + at sony merke er mer kjent + reklame kampanjer for PS som også blir en reklame for Sony som et selskap.

8468480[/snapback]

Uhm...hvordan kan Sony foreløpig ha gått i overskudd når de selger PS3 med tap?

Lenke til kommentar
Den er laaaaaaaaaaaaangt bak PS3/360. Greit at hardwaren er "ny" men spillene er på GC nivå når det gjelder grafikk.

8468203[/snapback]

Spillene er langt under det GC kan kjøre... GC kan måle seg med Xbox om utviklere orker å bruke TEV-enheten som gir shader-effeketer og bump mapps. Siden Wii har langt mer minne, vil man kunne pøse på langt mer enn hva GC kunne.

 

Factor 5 klarte å presse rundt 20 millioner polyginer på Rogue Squadron som kom til lanseringen av GC. GC kunne i følge Nintendo presse 12 millioner. Siden da har vi bare sett et par spill som kunne målse seg med dette. RS brukte TEV-enheten godt.

Lenke til kommentar

Artig tråd!

 

Jeg vil kommentere en ting, mange i denne tråden her snakker om "next gen grafikk". Det nærmer seg 1 og et halvt år siden Xbox 360 lanserte, når skal folk legge av seg dette uttrykket? Det heter grafikk nå, enkelt og greit, det virker som folk er i overgangsfasen enda, men den er vi langt forbi.

 

Jeg derimot håper Nintendo "vinner" denne generasjonen, på denne måten kan de tvinge MS og Sony til å tenke nytt. Men det er av ingen annen grunn enn dette jeg bryr meg om hvor bra denne konsollen selger. At utviklere viser et kollektivt ja til innovasjon og nytenking er hva spillindustrien trenger nå. For det har ikke skjedd mye med kontrollene opp gjennom tidene bortsett fra bedre ergonomi og flere antall knapper. Den analoge stikken revolusjonerte i sin tid, men det er på tide med noe nytt.

 

Det fanboy skriver tidligere i tråden er noe av det som irriterer meg med det jeg vil kalle fjortisser innenfor denne hobbyen. Det som blir forventet fra en generasjon til en annen er at grafikken blir bedre, da er man jaggu ikke mye kravstor. Jeg er lei av å se spill med grafiske oppdateringer...jeg vil at det skal være gøy å spille igjen, og det er opplevelser som begynner å bli få og lenge mellom hver. For at spill skal fortsette å være gøy må det være nytenking.

 

Men om Nintendo vinner har jeg absolut ingen tro på at verken Microsoft eller Sony kommer til å kaste inn forkleet i neste runde. Men de vil bli tvunget til å gjøre noe innovativt for å overleve den.

Lenke til kommentar
Om wii vinner er uavhengi av de to andre. Vis noen gir opp blir det enten Sony eller microsoft, ikke begge to. Om for eksempel Sony tjener kun så lite som 10 000kr på PS3 totalt kommer de til å lage en PS4. De har da gått i overskudd + at sony merke er mer kjent + reklame kampanjer for PS som også blir en reklame for Sony som et selskap.

8468480[/snapback]

Uhm...hvordan kan Sony foreløpig ha gått i overskudd når de selger PS3 med tap?

8469106[/snapback]

Ikke foreløpig, mener totalt, når verken maskinen eller spill lengre selger..

Endret av Oas3k
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis Wii vinner, og feks 1 eller begge av de 2 andre gir opp å lage konsoller.

Ikke så mye hvis en gjør det, og det kommer ikke til å skje at alle unntatt Nintendo slutter å lage konsoller.

 

Jeg er en av de som ikke kommer til å kjøpe Wii, for meg er gimmiken med kontroll metoden ikke fristende

Er det nødvendig å trolle ved å kalle det en gimmick? Den har jo allerede vist seg å fungere utmerket.

 

Hvordan blir konsoll fremtiden da? Fremdels crappy grafikk, og vi mister alle gode spill serier som playstation/xbox verdenen har?

Neste konsoll fra Nintendo vil ha HD-støtte, og hvis både PS og Xbox forsvinner, så vil jo alle lage spill for Nintendos konsoll i stedet.

 

Men igjen, er du nødt til å trolle med ting som "gimmick", "crappy grafikk", osv.?

 

 

Faktum er uansett at den er på omtrent det samme nivået som Xbox/GC ytelsemessig.

Nei, det er helt feil. Den er mye kraftigere.

 

Og foreløbig har den jo ikke vist spill jo er i nærheten av de bedre Xbox spillene engang når det gjelder grafikk.

Det har ikke noe med hva selve konsollen kan klare å gjøre.

Lenke til kommentar

Om MS og Sony skulle bukke under hadde jeg blitt veldig skuffet. Wii har ikke nok muskler i dag noe som kommer til å bli langt tydeligere om 2-3 år.

 

Jeg lurer seriøst på hva det er som selger alle disse Wii konsollene. Det er i allefall ikke spillene:

 

http://www.metacritic.com/games/wii/scores/

 

Ikke noen imponerende liste akkurat. Og fjerner du gamecube spillet så er det next to nothing igjen.

 

Og hvis du ser på motsatt side av listen er Wii hjem for en god del av de værste stinkerene det siste halve året.

 

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe Wii for lenge siden, men nå er jeg glad for at jeg ventet litt. Tror jeg venter til metroid prime 3 kommer og ser hvordan det blir.

Lenke til kommentar

Skal bli artig å se om Wii vil holde intressen løpet ut, det er jo heilt kollosalt kor bra den har gjort det sålangt. Til tross for mye søppel på markedet. Dog har eg kost meg med både Red Steel og MOH:Vanguard som meir eller mindre har blitt slaktet av media.

Lenke til kommentar

Det er ingen som vil "vinne" og ingen som vil gå under.

Vil tru at wii salget ikkje vill ta av før midten av neste år, da eg ikkje trur det er før det at den virkelig store spill strømmen kommer.

Dette er pga at det er svært mange utviklerere som undervurderte populariteten til wii eller ikkje syntes at spillet/serien passa til konsollen.

Utviklere er ikkje fanboys, dei lager spill til dei konsollene som dei trur dei kan få flest mulig spill solgt på. Når utviklererene ser den massive populariteten til wii no har dei ikkje noko valg, dei må begynne å utvikle til wii fordi det er der pengene ligger no.

 

Wii sin fremtid er avhengig av to ting for å ta av endå meir enn i dag,

gode spill for alle målgrupper og insats frå Nintendo sin side for å forbedre konsollen.

Hadde Nintendo komt seg opp av stolen og fiksa harddisk til wii så kunne dei lagd det tilnærma perfekte mediasenter.

Dei kunne både hatt dvd og movie channal, med for eksempel mulighet for å kjøpe filmer og laste ned ved hjelp av wii points.

Lenke til kommentar
Kanskje Wii selger fordi den er mer nyskapende enn X360 og PS3?

8479291[/snapback]

Det er helt klart det som er grunnen.

 

Men det virker som om alle tror at Wii har monopol på å være nyskapende. Det stemmer jo ikke. Forskjellen er at nyskapningen Wii kommer med tvinger alle spillutviklerne til å utnytte nyskapningen.

Lenke til kommentar
Det er helt klart det som er grunnen.

 

Men det virker som om alle tror at Wii har monopol på å være nyskapende. Det stemmer jo ikke. Forskjellen er at nyskapningen Wii kommer med tvinger alle spillutviklerne til å utnytte nyskapningen.

8489832[/snapback]

 

Nei alle har lov å være nyskapende, men det ser ut som det bare er Nintendo som tør å prøve noe nytt. De andre hiver seg bare på bølgen når de ser motagelsen Nintendo får.

 

Det er ingen som tvinger utviklerne til noe, om de ikke vil bruke det nye de har tilgjengelig så er det ingen som tvinger dem til det. Enn vis utviklerne f.eks ikke vil bruke Cell, kan man da si at PS3 har tvunget Cell teknologien på dem?

Lenke til kommentar

"Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?"

 

1 Spillindustrien fungerte utmerket godt uten Sony og MS for 15 år siden, og kan gjøre det nå også.

 

2 Det er ingenting som tilsier at Sony eller MS vil gi seg med det første. MS selger ganske bra i Europa, og ennå bedre i USA. Den eneste streken i regningen for dem, er at de går med tap, fordi de ønsker monopol over markedet. Om de ikke greier å konkurrere på det japanske markedet, er ikke en så stor krise.

 

Etter suksessen til PSX og PS2 så vet Sony godt hvor lukrativ spillindustren er, og vil nok ikke gi seg med det første.

 

3 Hvis Wii/Nintendo vinner så vil det bare gagne spillindustrien, fordi Nintendo, imotsetning til konkurrentene, er et rent spillfirma, som ikke har andre divisjoner å konsentrere seg om. Og det er Nintendo som, som regel driver industrien fram.

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Kanskje Wii selger fordi den er mer nyskapende enn X360 og PS3?

8479291[/snapback]

Det er helt klart det som er grunnen.

 

Men det virker som om alle tror at Wii har monopol på å være nyskapende. Det stemmer jo ikke. Forskjellen er at nyskapningen Wii kommer med tvinger alle spillutviklerne til å utnytte nyskapningen.

8489832[/snapback]

 

 

Jeg håper MS aldri tar i bruk wiimote teknologien. Kunne aldri tenkt meg å spille Halo 3 f.eks med den type kontroll.

 

EDIT: Leste posten din litt for fort så jeg missforstod den litt :whistle:

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

XtaZ: Har du prøvd å spille skytespill på Wii?

 

For øvrig er det reinspikka vås å påstå at Nintendo "tvinger" utviklere til å være nyskapende. Det er overhodet ikke problematisk å lage et spill med fullstendig ordinære kontroller på Wii, selv om jeg ikke ser hvorfor man skulle ønske det når maskinen åpner nye, viktige dører for å komme seg videre snarere enn å bli stående i DualShock-hengemyra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...