Gå til innhold

Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?


-iL-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
håper ikke ninty vinner fordi da kommer bra grafikk til og dø!

8461860[/snapback]

 

 

Vil nå si at Resident Evil 4 har nydelig grafikk å den kom jo på forgjengeren til Wii. Da kan du jo tenke deg hva Wii kan klare å få til som er 3-4 ganger graftigere enn GC. Du burde forresten oppsøke en lege om den PS fanboyismen du sliter av. Mange av postene dine får det til å virke som om den har kortsluttet flere viktige hjernefunksjoner

Lenke til kommentar

ok la meg prøve og klarne ting litt opp her. i utgangs punktet håper jeg ikke wii vinner fordi wii har dårlig grafikk og konsoll produsenter følger mest sannsynlig den typen konsoll som solgte mest og etterligner den . Så hvis wii vinner vil kanskje sony og ms oppfatte det som at bra grafikk er ikke noe viktig og heller satse på wii typen teknologi

Lenke til kommentar
ok la meg prøve og klarne ting litt opp her. i utgangs punktet håper jeg ikke wii vinner fordi wii har dårlig grafikk og konsoll produsenter følger mest sannsynlig den typen konsoll som solgte mest og etterligner den . Så hvis wii vinner vil kanskje sony og ms oppfatte det som at bra grafikk er ikke noe viktig og heller satse på wii typen teknologi

8462164[/snapback]

Du om det

 

jeg tror nintendo eksperimenterer litt i denne generasjonen, de har funnet noe folk liker (ikke alle selvsagt ;) ), og da kan de heller satse mer på kraftigere HW i neste generasjon

 

Problemet er at mange utviklere satser for mye på dårlige ports, vi har enda å se hva Wii kan klare grafikkmessig, siden det beste grafiske spillet på Wii egentlig er et GC spill :yes:

Lenke til kommentar
Problemet er at mange utviklere satser for mye på dårlige ports, vi har enda å se hva Wii kan klare grafikkmessig, siden det beste grafiske spillet på Wii egentlig er et GC spill :yes:

8462228[/snapback]

Det problemet slet man jo litt med på GC også. Mange sier det siste Zelda-spillet er det beste (grafisk sett) som har kommet til GC. Vi får håpe det tar kortere tid med Wii.
Lenke til kommentar
ok la meg prøve og klarne ting litt opp her. i utgangs punktet håper jeg ikke wii vinner fordi wii har dårlig grafikk og konsoll produsenter følger mest sannsynlig den typen konsoll som solgte mest og etterligner den . Så hvis wii vinner vil kanskje sony og ms oppfatte det som at bra grafikk er ikke noe viktig og heller satse på wii typen teknologi

8462164[/snapback]

Du om det

 

jeg tror nintendo eksperimenterer litt i denne generasjonen, de har funnet noe folk liker (ikke alle selvsagt ;) ), og da kan de heller satse mer på kraftigere HW i neste generasjon

Riktig det, dette har også Nintendo sagt selv. De vil innovere markedet og skape større spillerom for utvikling av mer kreative og nyskapende spill. Synes dette har vært en knallgod ide, vi kan jo se på Nintendo DS som har fått en rekke gode spill fordi såpass mange utviklere har gode ideer de kan få utløp for på plattformen, takket være den trykkfølsomme skjermen.

 

Den neste konsollen fra Nintendo vil garantert ha grafikk som er mer "up-to-date" i forhold til konkurrentene, men det er slett ikke umulig at de fortsetter med samme type kontroll (eller noe annet utradisjonelt) i tillegg til god grafikk hvis Wii lykkes (noe den etter alt å dømme gjør).

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Er liten tvil om at Nintendo vil gjøre det fantastisk denne generasjonen. Da maskinen selger så bra vil selvsagt utvilklere lage fantastiske spill til den etterhvert. Regner med at en god del vil komme frem på E3. Spennende titler som Paper Mario, Mario Galaxy, Nights, Metroid, My Sims, diverse RPG fra Dragon Quest teamet, Final Fantasy CC er uansett alt bekreftet. Samtidig er det utrolig moro med VC.

