Crex Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 går i 10 og skal skrive en Norsk novelle. Temaet er "Vår." Jeg er uvanlig nok tom for idéer. Kan jeg få litt hjelp til det. Jeg trenger noe å skrive om. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Såvidt jeg husker 10 år tilbake var vel ofte en vri på novellene at de hadde en litt overraskende vending, gjerne på slutten. Mulig dette temaet er voksent for 10klasse, ikke sikker, men fikk en idè om noe slikt Jeg-personen sitter i en park og nyter godværet. Han sitter og tenker på hvordan han liker denne årstiden og gode minner han har fra den. Han begynner å mimre ettpar-2-3-4 år tilbake om gode minner fra en gang han traff en dame i mai. Mimrer litt om treffet de hadde, snakker litt om hva som har skjedd med henne siden, at hun har fått se barn og mann, hele tiden med en liten undertone av at han følte at han angrer litt på at han ikke fulgte denne vår-flørten videre. Så spaserer han seg en tur fra benken han sitter på og treffer tilfedligvis denne jenten med en sønn og ektemannen. De har en mer eller mindre overfladisk, litt småpinlig samtale (gitt at ikke mannen vet om deres fortid og det ikke er noe de nevner) og de går fra hverandre. I det de går fra hverandre kan han se at hun snur seg mot ham, ser på gutten og sier "vår" uten å lage lyd. Fini. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Takk det virker bra. Det fikk satt tankene mine i gang Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Norske noveller har hjulpet meg under mange stilskriverier... Lenke til kommentar
abrj Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Norske noveller har hjulpet meg under mange stilskriverier... 8460017[/snapback] Hehe, du syke lille.... Lenke til kommentar
Crex Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Norske noveller har hjulpet meg under mange stilskriverier... 8460017[/snapback] hehe ja jeg tror læreren min vil elske en slik novelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå