Gå til innhold

Batteripolicy - Dell 6400 battierier

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell 6400 som jeg fikk levert i slutten av oktober 2006. Det er ganske nøyaktig 6 måneder siden jeg fikk den.

Jeg har ett 9 cell batteri, og i løpet av disse 6 månedene har batterikapasiteten gått ned med 1 time. Forskjellige programmer (som Notebook Hardware Control) så står det at Wear Level på batteriet er 26%, altså at batteriets ytelse er redusert med 1/4 siden jeg fikk den levert.

Dette betyr at min nåværende batteriytelse tilsvarer bare littegrann bedre enn ett nytt 6-cells batteri fra Dell.

Hvordan er batteripolycien? Kan jeg klage og få ett nytt? Jeg vet at det er forventet at batterier har redusert levetid ved bruk, men jeg lurer kanskje på om at en redusert ytelse på 1/4 er drøyt nok til å få erstatning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt batteri var ganske så nøyaktig 12 måneder så sank plutselig batteritiden med 1.5 timer! Jeg sendte en mail til de og de ba meg gjøre en test og litt sant. Men dette hjalp ikke så de bestilte ett nytt batteri til meg og jeg fikk det dagen etter!

Så bare send en mail til de så ordner det seg nok, de har en utrolig god kundeservice :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke hørt med dell enda, men må få gjort det. Men lurer på om jeg kan få flere batterier, la oss si at jeg fikk nytt batteri, og så ble det og dårlig innen ett halvt år. Kan jeg da få enda ett batteri?

Sorry for sent svar btw :)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en titt i bioen under 'Battery Healt' og se om det står noe om batteriet der. Som regel kan man få opp en melding der om batteriet er såpass svekket.

Mulig det kan stå "Battery is performing normally, however it's reaching the end of usable life".

Men man kan alltids ta en telefon til Dell og høre hva de sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...