 

Er få store titler nå, men dette er normalt i 1-2 år etter nye maskiner har kommet. PS3 som egentlig er eldre enn Wii (bortsett fra Europa) har etter min mening ingen topptitler foreløpig. Samtlige spill ville forsvunnet i mengden om de hadde last-gen grafikk. Excite Truck er etter min mening klart bedre enn Motorstorm.

 

Når det er sagt tror jeg også X Box og PS3 vil gjøre det svært bra, og få en del spill som MÅ spilles. Kan ikke tenke meg å ikke kunne spille spill som Final Fantasy, Metal Gear, God of War, Shadow of the, Devil May Cry, GTA, Silent Hill etc. Er også moro med litt ekstra kraftig grafikk. Wii er egentlig bare en noe trimmet Gamecube her...

Lenke til kommentar
Så hvis wii vinner vil kanskje sony og ms oppfatte det som at bra grafikk er ikke noe viktig og heller satse på wii typen teknologi

8462164[/snapback]

1. Wii-spel kan ha bra grafikk, og neste generasjon konsoll frå Nintendo vil sikkert kunne ha enda betre grafikk.

2. MS og Sony vil ikkje lage neste generasjons konsollar på nivå med NES bare fordi spel med "dårleg grafikk" sel godt.

3. Wii-spel kan ha bra grafik, og neste generasjon konsoll frå Nintendo vil sikkert kunne ha enda betre grafikk.

4. Det er vel bra at MS og Sony satser på å lage spel som alle ønskjer.

5. Wii-spel kan ha bra grafikk, og neste generasjon konsoll frå Nintendo vil sikkert kunne ha enda betre grafikk.

Lenke til kommentar
Tja...han har ikke en uzi, men han skyter og hopper på alt han møter :p Men som jeg skrev så liker jeg Mario-spillene selv. Men jeg liker ikke å bare spille Mario. Jeg liker å skyte ned alt jeg møter med en uzi også, evt. med en motorsag. Og spesiellt morro er det hvis de jeg skyter er gode venner av meg :)  Og når jeg gjør det så synes jeg også at det ikke gjør noe at spillet ser bra ut også. Og enda bedre er det også hvis spillet samtidig greier fortelle en god historie i enspillerdelen.

8460530[/snapback]

Alt dette er jeg helt enig med deg i, men det er ingenting som tilsier at slike spill ikke vil komme til Wii. Så langt har det vært mye halvveisforsøk, men det behøver ikke forbli trenden.

 

Når det er sagt: Personlig tror jeg Sony kommer til å slutte å lage spillmaskiner hvis PS3 flopper. Økonomien i PS3-prosjektet er av en annen verden, og jeg tror de er avhengig av en moderat suksess for å gå i null.

 

Hva alle de kjente og kjære spillseriene angår, så vil selvsagt ikke de opphøre å eksistere. I stedet tar man dem bare over på de mer populære plattformene.

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid så dårlig at wii har så få spill, har man virkelig råd til så mange uansett? Jeg har ihvertfall problemer med å få meg alle som har fått greie nok karakterer. Eneste som bekymrer meg litt er at den har ikke spill for enhver smak ennå (og når kommer star wars spillet der du kan fekte med sverd??!!)

 

 

Her kommer ting som jeg har en personlig mening om...: personlig ville jeg ønsket at ps3 gikk dunken siden jeg ikke liker maskinen noe sørlig, bare noen av spillene, men dette skjer vel aldri siden ps2 gjør det så utrolig godt.

 

Jeg har forresten fått for meg tanken at mange kjøper PS3 fordi at den er dyr. Altså at man er kul hvis man har den og mange som ikke tilbringer så veldig mye tid med spilling eller sjekker hvordan ting ligger an med spillindustrien og tjener mye kjøper den siden da har de "the machine" og trenger ikke noe mer. Alle som ikke vet så mye er likesom 2du kan gå på internett med ps3 og du kan lagre spill på den og spill ser helt ut som du er inni spillet"

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Problemet er at mange utviklere satser for mye på dårlige ports, vi har enda å se hva Wii kan klare grafikkmessig, siden det beste grafiske spillet på Wii egentlig er et GC spill :yes:

8462228[/snapback]

Det problemet slet man jo litt med på GC også. Mange sier det siste Zelda-spillet er det beste (grafisk sett) som har kommet til GC. Vi får håpe det tar kortere tid med Wii.

8462271[/snapback]

 

 

Hva med det starfox spillet (har ingen bilder)? Synes jeg kan huske at det spille hadde digg grafikk

Lenke til kommentar

Her kommer ting som jeg har en personlig mening om...: personlig ville jeg ønsket at ps3 gikk dunken siden jeg ikke liker maskinen noe sørlig, bare noen av spillene, men dette skjer vel aldri siden ps2 gjør det så utrolig godt.

 

8462555[/snapback]

 

Hvorfor ønsker du at ps3 skal gå dunken? Fordi du ikke liker den? Jeg liker ikke grandiosa, men sitter ikke med et inderlig ønske om at Stabburet (de som selger grandis?) skal gå konk. Tenk på alle de som liker grandiosa... Hva gagner det vel deg om ps3 går konk? Skadefryd over skuffede ps3 fans? Vel, nok om det.

 

Når det gjelder dommedagsprofetier om at grafikken skal gå til helvette hvis nintendo vinner konsoll krigen tror jeg nok det er litt skivebom. Det er jo ingenting i veien for at man ikke kan ha innovasjon av Wii kaliber sammen med dagens grafiske standard. Kanskje Wiis (eventuelle) suksess vil sette en ny standard for spillkontrollere på konsollene, men jeg tror nok ikke den vil ha noen påvirkning i den grad av at spillene får mindre fokus på det tekniske.

Lenke til kommentar
ok la meg prøve og klarne ting litt opp her. i utgangs punktet håper jeg ikke wii vinner fordi wii har dårlig grafikk og konsoll produsenter følger mest sannsynlig den typen konsoll som solgte mest og etterligner den . Så hvis wii vinner vil kanskje sony og ms oppfatte det som at bra grafikk er ikke noe viktig og heller satse på wii typen teknologi

8462164[/snapback]

Du om det

 

jeg tror nintendo eksperimenterer litt i denne generasjonen, de har funnet noe folk liker (ikke alle selvsagt ;) ), og da kan de heller satse mer på kraftigere HW i neste generasjon

Riktig det, dette har også Nintendo sagt selv. De vil innovere markedet og skape større spillerom for utvikling av mer kreative og nyskapende spill. Synes dette har vært en knallgod ide, vi kan jo se på Nintendo DS som har fått en rekke gode spill fordi såpass mange utviklere har gode ideer de kan få utløp for på plattformen, takket være den trykkfølsomme skjermen.

 

Den neste konsollen fra Nintendo vil garantert ha grafikk som er mer "up-to-date" i forhold til konkurrentene, men det er slett ikke umulig at de fortsetter med samme type kontroll (eller noe annet utradisjonelt) i tillegg til god grafikk hvis Wii lykkes (noe den etter alt å dømme gjør).

8462278[/snapback]

Tror Nintendo kommer med en kraftigere konsoll i neste generasjon jeg også.

Kanskje en ny Nintendo er det vi kommer til å se først i den kommende generasjonen. Om de hadde laget en Wii med HD grafikk, mere RAM, kraftigere HW, ... tja ... hva skal vi si da ... 300 GB harddisk og en ganske lik Wii-mote hadde det vel blitt en ganske bra Next-Gen konsoll.

 

Lurer veldig på hva Nintendo gjør med Wii-remoten i fremtiden. Litt vanskelig å tenke seg et nytt design på den. Fungerer den ikke egentlig ganske bra allerede?

Lenke til kommentar

8462555[/snapback]

 

Hvorfor ønsker du at ps3 skal gå dunken? Fordi du ikke liker den? Jeg liker ikke grandiosa, men sitter ikke med et inderlig ønske om at Stabburet (de som selger grandis?) skal gå konk. Tenk på alle de som liker grandiosa... Hva gagner det vel deg om ps3 går konk? Skadefryd over skuffede ps3 fans? Vel, nok om det.

 

Når det gjelder dommedagsprofetier om at grafikken skal gå til helvette hvis nintendo vinner konsoll krigen tror jeg nok det er litt skivebom. Det er jo ingenting i veien for at man ikke kan ha innovasjon av Wii kaliber sammen med dagens grafiske standard. Kanskje Wiis (eventuelle) suksess vil sette en ny standard for spillkontrollere på konsollene, men jeg tror nok ikke den vil ha noen påvirkning i den grad av at spillene får mindre fokus på det tekniske.

8462774[/snapback]

 

Ønsker det fordi at da ville alle de gode spillene kommet til 360 og jeg måtte ikke kjøpe ps3 for å spille de spillene

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Problemet er at mange utviklere satser for mye på dårlige ports, vi har enda å se hva Wii kan klare grafikkmessig, siden det beste grafiske spillet på Wii egentlig er et GC spill :yes:

8462228[/snapback]

Det problemet slet man jo litt med på GC også. Mange sier det siste Zelda-spillet er det beste (grafisk sett) som har kommet til GC. Vi får håpe det tar kortere tid med Wii.

8462271[/snapback]

 

Hva med det starfox spillet (har ingen bilder)? Synes jeg kan huske at det spille hadde digg grafikk

8462575[/snapback]

 

Starfox: Adventures Tothegame

Starfox: Adventures Gamer.no omtale.

 

Et av de første spillene jeg kjøpte til Cuben. Grafikken ligger klart blant de beste spillene i forrige gen.

 

Nintendo spill = kvalitet

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
ok la meg prøve og klarne ting litt opp her. i utgangs punktet håper jeg ikke wii vinner fordi wii har dårlig grafikk og konsoll produsenter følger mest sannsynlig den typen konsoll som solgte mest og etterligner den . Så hvis wii vinner vil kanskje sony og ms oppfatte det som at bra grafikk er ikke noe viktig og heller satse på wii typen teknologi

8462164[/snapback]

Så grafikk er det viktigste i et spill? Grafikkhore?

 

Du håper at Wii ikke vinner, fordi den har dårligst grafikk, og da kommer Sony til å gi ut en Wii-wannabe?

Lenke til kommentar

I forrige generasjon så var nå GC den enst kraftigste konsollen, så Nintendo har ikke bare levert puslete konsoller hardwaremessig.

 

Men jeg må innrømme selv at jeg kunne ønsket at Nintendo pakket litt mer kraftig hardware inn i Wii.

 

Problemet lå vel i at Nintendo innså at de kunne ikke eller ville ikke konkurrere med fokus på hardware denne generasjonen, de ville vel differensiere seg bort i fra konkurrentene. Noe som foreløpig har vist seg å være en god idè.

Lenke til kommentar

Håper og tror at PS3 blir en stor suksess på linje med de andre konsollene. Wii selger dobbelt så mye som PS3 ca og PS3 koster nesten 3 ganger så mye. Jeg tror det sier litt. Jeg tror det kommer til å stå mellom PS3 og Wii i slutten med Xbox 360 rett bak, vi får se.

Forresten, alle dere som snakker om innovasjon. Det er ikke bare nintendo som driver med innovasjon. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal nevne fra MS sin side utenom Xbox Live, men de har sikkert flere nyvinninger de også. Sony har sixaxis (godt sannsynlig at det er inspirert fra nintendo, men tar den med uansett), HOME(!), SingStar, Buzz, LBP og EyeToy som kan brukes til mangt. Nevner bare Eyedentify, Eyetoy play og det kortspillet a la pokemon kort som de viste på E3(?) en gang i tiden.

Alle har innovasjoner i sin egen retning, denne generasjonen er nok Wii sin mest tydelig og kan bidra til å ekspandere spilleverdenen. Kanskje vi denne generasjonen passerer 200 millioner solgte konsoller totalt (ikke medregnet håndholdt).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...