Gå til innhold

Spørsmål om størrelse på slingshot

Anbefalte innlegg

Må luken åpnes helt?eller trenger man bare å åpne den halvveis?  Ser for meg at med min flaks så vil sikkert noen objektiver skli ut når jeg har den hengende på magen og åpner den helt.

Eller har man ha relativt god tilgang fra toppen?

9078430[/snapback]

Jeg regner med at du har set på de 2 bildene som ThorBob postet. Det du ikke ser i bilde 2, er at det er 2 stropper med klips som hindrer deg i å åpne luken mer. Du må først åpne disse klipsene for å åpne helt.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg legger ved et par bilder, da dette er tilfelle hvor et bilde sier mer enn ord...

I dette bildet ser de to to stroppene jeg snakker om:

I min bag har jeg nå en Canon EOS 350d med en Tamron 17-50mm f/2.8, Tamron 70-300mm f/4-5.6, og en Canon 35mm f/2.

Jeg har ikke giddet å bygge om interiøret for at alle objektivene er lette å få tak i, men det er enkelt å gjøre.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke engang disse "klipsene", for ingen ting sklir ut slik jeg har inredet sekken. Sekken fungerer som en drøm. Skal jeg skifte objektiv, snur jeg baggen frem, åpner luken helt, slik at jeg har tilgang til alle godsakene, og skifter i vei, med baggen som "stellebord". ;) Du har altså et arbeidsbord tilgjengelig.

Jeg tror denne sekken, eller iallfall en slik "slingshot"-modell er noe av beste tilbehør en fotograf kan ha. En enkel kameraveske er for liten, og en sekk er gjerne for stor. Med denne sekken har du kamera og to–tre objektiver, eller to–tre blitser, tilgjengelig, alt etter hva slags oppdrag du skal på. Selvsagt hadde jeg ønsket en bitte liten sak med plass til alt jeg hadde, men så enkelt er det ikke. En må planlegge i forveien, og heller ta med det en tror en får bruk for. Alternativet er selvsagt et monstrum av en sekk/bag, men det frister ikke hvis jeg skal på en lang tur.

Igjen: Se, lukt og føl på sekken i butikken! Først da vil bør avgjøre om denne er noe for deg eller ikke. Se både på 100-modellen og 200-modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...