Gå til innhold

Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?


-iL-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel en generel missoppfattning fra enkelte at du må veive rundt som en idiot med kontrollen for å gjøre ting. Har faktisk ikke spillet noen Wii spill hvor jeg må veive rundt som en idiot, men somregel ender jeg opp med å veive kontrollen rundt som en idiot, fordi jeg lever meg så forferdelig mye inn i spillet.

 

I Zelda f.eks trenger du bare små bevegelser, og tiden du sitter med handen utstrakt er når du skal skyte med pil/bue(eller sprettert), og det er ikke ofte. Ellers trenger du bare å riste litt på Wiimoten/Nunchuken. Men lur som jeg er, ender jeg opp med full bevegelse og 100% innlevelse (etterfulgt av svettetokter og behov for sursftoff etterpå).

 

Samme i Godfather. Kan ha hendene godt planta i fanget mens jeg spiller, bare noen få ganger du egentlig trenger ha armene utstrakt. Men igjen er innlevelsen så stor at jeg ender opp med å fekte vilt i lufta, selv om det egentlig ikke har noe større effekt for spillet.

 

Så der sitter jeg, i en alder av 23 år og kjenner barnet i meg le vilt med sin 10 år gamle stemme. Derfor ser jeg ikke noe negativt hvis Nintendo skulle komme ut på toppen.

Lenke til kommentar
Og til alle dere Wii eiere som hater fps så inderlig så håper jeg at dere klarer å spille litt metroid. Eller?

 

Hater FPS på alle andre konsoller enn Wii, mye fordi sikting med Wiimoten føles ut som sikting med data musa. Helt naturlig.

8511219[/snapback]

 

Lurer på hvem som skrev dette for litt siden:

 

"Skal kose meg godt gjennom Metroid 1 og 2 til NGC først, koser meg nå med Echos, digger spillet ufattelig mye"

 

Jeg ser også at du skriver at du aldri har spilt fps med gamepad og da er det jo kjemperart at du ikke er særlig god til det. Jeg har vel spilt over 1000 timer fps med gamepad og det hjelper ...

Lenke til kommentar
Lurer på hvem som skrev dette for litt siden:

 

"Skal kose meg godt gjennom Metroid 1 og 2 til NGC først, koser meg nå med Echos, digger spillet ufattelig mye"

 

Jeg ser også at du skriver at du aldri har spilt fps med gamepad og da er det jo kjemperart at du ikke er særlig god til det.  Jeg har vel spilt over 1000 timer fps med gamepad og det hjelper ...

8513177[/snapback]

Metroid Prime har ikke dual-analog kontroll.

 

Jeg har spillt utallige FPS med dual-analog kontroll, men syntes aldri det ble særlig behagelig. Takke meg til Wiimote eller mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Lurer på hvem som skrev dette for litt siden:

 

"Skal kose meg godt gjennom Metroid 1 og 2 til NGC først, koser meg nå med Echos, digger spillet ufattelig mye"

 

Jeg ser også at du skriver at du aldri har spilt fps med gamepad og da er det jo kjemperart at du ikke er særlig god til det.  Jeg har vel spilt over 1000 timer fps med gamepad og det hjelper ...

8513177[/snapback]

 

Metroid bruker ikke tradisjonell sikting men istede samme type sikting som Z targeting i Zelda gjør. Altså, du holder inne L for å låse på fienden og skyte. Ikke noe mokling med høyre stikke mens du holder inne L2 og R2 samtidig som du skyter med firkant.

 

Med "aldri spillet med gamepad" mener jeg i lengere tid. Når jeg har spillet en stund og ikke blitt fortrolig med kontrollen, orker jeg ikke å spille lengere. Spilling for min del skal være morsomt, ikke en oppgave jeg MÅ gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg sier da ikke at grafikk er viktigere enn gameplay. Jeg sier grafikk er viktigere for meg enn å kunne bevege på kontrolleren. Historie, stemning, karakterer, spillmekanismer, lyd og grafikk er for meg mye viktigere enn muligheteten for å veive med en Wiimote.

Du lager en karikatur av kontrollerens betydning. Du veiver ikke med en Wiimote for å veive med den. Det er ikke veivingen som er poenget. Det er at veivingen gir nye og fantastiske muligheter, som for eksempel Wii Sports.

 

Wii er kanskje mye kraftigere enn GC, men tror du virkelig at Wii har mer å gå på pr dags dato enn det PS3 og X360 har?

Det vet ingen.

 

Hvorfor mener du at Wii har en enorm fordel når det gjelder gameplay? Bare fordi man kan vifte med kontrolleren behøver ikke gameplayet å bli noe bedre.

8502677[/snapback]

Nei, men den åpner for helt nye muligheter, som blant annet Wii Sports har vist at er en enorm fordel.

 

En bra kontroller garanterer ikke bra gameplay, men den bedrer mulighetene for det.

 

 

Spørsmålet her, slik jeg ser det, ligger vell kanskje i om Xbox360 og PS3 klarer å utnytte det enorme forspranget de har teknologisk.

Hva? Wii ligger jo teknologisk langt foran de andre på kontrollmulighet og strømforbruk.

 

Hvis gameplayet blir styrket med bedre kunstig inteligens, fysikk, større baner, nyvinninger og flere muligheter samt grafikk tror jeg dette vil gi dem mye lengere levetid.

Wii har allerede nyvinninger. De andre har enda ikke bevist at de kan.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Lurer på hvem som skrev dette for litt siden:

 

"Skal kose meg godt gjennom Metroid 1 og 2 til NGC først, koser meg nå med Echos, digger spillet ufattelig mye"

 

Jeg ser også at du skriver at du aldri har spilt fps med gamepad og da er det jo kjemperart at du ikke er særlig god til det.  Jeg har vel spilt over 1000 timer fps med gamepad og det hjelper ...

8513177[/snapback]

 

Metroid bruker ikke tradisjonell sikting men istede samme type sikting som Z targeting i Zelda gjør. Altså, du holder inne L for å låse på fienden og skyte. Ikke noe mokling med høyre stikke mens du holder inne L2 og R2 samtidig som du skyter med firkant.

 

Med "aldri spillet med gamepad" mener jeg i lengere tid. Når jeg har spillet en stund og ikke blitt fortrolig med kontrollen, orker jeg ikke å spille lengere. Spilling for min del skal være morsomt, ikke en oppgave jeg MÅ gjøre.

8513235[/snapback]

 

Frem til quake2 hadde jeg spilt med tastatur. Jeg tvang meg gjennom mye tak og gulv titting for å lære meg tastatur mus kombo og etter en stund ble jeg mye bedre enn jeg kunne blitt med bare tastatur.

 

Jeg synes nok også at det er mer presist med mus og tastatur enn gamepad, men en gang var det nytt det også og krevde innlæring. Nå har jeg spilt så mye fps med gamepad at det føles like naturlig som med awsd og mus.

 

Det kan jo hende at jeg vil synes at wiimote vil bli like mye bedre enn gamepad som mus var over tastatur, men da må jo spillene komme. Som dere sikkert har forstått så digger jeg fps og det har ikke vært nintendo sin styrke. I hvertfall ikke nå som rare er borte.

Lenke til kommentar

At Wii ligger langt teknologisk forran de andre konsollene med kontrollmuligheter blir bare barnslig å si da dette ikke er ett spørsmål om teknologi men om hva slags kontroller man vil ha. Regner med at du bare vil kverulere og klippet ut akuratt den delen for å slippe og komentere resten. Poenget kom vell ganske klart frem om hvordan dette potensielt kan gi de raskere konsollene en lengere levetid

Lenke til kommentar
At Wii ligger langt teknologisk forran de andre konsollene med kontrollmuligheter blir bare barnslig å si da dette ikke er ett spørsmål om teknologi men om hva slags kontroller man vil ha.

Dette er et ugyldig argument, da det forutsetter at kontrollere ikke er teknologi.

Lenke til kommentar
Hva er det du snakker om? Det forutsetter aldeles ikke det da bevegelsessensorer ikke akuratt er en ny ting og begge kontrollerene er produsert rundt samme tidspunkt uten at den ene har noen form for "edge," ovenfor den andre, dermed er det en smakssak.

8514081[/snapback]

Jo, det er nettopp det som forutsettes. At Wiimoten ligger foran teknologisk sier seg selv, da den har mye mer avansert teknikk, inkludert rumble og motion-sensing samtidig.

Lenke til kommentar

Ok, så sier vi det da, uansett ikke det som er temaet i debatten her. La meg ordlegge meg anderledes så vi får det klarere her. Det at PS3 og Xbox360 har kraftigere maskinvare vil kunne gi dem lengere levetid da mulighetene ved nyere grafikkteknologi kan utnyttes bedre og dette kan få mye å si for gameplayet. Wii kontrollen på sin side har ikke samme effekten da hvorvidt den er en fordel er en smakssak, det er ikke maskinvarekraft i seg selv på noen måte.

Lenke til kommentar
Hva er det du snakker om? Det forutsetter aldeles ikke det da bevegelsessensorer ikke akuratt er en ny ting og begge kontrollerene er produsert rundt samme tidspunkt uten at den ene har noen form for "edge," ovenfor den andre, dermed er det en smakssak.

8514081[/snapback]

 

om du skal ta den argumenteringen kan man jo og så at PS3 ikke inneholder noe teknologisk nytt. Cell er en prosessor og prosessorer har man had veldig lange. Det eneste "nye" teknologisk sett i PS3 er da Blu-Ray dioden, men neida, uffda, den er og brukt før. Har man sett, PS3 inneholder ikke noe teknologisk nytt siden den inneholder noe som er brukt før.

 

Wiimoten er like teknologisk ny som PS3 og X360. At det er brukt før har ingen ting å si, som jeg har statert ovenfor. Å si at Wii ikke inneholder noe teknologisk nytt fordi teknologien i Wiimoten er brukt før, er som å skyte seg selv i foten om man klassifiserer PS3 og X360 som teknologisk ny.

Lenke til kommentar

Hoho, dere diskuterte litt det jeg sa, og t.o.m. videre slik at det nå nesten blir usaklig :!:

 

Dere var i alle fall enig om at jeg var litt rar som ikke likte Wii-moten, og ikke var interresert i å "leke" (eller ha det morro/underholdes som dere la i uttrykket).

 

Så absolutt, vi er forskjellig. Mulig jeg er litt vrang med de prinsippene mine, ærlig talt så vet jeg ikke hvorfor jeg spiller spill. Før var det et slags tidsfordriv, senere ble konkuranse mer og mer viktig, men også det å utforske nye områder. F.E.A.R. for eksempel. Har aldri likt grøsserfilmer, o.l.; men jeg elsket spillet - noe som krevde mot (!) til både å kjøpes og spilles. Jeg ønsker også å "rives med" - spesielle og gripende historier, figurer.

 

Det som gjør meg skeptisk er denne fokusen på kontrolleren. Den kan være så jævla bra, innoativ, mind blowing, osv., som den bare vil, men det er ikke det jeg krever av en konsoll. Jeg vil ikke at spillmakerne skal konsentrere seg så alt for mye på at spillet skal fungere med kontrolleren; mye heller innholdet, flyten og utseendet. Jeg vil mye heller bli underholdt av spillet, istedenfor å lage morroa selv... på en måte. Kall meg psykisk lat om dere vil :p

 

If you cath my breath...

Lenke til kommentar
WII kommer aldri til å "vinne" noe som helst.

 

Jeg har alle 3 maskinene, og Wii har et par bra spill, resten er virkelig dårlige. Spesielt fra 3 parts utviklere. Så dette kommer aldri til å skje.

 

At de selger masse maskiner kommer de til å gjøre, men de fleste kjøper WII som et supplement til PS3 eller 360.

 

Det er ingen som "kun" kjøper WII vil jeg tro.

8458444[/snapback]

Jeg har wii og kommer bare til aa ha den. Nintendo kan ikke vinne for de har en egen konkurranse. Saa ps3 og 360 har sin ting. Maa vere en av de som trekker seg da. ingen av de trakk seg i last gen!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...