ictys Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Lurer litt på å lage mitt eget forum i Macromedia. Kjedelig at alle forum er like. Litt stress er det nok. Er det noen som har prøvd det? Bare styr eller? Lenke til kommentar
pakke Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg antar du mener Macromedia Dreamweaver, Macromedia er firmaet som lager programvaren. Jeg tror ikke kunnskapsnivået ditt strekker til foreløpig - for å lage et forum er du nødt til å kunne et serversidespråk som f.eks PHP. Det er også en stor fordel å kjenne til databaser, MySQL er en løsning som brukes av mange. Endret 24. april 2007 av pakke Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du mener vel at mange forum ser like ut. Hvordan det er oppbygd har lite å si for de fleste. Det er vel bare å lage sitt eget stilsett? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg antar du mener Macromedia Dreamweaver, Macromedia er firmaet som lager programvaren. 8458173[/snapback] Stemmer ikke lenger. Nå er det Adobe som lager alt Macromedia tidligere sto for. Selv om et forum i Flash (regner med det er det du sikter til når du sier Macromedia, selv om du også kan sikte til Dreamweaver) kunne vært spennende, hadde det også blitt tregt og lite brukervennlig etter et par innlegg. For ikke å snakke om jobben det ville vært med UI design og all ActionScript -> PHP -> database! Blir sliten av å tenke på det... Endret 24. april 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 For å si det sånn: Det er en god grunn til at det ikke finnes forum laget i Flash. Flash er ikke beregnet for slike oppgaver, og fungerer derfor dårlig til det. Hva du trenger er et serversidespråk som PHP eller Ruby. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nå er det ikke sikkert at trådstarter mente et forum laget i flash, men kanskje heller noe WYSIWYG opplegg. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nå er det ikke sikkert at trådstarter mente et forum laget i flash, men kanskje heller noe WYSIWYG opplegg. 8461305[/snapback] Kan du forklare meg hvordan det er mulig å lage et forum med kun en WYSIWYG-editor? Lenke til kommentar
ictys Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 OK, ok, jeg slurvet litt. Grunnen til at jeg skrev "Macromedia" var bare slurv. Jeg mente selvsagt Dreamweaver. PHP kan jeg, mysql kan jeg. Det jeg egentlig tenker er om man kan lage ett forum med Dreamweaver (uansett om det er Macromedia eller Adobe som produsere softwaren) og dette kan editeres uten å bruke ekstraprogrammer. Det er kan jo bli ganske avansert og jeg tviler litt på om Dreamweaver takler det. Jeg vil lage mitt eget forum, ikke bare editere ett stilsett. De fleste kjenner igjen feks phpbb uansett hvor forandret stilen er. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nå skjønner jeg virkelig ingen ting. Hvis du sier at du kan PHP og MySQL, hvorfor i all verden skal du da bruke et WYSIWYG-program som Dreamweaver for å lage et forum? Det er 100 % ulogisk. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 For å svare det han lurer på... Er det noen som har prøvd det? Bare styr eller? 8458081[/snapback] Jeg har vel prøvd det, men ble aldri ferdig Det er veldig lett å tenke på det og se hvordan det skal se ut, men i bunn og grunn så er det en helt god tid som kreves. Jeg vil andbefale å lese om sikkerhet, og objekt orientert programmering. Hvis du allerede er en erfaren programmerer, så skal jeg ikke si noe imot deg, da er det bare å starte, men det er vikitg å ha allt nøye gjennomtenkt og planlagt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nå er det ikke sikkert at trådstarter mente et forum laget i flash, men kanskje heller noe WYSIWYG opplegg. 8461305[/snapback] Kan du forklare meg hvordan det er mulig å lage et forum med kun en WYSIWYG-editor? 8461537[/snapback] Jeg bare skrev det jeg tolket ut fra trådstarters post Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Lurer litt på å lage mitt eget forum i Macromedia. Kjedelig at alle forum er like.Litt stress er det nok. Er det noen som har prøvd det? Bare styr eller? 8458081[/snapback] Synes du tok litt lett på saken. "Bare styr eller?" Design og kod ferdig en hjemmeside først, og tenk deg 87 ganger så mye arbeid, så er du vel et godt stykke nærmere et eget forum.. Selvfølgelig kan du lage ditt eget skin, men likevel har du ikke laget et forum selv.. Bare spør Ueland, og de andre utviklerne av Vikingboard.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Men uansett matte man bruke et serversprak sammen med flash for a i det hele tatt ha et fungerende forum? Kan Flash kommuniserere med mysqldatabaser? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Flash kan vel kommunisere med det meste, men det er ikke like lett å få til som med PHP og lignende språk. Det virker som Jesper Karsrud forklarte det ganske bra i posten sin. Lenke til kommentar
cvbfgs Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 [...] Kan Flash kommuniserere med mysqldatabaser? Ja, via f.eks. PHP. Et forum laget i Flash er uansett et forum jeg ikke gidder å se på. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Egentlig så tenkte jeg å lage forumet mest som ett eksperiment i Dreamweaver. Bare for å se om det er mulig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Egentlig så tenkte jeg å lage forumet mest som ett eksperiment i Dreamweaver. Bare for å se om det er mulig. 8475098[/snapback] Selvsagt er det mulig, men det krever både kunnskaper og tid. Mener du WYSIWYG-delen av Dreamweaver eller å kode hele forumet selv? Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Man trenger vel egentlig ikke mer enn basiskunnskap om PHP og MySQL? men man må selvfølgelig ha veldig mye tid. For det man ikke veit om PHP kan man jo lære seg under prosessen. Men jeg har ikke mye erfaring med PHP og MySQL, men syns jeg håndterer det ganske greit. Men jeg tror helt klart at man må ha utrolig mye ledig tid hvis man skal lage et forum, særlig aleine. Jeg har ei side sammen med kjæresten min (linken ligger der nede ett sted), selvfølgelig den er ikke ferdig, men der lager jeg alt fra bunn av og jeg som ikke har så mye erfaring med PHP bruker litt tid, har brukt noen uker på den sida tilsammen tror jeg Men nok om det, poenget mitt var at jeg mener at det vil ta fryktelig lang tid å lage et forum fra bunn av, jeg bruker code-view i Dremweaver, og er egentlig veldig fornøyd med det Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tro meg - for å lage et forum trenger man mer enn bare basiskunnskaper om PHP og MySQL. Se for eksempel kildekoden til VikingBoard, et forum som utvikles av flere fra forumet her. Det er ikke bare det at det tar fryktelig lang tid, du må ha svært gode kunnskaper for å kunne gjøre det sikkert, raskt og ha generelt god koding. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Man trenger vel egentlig ikke mer enn basiskunnskap om PHP og MySQL? (...) Jeg har ei side sammen med kjæresten min (linken ligger der nede ett sted), selvfølgelig den er ikke ferdig, men der lager jeg alt fra bunn av 8475200[/snapback] Det å lage et forum fra bunnen av er noe helt annet enn å lage en så enkel side som du har laget. Som Dahl sa, trenger du mer enn bare basiskunnskaper innen PHP og MySQL for å lage et forum som fungerer, med god sikkerhet og nyttige funksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå