Marthe2809 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Oppgaven: Skolens elever skal arragere et LAN-party med ca 200 besøkende. Du er bedt om å komme med et begrunnet forslag til nettverksløsning. I gymsalen som skal brukes er det allerede klart med en linje ut, i form av 100 mbit fibertilkobling. Du må vurdere antall og typer komponenter, kabeltyper (ikke antall og lengder), samt plassering av komponentene. Du skal ikke gi produsentinfo, men betegne komponentene generelt, som foreksempel switch med fiberkobling og 24 porter. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Er helt blank! Pliiiiis Tusen takk så lenge! Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Tror kanskje du hadde fått litt flere svar om du hadde kommet med et løsningsforslag selv og ville at andre skulle vurdere om det var en god eller dårlig løsning. Færreste gidder vel å ta seg bryet med å gjøre oppgaven for deg!? Lenke til kommentar
Marthe2809 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hadde jeg hatt noen forslag så, men er jo helt blank! Men er enig med deg xD Men vis jeg gjør sånn her: Hvis vi sier at bordløsning er sånn som vist over. x-x x-x x-x x-x x-x Der det sitter 20 stk på hver side av bordene, Der kan man sette opp to switcher per bord. Det blir da 40 stk på hvert bord, og dermed skal det holde med to 24-portere på hvert bord. Hver av disse bord-switchene knyttes opp mot en core-switch som knytter alle switchene sammen. Om man vil kjøre sub-nett på hvert bord er valgfritt, men ikke nødvendig når det er 200 stk. Core-switchen kan da knyttes opp mot router og serveren som skal stå for utdeling av nett og ip-adresser, og andre servere som står for andre "nødvendige" tjenester som spillservere o.l. Hva syns dere da? Endret 24. april 2007 av Marthe2809 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå