Gå til innhold

Hovedkort støtter ikke ram?

O_neal

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge hatt et problem med at jeg mister forbindelse fra pc til skjerm, mus, tastatur etc. Tidligere post.

Pcen surrer men som sagt, mister signal til alle tingene.

Kort oppsumering:

-Først trodde jeg skjermkortet var ødelagt siden jeg mast signal til den under høy grafikkytelse. Dette ble påvist feil.

-Kjørte artifact fra ATI tools med 0artifacts found

-Kjørt memtest med 0 errors over 3 ganger.

-Kjørt orthostest (blend - stress cpu og ram) Her streiker pcen en gang iløpet av natten og log viser at den stanser under

1:Test 5, 11000 Lucas-Lehmer iterations of M7077889 using 384K FFT length.

2:Test 4, 11000 Lucas-Lehmer iterations of M7277887 using 384K FFT length.

Har kjørt denne testen 2 ganger og stopper på ulike tidspunkt.

Pcen har stått på i 3 dager ved lett suring, musikk osv, men eksempelvis så hin dagen streiket den når jeg lastet inn mange ting samtidig virket det som.

Mitt spørsmål er:

Kan det være at min RAM ikke er komfortabel med hovedkortet?

Jeg leste litt i manualen til p5b hovedkortet men ble ikke så mye klokere desverre.

Specs:

OCZ 2x1024mb

Asus P5B.

Noen som har noen erfaringer på den biten?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er spørsmålet er om Hovedkortet ditt støtter DDR2, for dine RAM brikker kjører DDR2, og det gjør også hovedkortet, så problemet ligger ikke der.

At du har problemer med RAM kan skyldes at de kan være skadet av statisk elektrisitet.

Er dette tilfellet, vil RAM brikken sakte men sikkert bli tregere, og til slutt ikke fungere i det hele tatt.

Ærlig talt, så vet jeg ikke hva det er, men dette kan være problemet ditt.

Jeg hadde samme problem i fjor. Jeg kjøpte nye brikker, og det fungerte flott igjen.

Lenke til kommentar

Samme problem som at pcen rullet rundt, mens signal til skjerm, mus, tastatur, lyd etc ble helt borte?

Jeg får se om jeg klarer å låne til meg RAM som passer hovedkortet og kjøre flere tester. Er vel eneste jeg kan komme på som er mulig for å se om RAM brikkene er skadet.

Lenke til kommentar
Samme problem som at pcen rullet rundt, mens signal til skjerm, mus, tastatur, lyd etc ble helt borte?

Jeg får se om jeg klarer å låne til meg RAM som passer hovedkortet og kjøre flere tester. Er vel eneste jeg kan komme på som er mulig for å se om RAM brikkene er skadet.

8461428[/snapback]

Ja, skjermen vil ikke fungere, hvis ikke RAM brikkene fungerer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...