Gå til innhold

MSI KT3 ULTRA-ARU - Hvilken type RAM?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI KT3 ULTRA-ARU VIAKT333 hovedkort. Pga maskinen går som sirup (multitasking), har jeg funnet ut at jeg må kjøpe meg mer RAM. (har bare 256MB PC2100).

Spørsmålet er derfor: Hvilken type RAM skal jeg kjøpe?

Jeg skal ha en 512 MB brikke, men støtter hovedkortet PC3200 f.eks? Er det veldig stor forskjell på PC2100 og PC3200?

Noen som kan anbefale en brikke som passer til kortet? (finner veldig lite info om hva som passer til kortet mitt)

Helst så billig som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bruke RAM som enten kjører på 266MHz (PC2100) eller 333MHz (PC2700). Produsent spiller forsåvidt ingen rolle - med unntak av at enkelte produsenter er bedre enn andre. Kan anbefale enten Corsair eller TwinMos. Corsair hvis pris er av ingen betydning, TwinMos hvis du holder litt igjen.

Begge er helt klart kvalitetsram.

Lenke til kommentar
Ok. da tror jeg jeg går for en billig no-name av den typen jeg allerede har. Har ikke tenkt å overklokke så det er vel egentlig minimalt med forskjell jeg vil merke på de forskjellige merkene.

Takk for alle svar!

Jeg har hørt at disse noname brikkene kan være ustabile :roll:

Jeg anbefaler merkeram...

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Jeg har hørt at disse noname brikkene kan være ustabile :roll:

Jeg anbefaler merkeram...

Hum, hvor har du hørt dette? De blir ustabile om man klokker for mye ja :wink: uansett, hvis du har noname PC 2100, så kjøper du mer av det... Ikke vits i å ha en crucial brikke når den andre er noname allikevel...

Lenke til kommentar

se i sig. min.

Min ble ustabil når jeg satt inn pc2700 brikken.

Byttet om brikkene og den ble stabil igjen.

Når jeg senere byttet om noen IDE kabler ble den litt ustabil igjen.

Vurderer å ta med brikken til komplett å kreve ny eller.no

Med ustabil mener jeg at pc'en restarter seg, spesielt med mye bruk av ram. Får prøve meg frem med bytte brikkene frem og tilbake, har en tendens til å funke :)

Noen som vet om man kan instille begge til å kjøre på PC2100 hastighet, fant ikke instillingen....

Kjøpte pc2700 brikke fordi jeg vurderer å kjøpe ny prosessor med 166 Mhz fsb, bedre å bytte bare en brikke da...

Håper noen vet noe! takk!

Lenke til kommentar

Har du en no name brikke gå får en ny en helst på fra samme sjappa du kjøpte den første.

Hadde selv en Apacher og en no name brikke i maskina [blanda] , fikk ustabilitet , fjærna noname brikka.

Siden det har alt vært stabilt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...