Gå til innhold

saab i bodø - amatørkritikk

JimL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden støyen er nevnt overser jeg den :)

Litt mye refleksjoner i bilen, kanskje et pola ville hjulpet her (aldri brukt pola om natta så vet ikke hvordan det ville blitt), samtidig som refleksjonene i vannet er pene. Ellers synes jeg bakgrunnen (som forøvrig ble jævlig kul isolert sett) stjeler for mye oppmerksomhet, blikket ledes vekk fra bilen og hit.

Croppa litt nedenfor den (oransje?) bryggekanten, og uten bilen, tror jeg bildet kunne blitt bedre, grunnen til at jeg kommenterer bildet er at jeg likte industriområdet(?) som speiler seg i vannet, men ikke at det er en bil rett foran :)

(pen bil ellers altså)

Lenke til kommentar

Du nevner ikke noe om det i tråden, men bildefilen heter Untitled_HDR_01. Er det et HDR-bilde?

Uansett, det ser ut som om du har trukket litt langt i spakene på curves/contrast eller lignende når jeg ser bildet i stor versjon. De store lampene i bakgrunnen, samt refleksjonene i vannet har fått noen stygge, helfargede striper på seg som kunne vært ungått (de kan ikke ha vært der på originalbildet/bildene ihvertfall).

Mitt råd er å ikke ha så sterk kontrast eller stille så mye på curves. Gjør et nytt forsøk, men vær obs på disse detaljene.

Støyen i bildet er det verre med. Den kommer vel av høy ISO, tenker jeg.

Dessuten er det bakgrunnen, og ikke bilen som er i fokus. Det ser man dog bare når man forstørrer det opp.

Men du har et flott bilde her, med skikkelig fine refleksjoner.

Endret av mrbard
Lenke til kommentar

Må si meg litt enig med noen andre her.

Dersom målet var å ta et fint bilde av/med bilen der, så har du nok bommet.

Bakgrunnen trekker ALL oppmerksomhet bort fra bilen, bilen er kun et forstyrrende element.

Dersom du ville ta et bilde av Bodø, så burde du ha flyttet bilen, eller deg selv slik at bilen ikke ble en del av bildet.

Dette med farger ble tatt av noen andre.

EDIT: Ellers likte jeg bakgrunnen din. Det hadde absolutt potensiale, og jeg ville nok ha tatt turen tilbake og prøvd å få til noe mer der, men uten bilen.

Mvh,

Beej80

Endret av Beej80
Lenke til kommentar

Jess, takktakk. Er helt enig i at det ble et dårlig bilbilde. Men syntes jeg fikk prøvd ut litt forskjellig når det kom til både å ta bildet og å etterbehandle det. Litt røff bruk av curves var det også, men jeg ble vel ærlig talt lei og smalt til med noe som så ok ut.

Og ja, er et hdr-bilde.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Tja, tjo. Med tanke på hvor mørkt det var rundt bilen så fant jeg ut det kunne være lurt å bruke hdr for å kjøre opp eksponering / whatnot i forgrunnen. Er vel også derfor denne har fått så alt for mye støy. Om jeg skulle ha med både bilen og bakgrunnen fikk i hvert fall ikke jeg det til ellers, da ble enten bilen sort eller bakgrunnen et stort lysskinn.

glemte å stille fokus, tenkte på det med en gang jeg tok i stativet for å dra hjem, sto vel gjerne midt i bildet (og i hvert fall helt feil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...