norsemanGrey Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Av grunner jeg ikke kjenner til ble den den ene lagringsharddisken min under forrige installasjon av windows på pc'en tildelt bokstaven C. Systemharddisken med Windows fikk bokstaven D. Jeg skal nå installere windows på nytt og vil gjerne få rettet opp i dette. Men då lenge de to HD'ene har fått disse bokstavene vil vel dette skje også nå? Jeg tenkte derfor å bytte bokstav på C HD'en i Computer Management, men her står det at den ser på disken som en system-HD og vil derfor ikke bytte navn på den. Det samme gjelder D HD'en, som jo er system harddisken, men her står det "boot" i parantes bak. Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Av grunner jeg ikke kjenner til ble den den ene lagringsharddisken min under forrige installasjon av windows på pc'en tildelt bokstaven C. Systemharddisken med Windows fikk bokstaven D. Jeg skal nå installere windows på nytt og vil gjerne få rettet opp i dette. Men då lenge de to HD'ene har fått disse bokstavene vil vel dette skje også nå? Jeg tenkte derfor å bytte bokstav på C HD'en i Computer Management, men her står det at den ser på disken som en system-HD og vil derfor ikke bytte navn på den. Det samme gjelder D HD'en, som jo er system harddisken, men her står det "boot" i parantes bak. Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre? 8457432[/snapback] Hvis du søker på nettet, vil du finne utallige partisjoneringsprogrammer, f.eks Partition Magic, som kan manipulere med disker, partisjoner og bokstaver, uten at du trenger reinstallere... Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hvis du skal legge inn Os på nytt og fjerner de to partisjonene før du oppretter på nytt vil nok bokstavene bli gitt ut slik du ønsker det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Slikt kan skje når man fjerner partisjonen og oppretter ny. Hadde du nøyd deg med bare å formatere partisjonen så hadde du sluppet det problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå