Gå til innhold

Hva skjer hvis Wii/Nintendo vinner?


-iL-

Anbefalte innlegg

Hva skjer hvis Wii vinner, og feks 1 eller begge av de 2 andre gir opp å lage konsoller.

 

Jeg er en av de som ikke kommer til å kjøpe Wii, for meg er gimmiken med kontroll metoden ikke fristende, og det er yderst få spill jeg kunne tenkt meg å spille som bare er Wii ekslusivt (zelda).

 

Hvordan blir konsoll fremtiden da? Fremdels crappy grafikk, og vi mister alle gode spill serier som playstation/xbox verdenen har?

 

Jeg frykter litt dette, men tror neppe det er realistiskt. Jeg tror det er plass til begge typer konsoller i markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WII kommer aldri til å "vinne" noe som helst.

 

Jeg har alle 3 maskinene, og Wii har et par bra spill, resten er virkelig dårlige. Spesielt fra 3 parts utviklere. Så dette kommer aldri til å skje.

 

At de selger masse maskiner kommer de til å gjøre, men de fleste kjøper WII som et supplement til PS3 eller 360.

 

Det er ingen som "kun" kjøper WII vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Hvor sannsynlig er det at Playstation forsvinner fra markedet, liksom?

8458427[/snapback]

Med tanke på at Sony har tapt enorme summer på spill-avdelingen sin de to siste årene, er det vel mer sannsynlig enn at Nintendo som tjener penger forsvinner. Men jeg må vel si meg enig: Jeg tror det kommer en konsoll til fra både Sony, MS og Nintendo. Om det ikke gjør det, så har spillserier byttet plattform før. ;)

 

edit: EssspeN: Jeg kjøper wii som et supplement til pc. Pc-en kan være grafikkhora mi, men en konsoll må ha noe ekstra for at jeg skal kjøpe den, slik Wii har.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Håper for all del verken Nintendo,Sony eller MS oppnår monopol noensinne. Da er no vi som forbrukere ikkje er tjent med overhodet. Med MS sitt inntog i markedet er konkurransen beinhard som aldri før, så eg håper egentlig det forblir disse 3 i noen generasjoner fremover ihvertfall. Wii sin suksess i dag vil forhåpentligvis fungere som ein vekker til utviklere og aktører i denne og neste generasjon :)

 

Har ikkje tid til å skrive no meir, jobben kaller :wee:

 

EDIT: Føyer meg til EssspeN her, eg ville aldri fått dekket mitt behov kun i form av Wii. Det er rett og slett for dårlige og begrensede titler/muligheter ved konsollen. Og eg frykter at gulltitlene vil komme mest i form av Nintendo sin magi også denne gang, håper ikkje det blir tilfellet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Uten å kunne dokumentere min påstand på noen som helst måte, vil jeg tro at det er mer sannsynlig at Wii/Nintendo forsvinner enn en av de to andre...

 

Hvor sannsynlig er det at Playstation forsvinner fra markedet, liksom?

8458427[/snapback]

 

Nintendo har overlevd 1 konkurent allerede, til tross for at den konkurenten dominerte mer eller mindre.

 

Sega var et godt etablert merkenavn før, hva skjedde med de?

 

Men som sagt allerede, det er ingen ting tjent på at 1 vinner og oppnår monopol. Dog den som for øyeblikket ligger dårligs ann i følge salgstall er PS3. Per i dag går både MS og Nintendo videre, så spørsmålet vi heller burde stille er, vil Sony overleve med PS3, eller vil de ta en Dreamcast og forsvinne ut av markedet, og ende opp med å lage spill til de platformene de konkurerte med før.

Lenke til kommentar

Hva skjer? Konkurrentene vil kopiere den i deres neste konsoll. Noe de nok vil gjøre selv om Wii blir taperen. Uansett tviler jeg sterkt på det.

 

Når vi ser på hva disse tre selskapene tjente i fjor:

Tallene er helt til finansåret 2006 (mars).

FY*      Sony**             Nintendo           Microsoft
1998     974,000,000     629,000,000
1999  1,130,000,000    645,000,000
2000     730,000,000     421,000,000
2001    -409,000,000    726,000,000
2002    623,000,000     800,000,000      -750,000,000
2003    939,000,000     560,000,000    -1,191,000,000
2004    650,000,000    316,000,000    -1,215,000,000
2005     404,000,000   777,000,000       -485,000,000
2006        75,000,00    894,000,000    -1,262,000,000
2007   -602,000,000    457,000,000         -95,000,000
Totals  4,514,000,000  6,225,000,000  -4,998,000,000 

 

Ser vi at MS sliter med å tjene noe som helst med Xbox 360. Sony sliter også grunnet tilbakekallingen av alle sine batterier og at spilldivisjonen ikke har tjent så veldig mye penger de siste årene. På mange måter er Nintendo vinneren for lenge siden, da de alltid har gått i pluss på sine konsoller. Markedsandel har lite å gjøre med dette.

 

Uansett tror jeg ikke en som liker god grafikk har noe å frykte. Nintendo sin stratigi går ut på å innovere framfor å gå mot maskinkraft hovedsaklig. De gjorde en råsjangs med DS. Den har lavere tekniske spesifikasjoner enn PSP. Dette er grunnet at de da har mindre å tape om de ikke lykkes. Samme gjelder med Wii. Siden nå Nintendo tjener pr. Wii solgt f.o.m. lanseringen, vil dette gi penger rett i kassen til neste konsoll. "Wii 2" vil helt sikkert ha en flerekjernet CPU, kraftig skjermkort, HD, HDD og alt annet som vil tilfredstille.

 

Skal du ha et godt lesestoff om hvordan Nintendo opererer, ta en titt på denne artiklen som Tycho hos Penny Arcade har skrevet.

http://www.lostgarden.com/2005/09/nintendo...n-strategy.html

 

Liker du ikke "waggle" tror jeg ikke gaming er noe for deg i framtiden. For det har kommet for å bli. Konkurrentene til Nintendo vil ikke våge å ikke fokusere på dette, i frykt for å falle for langt etter til å ta de igjen.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på å se om Wii klarer å fortsette salgstrender utover sommern høsten, for da slår virkelig Xbox 360 og PS3 fra seg med topptitler. Jeg har selv en wii, og jeg ser ikke helt hva som gjør at den selger så godt nå, samtidig som jeg i hvertfall ikke ser helt hvorfor den skal fortsette med det.

 

Mens nintendo kan skilte med følgende interessante spill utover året :

 

- Spider-Man The Movie 3 (Activision)

- Resident Evil 4 Wii Edition (Nintendo)

- Harvest Moon Wii (Marvelous Interactive)

- Super Paper Mario (Nintendo)

- Super Mario Galaxy (Nintendo) (muligens)

- Pokemon Battle Revolution (muligens)

- Mario Party 8

 

 

Så har f.eks Xbox 360 :

 

- Spider-Man 3

- Command & Conquer 3 Tiberium Wars

- Two Worlds

- Forza Motorsport 2

- Shadowrun

- DiRT

- Mass Effect

- BioShock

- Blue Dragon

- Halo 3

- Grand Theft Auto IV

- Mercenaries 2: World in Flames

- Devil May Cry 4

- Burnout 5

- Darkness, The

- Army of Two

- Transformers: The Game

 

Si ifra hvis jeg har glemt noen :p

 

Ps3 har også en solid line-up utover året:

 

- Calling All Cars

- Spider-Man 3

- Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

- Darkness, The

- Devil May Cry 4

- Burnout 5

- Two Worlds

- Grand Theft Auto IV

- Mercenaries 2: World in Flames

- Ninja Gaiden Sigma

- Lair

- Heavenly Sword

- Saints Row

- DiRT

- Warhawk

- Army of Two

- SingStar

- Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

- Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

- Home

- LittleBigPlanet (trolig)

- Transformers: The Game (det forrige var bra :))

 

 

Det eneste jeg kan konkludere med, er at wii ligger temelig dårlig ann. Det er rett og slett en ekstrem mangel på spennende titler hittil. Ok wii er billig, men på nåhverende tidspunkt er jeg veldig sikker på at jeg heller hadde investert i en 360 eller ps3 enn en wii. Så hvis Wii fortsetter å selge som hakka møkk, så er jeg ikke helt med på hvorfor.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
snip snip

8458840[/snapback]

Når det gjelder de tallene over hva selskapene tjener... Stemmer de?

 

Jeg var overbevist om at Nintendo for noen år siden gikk med underskudd for første gangen i selskapets historie. Og leser jeg de tallene rett så har Nintendo gått med overskudd hvert år...

 

En kjapp google så fant jeg noe om dette selv om det ikke nødvendigvis er den beste kilden. http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=26506

 

Kilden snakker om underskudd på 6måneders regnskap så kan jo være de gikk med overskudd samlet det året..

Lenke til kommentar
Du har glemt veldig mange titler til alle konsollene. Så jeg ser ikke mye vits i å ta fram spillutvalget i denne tråden her. Blir i såfall bare krangling.

 

Jeg har glemt mange spill.. men ikke mange interessante spill.. spesielt ikke til wii.

Det var heller ikke noen mening å trekke frem noen ps3 vs 360 eller noe liknendne inn her, men det som kommer helt klart frem, og som var meningen å få frem er at om Wii fortsetter å selge som den gjør nå, og ikke har noe bedre å tilby, så ser jeg på det som en utvikling i mot all logikk..

 

Uansett om dette skulle skje.. så tror jeg ikke at MS eller Sony skipper ut etter denne generasjonen. Spesielt Sony har gode minner fra enormt salg av ps1 og ps2..

 

Microsoft sliter med å tjene, men xbox 360 selger fortsatt godt, så de kan i hvertfall få konsoll delen sin til å gå i null denne runden. Selv om mange mener det er dårlig å gå i 0 etter 10 år med investering, har de sannsynligvis fått med seg utrolig mye erfaring fra disse konsoll rundene. Det er jo liten tvil om at 360 kommer til å gjøre det bedre enn xbox1. Med denne erfaringen i baklomma tror jeg det skal mye til at MS hopper ut av konsoll racet.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Tror du misser litt av poenget. Det er spillene som interessserer deg. Selv kan jeg liste opp rundt 20 titler til Wii som interesserer meg og ett til 360 og PS3. Skjønner du nå?

 

Når det gjelder de tallene over hva selskapene tjener... Stemmer de?

 

Jeg var overbevist om at Nintendo for noen år siden gikk med underskudd for første gangen i selskapets historie. Og leser jeg de tallene rett så har Nintendo gått med overskudd hvert år...

 

En kjapp google så fant jeg noe om dette selv om det ikke nødvendigvis er den beste kilden. http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=26506

 

Kilden snakker om underskudd på 6måneders regnskap så kan jo være de gikk med overskudd samlet det året..

8458926[/snapback]

Jeg går ut i fra det. Har ingen konkret kilde som personen fikk disse opplysningene fra. Men du kan se på disse:

- http://www.gamespot.com/news/6164755.html

- http://www.forbes.com/personalfinance/2007...oapbox_inl.html

- http://www.netscape.com/viewstory/2007/04/...e%2F&frame=true

 

Om jeg husker riktig så var det tapet grunnet inflasjon i YEN som var grunnen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
- Spider-Man The Movie 3 (Activision)

- Resident Evil 4 Wii Edition (Nintendo)

- Harvest Moon Wii (Marvelous Interactive)

- Super Paper Mario (Nintendo)

- Super Mario Galaxy (Nintendo) (muligens)

- Pokemon Battle Revolution (muligens)

- Mario Party 8

 

Kan vel legge til Super Smashbros: Brawl, Metroid Prime 3, Project Hammer,

, MySims, Mario & Sonic at the Olympic Games. Endret av Ant1
Lenke til kommentar

tviler på du kan legge til alle de i år.

 

Tror du misser litt av poenget. Det er spillene som interessserer deg. Selv kan jeg liste opp rundt 20 titler til Wii som interesserer meg og ett til 360 og PS3. Skjønner du nå?

 

Alikevel.. at en konsoll får 20 spill i løpet av et år, mens de to andre konsollene får 100 bør påvirke salget. Med mindre alle disse 20 titlene er av top kaliber. Det har ikke noe med hvilke spill hvem liker, men rett og slett at det er størst sjans for å treffe flere sine interesser med et stort utvalg av spill.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Uansett så er det like mange gode titler til Wii å se frem til som til X360 og PS3, kommer bare ann på hva du intereserer deg for og hva du ser etter i et spill.

 

Er ingen fasit i hvilket spill som alle vil se frem til, jeg ser f.eks bare frem til et fåtall X360 og PS3 spill (Assasins Creed, GTA4, Alan Wake og GT5) men ser frem til mange Wii spill. Smaken er som baken, den er delt.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller dø enn å se meg nødt til å kjøpe Wii. Tror knapt det er mer enn to spill jeg kunne tenkt meg på den greia der. Og grafikken er jo verre enn på N64.

Men selv om jeg er PS-fan, syns jeg 360 er en veldig artig maskin. Så hvis PS3 aldri hadde kommet til Norge, ville jeg så klart kjøpt 360, men ikke Wii!

Endret av benyeah
Lenke til kommentar

Dette var noe som ble tatt opp i forrige ukes podcast fra EGM Live. De var urolige for spillkonsollenes fremtid på grunn av Wii sin suksess.

 

Wii appelerer til mange som aldri har tatt i en spillkontroler før, som f eks mødre og bestemødre. Og det er ikke spill som GTA de setter seg ned for å spille. Det er disse enkle spillene hvor man skal plukke ut to like Mii'er og de enkle Wii-sports spillene.

 

Nå påstår jeg ikke at det ikke er noe galt i disse spillene, men er man en middels gamer med en interesse litt utenfor denne type "spill" så kan man kanskje bli litt urolig. Utgiveren vil nå hive seg på Wii og DS-bølgen og lage enkle små puzzle-games, noe som betyr mindre ressurser til utviklingen av mer hardcore spill.

 

Jeg har alltid tenkt at det er på tide at spill blir akseptert, at det blir sett på underholding på lik linje med film og TV. Men nå er jeg faktisk litt usikker på om dette vil være en fordel for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...