Gå til innhold

Den elendige sjueren i Gamer.no sine anmeldelser

Anbefalte innlegg

Jeg stoler på Gamer.no. Jeg skal innrømme at det er den eneste siden jeg stort sett alltid har vært enig i på alle avgjørelser av karakter. Men uansett side er det alltid en karakter som er SINNSYKT frusterende uansett, nemlig den elendige sjueren.

En sekser er for meg en soleklar "for spesielt interesserte" og en åtter er eller bedre ville fått meg til å vurdere å kjøpe spillet uten å forhåndsprøve det først. Men så har du sjueren. Ikke sier den "løp og kjøp" og ikke sier den "for spesielt interesserte" heller. Det er liksom sekseren som kunne vært en åtter men føkka opp og ble en uplasserbar hybrid i stedet. Ta f.eks ett spill som Batman Begins. Det fikk sju. Jeg kjøpte det, og trivdes godt med det. Jeg fant en masse feil som de ikke hadde nevnt på gamer.no og jeg var ikke enig i det feilene DE hadde funnet. Men etter å ha runna det 3 ganger (easy, medium og hard) solgte jeg det videre fordi jeg følte at det ikke hadde noe mer å tilby meg. Men nå må det nevnes at jeg er en IHUGA batman-fanatiker av de helt store, og derfor kunne Batman Begins helt fint fått en sekser og jeg ville fortsatt kjøpt det fordi det er for "spesielt interesserte".

Så ser vi på ett spill som Tomb Raider Legends. Jeg skal innrømme at jeg hadde gledet meg men var såpass skeptisk at jeg ventet med å kjøpe det til gamer.no hadde presentert sin anmeldelse og til min store lettelse fikk det en åtter. Hadde det fått en sjuer hadde jeg knust ett eller annet dyrt i frustrasjon. For da måtte jeg jo PRØVE det først og det innebærer at en eller annen kompis går til innkjøp av det først - hvilken sjappe er det som lar deg prøve spillet før du kjøper det idag?

Så hva er en sjuer? Hva sier den? Jeg får den ikke til å henge på greip.

Noen andre som er med på det her?

*Emnefelt redigert av moderator, pass på å lage eit godt og beskrivane emnefelt neste gang*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ingen problem med sjuaren. Eg ser på 7-10 som ein "bra", 6 som ein "sannsynlegvis ikkje", og alt under som "for dårleg". Men so brukar eg ikkje berre karakteren for å bestemme meg. Eg les teksten, ser på bileta, og samanliknar med andre omtalar.

Kay

Lenke til kommentar

Skjønner kva trådstartar meiner her, men vil sette det her i ein anna vinkel. Dersom Gamer.no hadde valt å bruke terninkast (1-6) eller prosent (1-100%) som poengsystem på sine omtalar, hadde det vel vore det same når ein først begynner å tenkje slik?

F.eks:

Terninkast: (som eg er veldig for, ikkje så djupt men som enkelt viser kor produktet står)

1-2 = Bunn

3 = Middels

4 = !?

5-6 = Top

Prosent: (som i bunn og grunn er heilt idiotisk system med tanke på at det kan vere 100forskjellige resultat)

10%-40% = Bunn

50%-60% = Middels

70% = !?

80%-100% Top

No tar eg alle under ein kam og skriv at alle sin oppfatning av karakter 8-10 er oppfatta som kjøpbart. Imens karakterar under er dårleg eller for spesielt interesserte

Får håpe nokon skjønte kva eg meina her :)

Lenke til kommentar

Bare en kjapp kommentar her: Alt fra 6/10 og opp er ment som kjøpsanbefalinger fra vår side. 7/10 og opp er for spill vi mener er trygge kjøp.

Som vanlig lønner det seg imidlertid uansett å lese omtaleteksten, slik at du kan finne ut om dette er noe som passer for deg.

Lenke til kommentar
Jeg stoler på Gamer.no. Jeg skal innrømme at det er den eneste siden jeg stort sett alltid har vært enig i på alle avgjørelser av karakter.

Om du er enig med anmelderen og karakteren har fint lite med hvor god anmeldelsen er. Anmeldelderen skal formidle sin subjektive mening, uavhengig av om meningen ovenfor spillet er negativ eller positiv.

Lenke til kommentar

hvis det er et spill jeg lurer på og som er under 7 her på gamer.no, venter jeg heller til forumet buzzer litt av forskjellige meninger og omtaler..

synes det er en grei måte om jeg er litt i tvil..

har enda ikke angret meg, men nå er jo jeg en "liten" spill fanatiker og det gjør litt vondt og selge spill.. :blush:

Lenke til kommentar
En sekser er for meg en soleklar "for spesielt interesserte" og en åtter er eller bedre ville fått meg til å vurdere å kjøpe spillet uten å forhåndsprøve det først. Men så har du sjueren. Ikke sier den "løp og kjøp" og ikke sier den "for spesielt interesserte" heller. Det er liksom sekseren som kunne vært en åtter men føkka opp og ble en uplasserbar hybrid i stedet. Ta f.eks ett spill som Batman Begins. Det fikk sju. Jeg kjøpte det, og trivdes godt med det. Jeg fant en masse feil som de ikke hadde nevnt på gamer.no og jeg var ikke enig i det feilene DE hadde funnet. Men etter å ha runna det 3 ganger (easy, medium og hard) solgte jeg det videre fordi jeg følte at det ikke hadde noe mer å tilby meg. Men nå må det nevnes at jeg er en IHUGA batman-fanatiker av de helt store, og derfor kunne Batman Begins helt fint fått en sekser og jeg ville fortsatt kjøpt det fordi det er for "spesielt interesserte".

Så ser vi på ett spill som Tomb Raider Legends. Jeg skal innrømme at jeg hadde gledet meg men var såpass skeptisk at jeg ventet med å kjøpe det til gamer.no hadde presentert sin anmeldelse og til min store lettelse fikk det en åtter. Hadde det fått en sjuer hadde jeg knust ett eller annet dyrt i frustrasjon. For da måtte jeg jo PRØVE det først og det innebærer at en eller annen kompis går til innkjøp av det først - hvilken sjappe er det som lar deg prøve spillet før du kjøper det idag?

Omtaler burde komme uten avsluttende karakter!

Alt for mange som ikke gidder å lese omtalen, og går rett til karakteren. Er karakteren dårlig, får man høre det. Er karakteren god får man høre det også. Nå er det ikke nødvendigvis trådstarter jeg tenker på, men det er lett å se at det er karakteren som teller i hans øyne. Som i mange andres øyne:

Når var forige gang noen spurte deg om det nye spillet ditt var bra, og godtok et svar uten karakter? Det kan ikke jeg huske iallefall...

Omtaler burde komme uten avsluttende karakter, men da det hadde vært noe som hadde manglet..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes det er greit med karakter jeg.

De som ikke gidder å lese omtalen og bare karaktern, er deres valg. Det er ganske dumt for de, men de får gjøre hva de vil.

Jeg synes karakteren er toppen på iskremen.

Lenke til kommentar

Jeg leser strengt talt ikke anmeldelser lenger. De få jeg leser er spill jeg enten har spilt, eller som jeg vurderer å kjøpe. Den endelige karakteren er fin når jeg surfer gjennom Gamer.no, men en fyldig omtale om et spill jeg finner interessant er staselig.

Lenke til kommentar
Er enig med han litt ovenfor her, anmeldelser burde komme uten karakter!

Er heller bedre da å skrive grunner, for det beskriver spillet MYE bedre! :)

8463101[/snapback]

Er det ikke nettopp en lang og god begrunnelse vi kommer med, før vi presenterer karakteren? Du er ikke nødt til å se på karakteren - teksten står fint for seg selv :-)

Lenke til kommentar
Er enig med han litt ovenfor her, anmeldelser burde komme uten karakter!

Er heller bedre da å skrive grunner, for det beskriver spillet MYE bedre! :)

8463101[/snapback]

Er det ikke nettopp en lang og god begrunnelse vi kommer med, før vi presenterer karakteren? Du er ikke nødt til å se på karakteren - teksten står fint for seg selv :-)

8466436[/snapback]

Du MÅ jo nesten gjøre det da! Når du har lest hele driten først :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...