Gå til innhold

Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?


-iL-

Anbefalte innlegg

Når neste generasjons konsollar kjem ut, trur eg at målet om mest mogleg realistisk grafikk vil bli nedprioritert. Dette uavhengig om det er Wii eller ein av dei andre konsollane som "vinn" denne gongen. Innen den trur eg alle spel som har bruk for det kan by på relativt realistisk grafikk, og vi blir kanskje litt lei av dette. Derfor trur eg fokus på nyskaping og kreativitet vil få større fokus.

 

Litt off topic, men eg trur spel til Wii etterkvart vil leggje større vekt på grafikken. I første omgang er det sikkert spennande og kunne porte spel billig og kanskje ta i bruk kontrollen på ein meir eller mindre god måte, men etterkvart som den første spenninga gir seg vil nok andre område som grafikken få større fokus også her.

 

Vil og leggje til at uttrykk som "bra grafikk" og liknande blir litt misvisande. Då kva som er bra grafikk vil variere frå spel til spel. Jet Set Radio vart nemnt som eit eksempel på at bra grafikk ikkje bare er avhengig av hardware, men like mykje dei som utvikler spelet. Ein kan sjølvsagt argumentere med at god hardware vil vere eit nyttig hjelpemiddel for dei som skal utvikle spela.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her tar du glitrende feil. Spider-Man 3 er om noe et eksempel på det motsatte. Det er en rask port fra PS2-versjonen med et unikt kontrollsystem. Disse ekstra oppdragene er de samme du finner i PS2-versjonen. Synd, men sant. Vi kan fremdeles håpe at kontrollsystemet gjør dette til den overlegne versjonen, men jeg synes det er synd at en konsoll som Wii nok en gang må ta til takke med en PS2-port.

8499461[/snapback]

 

Igns artikel angående Spider-Man 3 til Wii nevner ikke noe om PS2 port. Så det er vel en mulighet for at PS2 versjonen er portet fra Wii versjonen.

Lenke til kommentar
Når neste generasjons konsollar kjem ut, trur eg at målet om mest mogleg realistisk grafikk vil bli nedprioritert. Dette uavhengig om det er Wii eller ein av dei andre konsollane som "vinn" denne gongen. Innen den trur eg alle spel som har bruk for det kan by på relativt realistisk grafikk, og vi blir kanskje litt lei av dette. Derfor trur eg fokus på nyskaping og kreativitet vil få større fokus.

 

8499711[/snapback]

 

Tror du det? Jeg tviler sterkt på at den grafiske utviklingen stagnerer allerede neste generasjon. Nyskaping og kreativitet er jo aspekter som også inngår i den grafiske utviklingen av spill, det er ikke forbeholdt nye måter å styre spillene på.

Lenke til kommentar

Det vil vere begrensa kor realistisk grafikken kan vere, og kanskje og kor realistisk vi ønskjer den skal vere. Ser vi på komande spel som satser på relativt realistisk grafikk vil eg seie at vi etterkvart begynner å kome relativt nært målet om fotorealistisk grafikk. Utvilklinga dei siste åra viser og at ting går fort framover og sånn sett er det rimeleg å tru at vi kan kome langt i løpet av dei neste 4-5 åra til neste generasjons konsollar kjem ut.

 

Når eg skreiv om større fokus på nyskaping og kreativitet inkluderer dette og dei elementa du nemner.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser begrensningene som gjerne kan komme i løpet av denne generasjonen i forhold til fotorealistisk grafikk. Men man trenger jo ikke å la seg begrense av virkeligheten. La oss si at vi får spill som ser ut som f.eks Sin City? Eller for å dra det enda lengre, 300?

Lenke til kommentar

Next-gen er KUN om grafikk. Ting som AI brydes det lite med. Kunne og likt å se et spill hvor fienden tenkte litt fremfor å frontal angripe deg og dø i forsøket.

 

Mye heller et spill med litt "utdatert" grafikk og AI, enn HDR og 1 millioner polygoner, men ikke 1 hjernecelle i motstanderne.

Lenke til kommentar
(Manhunt til Wii er så ytterst usaklig som det blir :ermm: )

8500383[/snapback]

Hvorfor det? Tanken på kvele en mann med "mine egne hender", og hive hodet hans i bakhodet på en annen mann etterpå høres da artig ut?

8500400[/snapback]

 

Er sykt tilfredsstillende i Godfather å bulke kassaapparatet med eierens eget hode, alt gjort med mine "egene" 2 hender. For ikke å snakke om å kvele intetanende politifolk med å bruke mine egene hender, eller hive folk ut av vinduet i andre etasje på et hus, også med mine egene hender.

 

Er noe sykt digd med det :ohmy:

Lenke til kommentar
Ja, jeg ser begrensningene som gjerne kan komme i løpet av denne generasjonen i forhold til fotorealistisk grafikk. Men man trenger jo ikke å la seg begrense av virkeligheten. La oss si at vi får spill som ser ut som f.eks Sin City? Eller for å dra det enda lengre, 300?

8500135[/snapback]

Eit meir kunstnerisk preg, for å bruke det ordet, på grafikken kan vere ei naturleg dreiing. For å relatere dette til trådens emne, vil eg ikkje seie at Nintendo nødvendigvis legg ein dempar for dette. Det at Wii er svakare enn dei andre konsollane kan oppfordre til å tenkje meir i denne retninga framfor fotorealisme. Det at Wii er svakare enn dei andre konsollane i dag kan naturlegvis leggje ein dempar på kva som er mogleg. Men det vil vere naturleg å tru at Wii2 vil vere ein del kraftigare enn dagens utgåve, så då vil vi ikkje ha dette problemet i framtida.

Lenke til kommentar
Skulle Wii utrolig nok vinne å slå ut de andre high end tech konsollene så er jeg redd for at AI og fysikk tar flere steg tilbake. Wii har rett å slett ikke cpu kraften xbox 360 og ps3 har.

8501446[/snapback]

Om Wii skulle "vinne" så skjønner jeg ikke hvordan dette kan bety at disse tingene skal ta tilbakeskritt.

Lenke til kommentar

Denne konsollkrigen mellom Sony, Microsoft og Nintendo vil for det første ikke avgjøres denne generasjonen. På dette tidspunkt står vi med to konsoller som kjemper med nogenlunde lik taktikk, det handler om rå kraft og kapasitet. I mine øyne vil disse to dele markedet immelom seg og da står vi igjen med tredjemann, godeste nintendo. Wii er et friskt puss på markedet, det er noe nytt og innoativt som folk blir veldig nysjerig over. Man kjøper den nettopp fordi den bringer med seg en ny måte å spille på som i seg selv er sunt for bransjen. Men slik jeg ser det så velger folk Nintendo wii som et tillegg til et mediabeist, enten PS3 eller 360.

Så nintendo vil alltid være en utvikler som "får ting til å skje" i bransjen, men uten de mulighetene som "gamere" nå til dags har behov for vil de nok aldri få herredømmet.

 

Med behov tenker jeg på skikkelige onlinemuligheter, kapasitet, grafikk og alt det dagens mennesker forventer. Neste generasjons konsoller tror jeg ikke vil handle om utseende alene. Det vil nok handle mye mer om skala. Med det tenker jeg på store områder stappet med liv, og onlinedelen vil nok bli meget viktig. Utvilkingen i samfunnet har visst at stadig flere velger å spille spill som World of warcraft, der man omgås med mange andre mennesker i en virtuel verden, og mange dedikerer sine liv til slike spill. Opplevelsen av å da sette seg ned med et vanlig konsollspill uten det sosiale elementet blir ikke like interesant.

Derfor mener jeg at neste generasjons konsollspill vil være mye mer rettet mot onlinemuligheter i spill, et krigsspill der hundrevis, kanskje tusenvis kjemper på hver side i en enorm slagmark?

Så nintendo vinner nok ikke konsollkrigen, men hvem vet hva fremtiden vil bringe?

 

Kanskje det vil utvikle seg til at en utvikler lager spill for de som har spilt en del og ønsker seg noe nytt, og ikke "hardcoregamere" (nintendo), en annen for folkemassene som ønsker seg gode gamle spill slik som de alltid har vært, bare med bedre grafikk og større skala (Sony), en en tredje som satser på å tilfredstille det tørste stadig økende og tørste online publikumet ( Microsoft).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...