Aetius Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Testbilder tatt med Ricoh Caplio GX100 har nå funnet veien til nettet, og akam har sett på bildekvaliteten. Les mer Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Noen litt mørkere høy-ISO bilder fra en japansk side: http://sanfurawa.seesaa.net/article/39622856.html Endret 24. april 2007 av Sinsen Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Noen litt mørkere høy-ISO bilder fra en japansk side Støyen ser ut til å være under bra kontroll opp til ISO 200. Støynivået på ISO 400 derimot er etter min oppfatning litt for høyt med noen sjenerende mørke punkter i lyse partier. På Ricohs egne sider er det også lagt ut bilder, men bare med ISO 100: http://www.ricoh.com/r_dc/caplio/gx100/sampleimage.html Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Har fulgt nyhetene om GX100 på nettet i det siste. Rube1 på Flickr har lagt ut en del testbilder tatt med GX100. dpreview har et forum med mange erfaringer fra folk som har testet kamera. Mange testbilder. Ricoh-delen av forumet Flere testbilder Enda flere (sort-hvitt bilder ISO1600): klikk på bildene for å få se full versjon Test av GX100:bruk babelfish for å oversette fra tradisjonell kinesisk Litt rart at akam "godkjente" bildene til letsgodigital. Etter min mening er de helt forferdelige, med utbrente områder og totalt urelevante situasjoner. Hvem bruker så høy ISO i fullt dagslys? Sjekk også bildene jeg linket til. Håper akam kan komme med en kommentar til disse. Selv er jeg fornøyd med bildene jeg har sett, og håper at akam kommer med en grundig test i nær fremtid Endelig på tide å pensjonere nikon D1 som "lommekamera" En ting jeg ikke liker, er at Ricoh ikke har beholdt samme posisjon på blitzen som på gr-d. Synes det var stiligere med blitzen ute på siden. Også litt dumt at det bakerste "hjulet" (som på en slr ville stillt blender/lukker) faktisk kun er en vippebryter. Ellers er jo kameraet uten tvil noe av det stiligste som har kommet siden gr-d. EDIT: Pris på kamera og tilbehør på Adorama.com .......$599 uten EVF $699 med EVF Fredrik Endret 24. april 2007 av FredrikFredrik Lenke til kommentar
orappa Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kommer det en test av GX100? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg