Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU kjører konstant på 100%

Anbefalte innlegg

Hei.

Min bærbare Dell kjører CPU'n kontinuerlig på 100%. dette innebærer selvsagt at maskinen går meget tregt. har kjørt McAfee og Spybot og fjernet alt.

Spoolsv.exe bruker CPU kontinuerlig nesten helt allene.

Hardware eller software problem?

Takknemlig for hjelp.

(Windows xp sp2 )

Endret av Trigan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å avslutte prosessen?

Leste litt om prosessen:

Description:

spoolsv.exe is a Microsoft Windows system executable which handles the printing process. This process is not critical to the running of the system but should be terminated unless suspected of causing problems.

Note: spoolsv.exe is a process registered as a backdoor vulnerability which may be installed for malicious purposes by an attacker allowing access to your computer from remote locations, stealing passwords, Internet banking and personal data. If unaccounted for, this process should be removed immediately.

Determining whether this process is a virus or a legitimate Windows process depends on the directory location it executes or runs from in WinTasks.

Link

The spooler service is responsible for managing spooled print/fax jobs.

Note: The spoolsv.exe file is located in the folder C:\Windows\System32. In other cases, spoolsv.exe is a virus, spyware, trojan or worm!

Link

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Feilsøking er alltid kjekt å gå gjennom før du spør. Kjør forskjellige tester som Performance Test, Memtest ol.

Kan også linke til mitt problem som var for en stund siden. Var ganske likt det problemet du har.

Men som sagt; feilsøk: LINK.

Edit: Ops, så nå at det var spoolsv.exe. da er det som regel rusk i maskineriet eller en "jukse-versjon" av spoolsv.exe.

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Åpne Run (eller Kjør) og skriv services.msc

Så finner du Print Spooler og disabler den manuelt der inne.

Hvis problemet fortsetter ville jeg tro at det er en form for virus,

hijakcer etc etc.

Hvis problemet slutter, så er det godt mulig at selve filen er blitt korrupt

av en eller annen grunn. (kan faktisk skje hvis man slår av pc'n ved strømbrudd)

Lenke til kommentar

Har nå definitivt funnet ut av at det er spoolsv.exe som opplagt er en orm. Desverre (for meg) så klarer hverken spybot, Mcafee, Hijack this eller AVG å fjerne den.

Jeg klarer å disable den i task manager (opplagt at task manager blir berørt, i og med at man ikke kan navigere i den mer) når jeg har avsluttet prosessen (dette må jeg gjøre ca. 4 ganger) så virker alt som normalt, helt til jeg starter maskinen på nytt.

Men siden jeg ikke er helt sikker på hva denne ormen gjør, velger jeg å installere windows på nytt :-((

om ikke noen har en bedre idé....

Lenke til kommentar
Har nå definitivt funnet ut av at det er spoolsv.exe som opplagt er en orm. Desverre (for meg) så klarer hverken spybot, Mcafee, Hijack this eller AVG å fjerne den.

Jeg klarer å disable den i task manager (opplagt at task manager blir berørt, i og med at man ikke kan navigere i den mer) når jeg har avsluttet prosessen (dette må jeg gjøre ca. 4 ganger) så virker alt som normalt, helt til jeg starter maskinen på nytt.

Men siden jeg ikke er helt sikker på hva denne ormen gjør, velger jeg å installere windows på nytt :-((

om ikke noen har en bedre idé....

8462178[/snapback]

Legg ut HiJackThis loggen din her, så skal vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...