Gå til innhold

Lage forum i Macromedia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det ikke sikkert at trådstarter mente et forum laget i flash, men kanskje heller noe WYSIWYG opplegg.

8461305[/snapback]

Kan du forklare meg hvordan det er mulig å lage et forum med kun en WYSIWYG-editor? ;)

8461537[/snapback]

Er nesten mulig med Visual Studio og ASP.NET :p Vil ikke se bra ut da :!:

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å lage forumet "mitt". Det virker på meg som om det går relativt greit. En god del blir håndkodet, men det er jo også en av styrkene i Dreamweaver at man kan både bruke håndkoding og WYSIWYG. Når man er "oppvokst" med notepad så er det jo greit å holde det ved like.

Jeg skal legge ut et testforum, straks jeg er ferdig. Bare for å bevise at det er mulig :-D

Lenke til kommentar
Jeg skal legge ut et testforum, straks jeg er ferdig. Bare for å bevise at det er mulig :-D

8483925[/snapback]

Selvsagt er det mulig. Du har tydeligvis ikke lest alle svarene du har fått? Ingen har sagt at det ikke er mulig å lage et forum i Dreamweaver. Det vi har sagt er at det er vanskelig å lage et sikkert, avansert og bra/brukbart forum i en WYSIWYG-editor, selv om du bruker kodevisning mer enn du vruker WYSIWYG-delen.

Lenke til kommentar

Forum i Flash fungerer fint, men problemet med å ha interaktive sider med Flash er at du ikke kan behandle den som en vanlig webside. Har vært på dritkule portaler laget kun i Flash, men er grusomt å navigere. Jeg liker å se at en siden/link fysisk loades, ikke dukker opp med engang pga preload.

Lenke til kommentar

Ser faktisk ikke helt poenget med å lage et forum i dreamweaver :ermm: Vil tro at mesteparten av jobben ligger i å skrive php script eller lignende (har aldri laget et forum selv), og da er den eneste fordelen markering av tekst (som du og får i f.eks notepad2). Kan jo bli nyttig på html og css delen da, siden det bare er å trykke refresh og se hvordan siden vil se ut.

Edit: Skrive feil.

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar

Før jeg migrerte til Ubuntu, og oppdaget Zend Studio, brukte jeg Dreamweaver 2004 som fast IDE når jeg kodet PHP (og HTML/CSS). Ikke fordi det er spesielt velegnet til dette formålet (jeg var aldri borti WYSIWYG-biten), men fordi det hadde en fenomenalt god syntax highlighting. Jeg klarte aldri å finne en editor med like god syntax hl før jeg oppdaget ZDE. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...