RS2000 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei! Jeg er på utkikk etter en Opel Senator A 3.0E, og lurer på om det er noe spesielt jeg bør vite om før jeg kjøper den. Rustproblemer osv. er det som jeg tenker på akkurat nå, men kom gjerne med innspill og / eller erfaringer. Har tenkt å selge golfen øverst i signaturen, rett og slett fordi jeg liker bilene fra 80-tallet mye bedre, og jeg sikler etter en slik bil. Litt høyere driftskostnader hører med, men ser ikke det som et problem, da jeg ikke kjører så mye. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei! Jeg er på utkikk etter en Opel Senator A 3.0E, og lurer på om det er noe spesielt jeg bør vite om før jeg kjøper den. Rustproblemer osv. er det som jeg tenker på akkurat nå, men kom gjerne med innspill og / eller erfaringer. Har tenkt å selge golfen øverst i signaturen, rett og slett fordi jeg liker bilene fra 80-tallet mye bedre, og jeg sikler etter en slik bil. Litt høyere driftskostnader hører med, men ser ikke det som et problem, da jeg ikke kjører så mye. 8456864[/snapback] Senatoren er en helt kurrant bil. Rust finner man som oftest i kanaler og skjermbuer. Hva motoren angår har den hydraulisk ventilmekanisme, bruk helsyntetisk olje av god kvalitet året rundt (anbefaler Mobil1) og bruk originale oljefiltre. En annen svakhet med disse motorene er dekselet til oljepumpen. Drevene på pumpen ligger an mot dekselet og når det blir slitt synker oljetrykket. Det som først raser er ventilløfterne som koster noen kroner å bytte. Dette dekslet er lokaliset nederst på registerdekslet under nedre remhjul og er meget enkelt å bytte, en billig forsikring mot motorras. Koster heller ikke stort mer enn en pakke Petterøes 3. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Veldig gode biler dette. Senator og ikke minst Monza har jo et nydelig design, og gode motorer. MEN disse bilene begynner å dra på åra som originale bruksbiler, heldig hvis du finner en i god stand. Gjør du det, kjøp! Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Rust finner man som oftest i kanaler og skjermbuer. 8457165[/snapback] Og dempertårn... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 rust i demper tårn burde man psse på så fremt man ikke kan og vil sveise rust Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Rust finner man som oftest i kanaler og skjermbuer. 8457165[/snapback] Og dempertårn... 8460547[/snapback] Enig. Jeg vil vel tro rust i innerkjermene foran, dvs rundt dempertårnene, er den mest fatale rusten (og relativt dyrt å gjøre noe med) på disse bilene. Men utover åttitallet var det mange som satte inn innerplastskjermer foran. Da ble dette problemet mindre. Ellers finner du helt sikkert rust i bakre skjermkant, i nedkant av dører, bakre del av kanaler under dørene + på begge sider i bagasjerommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå