Gå til innhold

Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?


-iL-

Anbefalte innlegg

Jeg vil heller dø enn å se meg nødt til å kjøpe Wii. Tror knapt det er mer enn to spill jeg kunne tenkt meg på den greia der. Og grafikken er jo verre enn på N64.

Men selv om jeg er PS-fan, syns jeg 360 er en veldig artig maskin. Så hvis PS3 aldri hadde kommet til Norge, ville jeg så klart kjøpt 360, men ikke Wii!

8459011[/snapback]

 

 

Hva om noen hadde kjøpt en Wii til deg da? Ville du heller ha dødd da også? Isåfall så kjøper jeg gladelig en til deg :p

 

Men on topic. Jeg vil ikke si at Wii er en del av denne konsollkrigen egentlig. Next-Gen krigen består jo av HD oppløsning, multimediafunksjoner osv. Wii har valgt en helt annen vei som er mer nyskapende å har selv sagt at de ikke er en Next-Gen konsoll. Så sånn sett går Wii sin egen vei og kan dermed kalles en vinner allerede siden de ikke konkurerer med noen. X360 og PS3 derimot går samme vei fullt klargjort for atomkrig så hvem som vinner av disse to blir nok den som kommer med de beste spillene. Å her er det vel ikke noen hemlighet at PS3 halter etter? Det at konsollen er et kjempetap å produsere å at de bare stabler seg opp på butikk lagrene gjør nok ikke saken bedre heller.

 

Blu-Ray og HD DVD krigen er heller ikke avgjort å kommer nok ikke til å bli det med det første å når tiden nærmer seg til å klargjøre en vinner så får man sikkert kjøpt både HD DVD og Blu-Ray spillere til en ålreit pris som sansynligvis er mye bedre enn den som sitter i PS3 eller addon spilleren til 360 i dag. PS2 f.eks. DVD spillerne du får på RIMI til 300kr har mye bedre bildekvalitet enn PS2 har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anyways, det jeg ville frem til er at jeg mener vi ikke ser noen klar påvirkning fra wii på dagens konsoller per i dag.

8460525[/snapback]

 

Det tar lenger tid å utvikle spill enn det Wii'en har vært ute i markedet. Derfor ser vi ikke noe umiddelbar påvirkning på markedet. Det var heller ingen, ikke Nintendo selv engang, som hadde regnet med suksessen til Wii. Derfor ser vi også den spilltørken som Wii opplever nå. Utviklere og utgivere ser at det er penger å tjene her, men trenger tid på å omstille seg. Om et års tid kommer marked til å flomme over av Wii-spill. Her kan vi trekke paralleller med DS, som også opplevde en tørke like etter release, men som nå mer eller mindre blir oversvømt av spill.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis Wii vinner, og feks 1 eller begge av de 2 andre gir opp å lage konsoller.

Viss Wii endar opp med å "vinne" suverent over dei andre konsollane, vil nok MS og Sony kopiere nøkkelpunkta til Wii for sine framtidige konsollar. Dei vil nok analysere situasjonen og finne ut nøyaktig kva som gjorde Wii til ein stor suksess i motsetning til deira konsollar.

 

Skulle både MS og Sony trekkje seg frå konsollbransjen vil nok andre kome og ta over. Dette begynner å bli eit så stort marked, så nokon blir nok frista til å prøve lykka.

 

Hvordan blir konsoll fremtiden da? Fremdels crappy grafikk, og vi mister alle gode spill serier som playstation/xbox verdenen har?

Uavhengige utviklarar vil nok fortsette spelseriane sine hos framtidige Nintendo konsollar. Eg tviler på at dei pakker saman og legg ned bedrifta bare fordi MS/Sony forsvinn. Når det gjeld spel frå første og andre parts utviklarar kan vil nok framtida bli vurdert ut frå kor populære dei er. Viss MS/Sony trur dei kan tene store penger på dei aktuelle spela ser eg ikkje bort frå at dei blir gitt ut på Nintendo sin konsoll. Kan og vere at MS/Sony går over til å vere reine spelutviklarar.

Lenke til kommentar
Det tar lenger tid å utvikle spill enn det Wii'en har vært ute i markedet. Derfor ser vi ikke noe umiddelbar påvirkning på markedet. Det var heller ingen, ikke Nintendo selv engang, som hadde regnet med suksessen til Wii. Derfor ser vi også den spilltørken som Wii opplever nå. Utviklere og utgivere ser at det er penger å tjene her, men trenger tid på å omstille seg. Om et års tid kommer marked til å flomme over av Wii-spill. Her kan vi trekke paralleller med DS, som også opplevde en tørke like etter release, men som nå mer eller mindre blir oversvømt av spill.

8460609[/snapback]

 

 

Her har du et meget godt poeng. Jeg tror mange utviklere avventet Wii, for å se om den slo an eller ikke. Nå som man ser at den selger i bøtter og spann (det er fortsatt køer for å få tak i Wii), så vil utviklerne bruke ressurser på å utvikle spill til konsollen.

 

Som du sier, DS oversvømmes med gode spill nå. Det gis ut nye gode spill hele tiden, og det er et luksusproblem å ha DS i dag. Klarer man å overføre denne mengden med gode spill (det tror jeg ikke er noe problem) til Wii, så ser Wii en meget lys fremtid i møte.

Lenke til kommentar
God grafikk kommer ikke til å dø om Nintendo "vinner," denne generasjonen av konsoller. Men mindre fokus på grafikk blir det helt sikkert, og mer fokus på at spillene skal være nyskapende og morsomme å spille :)

8461972[/snapback]

 

Det er jo bare å ta en titt på Xbox Live Arcade. De spillene som ligger der er veldig populære, og man kan ikke akkurat si at de er noen tungvektere grafisk sett.

Lenke til kommentar
håper ikke ninty vinner fordi da kommer bra grafikk til og dø!

8461860[/snapback]

 

Jaha? Nintendo har jo tidligere vært ledende for det du kaller bra grafikk og kanskje ee blir det neste gen og. Uansett spiller det noen rolle hvis god grafikk dør og blir erstattet med mer spillegledde og entuiasme? Syntes det er ganske firkantet å si at man ikke vil prøve noe bare fordi man har inntrykk av att man ikke liker det. Minner selv tilbake når jeg var liten at jeg ikke ville smake på noe fordi jeg trodde det ikke var godt, av og til var det ikke godt andre ganger var det det, uansett lærer man kun gjennom prøv og feiling.

 

Men uansett tviler jeg på at hverken sony eller ms vil bli danket ut, det som derimot heller kanskje kommer til å skje er at de blir kanskje tvunget til å enten a) kopiere b) fortsette som før (tror jeg de ikke gjør...) eller c) nytenkning. Personlig håper jeg de velger c) for det er nytenkning som driver spillbransjen fremover (mener nå ihvertfall jeg).

Lenke til kommentar
men ingen av nintendo sine konsoller har next-gen grafikk. det er det bare sony og ms sine konsoller som har.

8461969[/snapback]

Ikkje veit eg kva du meiner med "next-gen" grafikk, men om spel på dei komande Nintendo konsollane har bra grafikk er vel det viktigaste for dei som bare bryr seg om sånt. Om du kaller den "next-gen" eller ikkje er uvesentleg.

Lenke til kommentar
men jeg vil ha bra grafikk.  det er det jeg forventer ved konsoll genareasjons skfter at det blir mye bedre grafikk for hver gang

8462035[/snapback]

Har du i heletatt sett videoer fra Super Mario Galaxy eller Metroid Prime 3? mye bedre grafikk en det gamecube kunne prestere i forrige generasjon ;)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...