Haraldson Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Flytter tråden til PHP-seksjonen. Eventuelle reaksjoner eller innvendinger på dette kan tas via PM eller ved å rapportere dette innlegget. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Nå er det ikke sikkert at trådstarter mente et forum laget i flash, men kanskje heller noe WYSIWYG opplegg. 8461305[/snapback] Kan du forklare meg hvordan det er mulig å lage et forum med kun en WYSIWYG-editor? 8461537[/snapback] Er nesten mulig med Visual Studio og ASP.NET Vil ikke se bra ut da :!: Lenke til kommentar
ictys Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Jeg har begynt å lage forumet "mitt". Det virker på meg som om det går relativt greit. En god del blir håndkodet, men det er jo også en av styrkene i Dreamweaver at man kan både bruke håndkoding og WYSIWYG. Når man er "oppvokst" med notepad så er det jo greit å holde det ved like. Jeg skal legge ut et testforum, straks jeg er ferdig. Bare for å bevise at det er mulig :-D Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg skal legge ut et testforum, straks jeg er ferdig. Bare for å bevise at det er mulig :-D 8483925[/snapback] Selvsagt er det mulig. Du har tydeligvis ikke lest alle svarene du har fått? Ingen har sagt at det ikke er mulig å lage et forum i Dreamweaver. Det vi har sagt er at det er vanskelig å lage et sikkert, avansert og bra/brukbart forum i en WYSIWYG-editor, selv om du bruker kodevisning mer enn du vruker WYSIWYG-delen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det er vel umulig a lage et fungerende forum i WYSIWYG? Siden WYSIWYG har vel ingenting med programmering a gjore? Bare (X)HTML/CSS biten? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Forum i Flash fungerer fint, men problemet med å ha interaktive sider med Flash er at du ikke kan behandle den som en vanlig webside. Har vært på dritkule portaler laget kun i Flash, men er grusomt å navigere. Jeg liker å se at en siden/link fysisk loades, ikke dukker opp med engang pga preload. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Dessuten blir det vel umulig å linke direkte til et tråd/post, eller? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Ser faktisk ikke helt poenget med å lage et forum i dreamweaver Vil tro at mesteparten av jobben ligger i å skrive php script eller lignende (har aldri laget et forum selv), og da er den eneste fordelen markering av tekst (som du og får i f.eks notepad2). Kan jo bli nyttig på html og css delen da, siden det bare er å trykke refresh og se hvordan siden vil se ut. Edit: Skrive feil. Endret 27. april 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Før jeg migrerte til Ubuntu, og oppdaget Zend Studio, brukte jeg Dreamweaver 2004 som fast IDE når jeg kodet PHP (og HTML/CSS). Ikke fordi det er spesielt velegnet til dette formålet (jeg var aldri borti WYSIWYG-biten), men fordi det hadde en fenomenalt god syntax highlighting. Jeg klarte aldri å finne en editor med like god syntax hl før jeg oppdaget ZDE. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det vil jo gå, men det blir vanskelig å vil absolutt slite med ytelseproblemer. Så jeg ser ikke helt poenget, er vel avhengig av hvor mye data du kan da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå