Marzo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Kjøpt ny laptop. Forhandler solgte kun maskiner med Vista selv om jeg ville foretrukket XP. Maskinen skal settes opp i en hjemme kontor løsning med internett via 3G, på en Nokia N73. Ville også ha maskin med bluetooth, men ingen ble levert med dette så tok med en BT dogle via USB. Blåtann drivere støttes ikke av Vista...! Forhandler kontaktet Microsoft i denne forbinnelse og ble lovet støtte for blåtann adapter i nermeste fremtid (ikke at jeg tror det før jeg får se det) Prøver derfor tilkobling med kabel: Får installert PC Suite på maskinen men når mobilen er tilkoblet finner den ikke støtte for modem. Gjor samme prosess på en XP maskin nå og der var det plug&play. Installasjon av PC Suite og man var på nett. Noen som har litt mer erfaring med Vista her og kan hjelpe med noen tips? Er så irritert på hele produktet nå... Er dette alle som kjøper pc i dag må finne seg i? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Du må nok finne deg i det ja. For utstyr du kjøper utenom selve pc'en har aldri noen garantert at skal virke i Vista. Vista har fortsatt mangel på mange drivere, og derfor er det viktig om du kjøper noe ekstra utstyr, at det spesefikt står at det følger med Vista drivere. Mye av driver problemene er jo ikke Microsoft sin skyld, men produsentene av hardwaren. De fleste burde virkelig kunne ha greid å lage Vista drivere nå. Har du sjekket på hjemmesidene til produsenten av telefonen for oppdaterte Vista drivere? Samme gjelder jo BT dongelen din. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 At de som da selger datamaksiner i dag ikke forteller dette, men pakker på deg alt mulig av utstyr, uten at det støttes. Når man først blir tvunget til å velge Vista, burde jo dette føst være når produktet støttes av samtlige komponenter! Har sjekket produsenters hjemmside, ja. Ang blåtann problematikken fikk vi hjelp av forhandleren som kontaktet leverandør av BT og så microsoft. Fikk konkludert med at en driver var under veis men de kunne ikke si når. Kjøpte en billig IR mus i mellomtiden og skal vente noen uker å se om det dukker opp... Telefonen er som nevnt Nokia N73. Installerte nyeste PC Suite på Vista maskinen og kabeldriver etc fungerte. Men når man skal koble seg til modemet (via pc suite) får jeg beskjed om at maskinen finner ingen modem. I enhets behandlingen - Modem ligger Nokia N73 installert med driver. Gjor akuratt samme operasjon på en XP maskin og her finner den modem,i pc suite, med en gang. Noe sier meg Vista er skyldig også der? BTW Noen som vet hvordan man skaffer seg OS cd når det ikke blir levert med maskin? Først og fremst er patisjonene på maskinen uhendige, men eneste utvei ser ut til å installere XP på den nye og ha Vista liggende på vent i noen måneder (år) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hos meg funker bluetooth, men jeg får ikke syncet Nokiaen eller tatt backup av den. Funker helt perfekt i XP, så jeg booter bare opp XP når jeg vil synce... Fryktelig tungvint men sånn er det bare... edit. Får heller ikke koblet meg opp mot internett gjennom mobilen. Har 6280. Endret 24. april 2007 av Zappza Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Bruker vista og Bt fungerer fint her både til tastatur,mus og SE K800 i Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Bruker vista og Bt fungerer fint her både til tastatur,mus og SE K800 i 8465727[/snapback] Hvilket adapter bruker du? Ikke sjangs for at du bruker bt hub for tastatur/mus med vista drivere fra logitech? Hvis dette er ute? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Bruker vista og Bt fungerer fint her både til tastatur,mus og SE K800 i 8465727[/snapback] Har også en 'gammel usb BT dongle' fra epox som funker fint (auto detekteres) i Vista . Dog er det en overdrivelse å si det funker fint med SE mobil da deres PCSuite ennå ikke er portert til Vista.Irriterende.... Ref: http://www.sonyericsson.com/vista/ Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Nokia Pc Suite 6.83 Logitech Setpoint 3.30 BT Setpoint programvaren inneholder bluetooth programvare fra Widcomm, 3.3 BT er versjonen for Logitech`s bluetoothprodukter. På de bærbare ifra Dell bruker jeg bluetooth stack ifra Toshiba. Toshiba Bluetoothstack 5.10.06 Prøv om noen av disse hjelper deg. Har testet å bruke både 6280 og N73 som modem, det gikk uten problemer, Er en stund siden nå, så husker ikke helt fremgangsmåte. Men mener det var enkelt å bruke "koble til internett" i pc suite. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Bruker vista og Bt fungerer fint her både til tastatur,mus og SE K800 i 8465727[/snapback] Hvilket adapter bruker du? Ikke sjangs for at du bruker bt hub for tastatur/mus med vista drivere fra logitech? Hvis dette er ute? 8465788[/snapback] Hva mener du her,jeg bruker medfølgende bt hub fra logitech og hentet drivern på sida demmes: Her er tastaturet: Drivern henta jeg hær: http://www.logitech.com/index.cfm/download...CONTENTID=11020 Endret 25. april 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Når jeg oppdaterer PC Suite får jeg beskjed om at jeg har et ukjent operativsystem. Game Over! Snekker'n: Så for meg du satt på et slikt, sitter selv på et dinovo. Betryggende å se at det faktisk er noen drivere til Vista, men siden det er snakk om en laptop er det ikke aktuelt å bruke det. Sender ut pårørende selv i morgen for å høre hva forhandler vil foreslå som løsning. Slik maskinen er nå er den ikke brukende. Er det slik for alle som selger datamaskiner på markedet nå om dagen? Maskinene selges kun med vista men det finnes nesten ingen støtte til programvare og komponenter? Klarer liksom ikke helt se for meg at man selger så mange maskiner på denne måten. Uten å kunne tilby XP til de som vil det Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Når jeg oppdaterer PC Suite får jeg beskjed om at jeg har et ukjent operativsystem. Game Over! Snekker'n: Så for meg du satt på et slikt, sitter selv på et dinovo. Betryggende å se at det faktisk er noen drivere til Vista, men siden det er snakk om en laptop er det ikke aktuelt å bruke det. Sender ut pårørende selv i morgen for å høre hva forhandler vil foreslå som løsning. Slik maskinen er nå er den ikke brukende. Er det slik for alle som selger datamaskiner på markedet nå om dagen? Maskinene selges kun med vista men det finnes nesten ingen støtte til programvare og komponenter? Klarer liksom ikke helt se for meg at man selger så mange maskiner på denne måten. Uten å kunne tilby XP til de som vil det 8474136[/snapback] Vel, Pc Suite 6.83 er for Vista. Rart du får beskjed om at ditt operativsystem ikke støttes, når er det denne feilmelddingen kommer? Jeg har å installert tidligere versjoner av Pc suite uten å få denne feilmeldingen. Når det gjelder Logitech, så er Setpoint programvaren den samme til dinovo som til feks mx900. Jeg har installert den jeg linker til, på en maskin som bruker MX3200, da denne inkluderer bluetoothprogramvare. Grunnen til det er at jeg bruker bluetoothsenderer som hører til MX900 for å få bluetooth på denne maskinen. Selve MX 900 musa bruker jeg på laptopen, men har ikke installert noe ifra Logitech her, kun Toshibas Bluetooth stack. Men hvis du har problemer med bluetooth, kan du jo prøve å installerer Setpoint 3.3 BT fordi den inneholder bluetooth programvare!! Det kan jo hende ting virker da=) Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Feilmeldingen kommer i flash animasjonen på nokia sine hjemmesider. Dette ble prøvd på mandag så med mindre den versjonen du linket til er nyere enn det er det noe som ikke stemmer. Du er inne på noe der, det kan hende det virker. Første BT adapter som ble kjøpt sammen med maskinen var av produsenten EpoX. Nyeste driver til det var datert juni 2005. Men det kan jo hende de klarer å bruke drivere fra en annen produsent. Skal teste det, hvis ikke har forhandler nå lovet å ta en titt på saken. Enkleste utvei blir nok å kjøpe seg en Xp versjon og få alt slik det er ment å være. Både med clean install, riktige partisjoner og driver støtte! Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Feilmeldingen kommer i flash animasjonen på nokia sine hjemmesider. Dette ble prøvd på mandag så med mindre den versjonen du linket til er nyere enn det er det noe som ikke stemmer. Du er inne på noe der, det kan hende det virker. Første BT adapter som ble kjøpt sammen med maskinen var av produsenten EpoX. Nyeste driver til det var datert juni 2005. Men det kan jo hende de klarer å bruke drivere fra en annen produsent. Skal teste det, hvis ikke har forhandler nå lovet å ta en titt på saken. Enkleste utvei blir nok å kjøpe seg en Xp versjon og få alt slik det er ment å være. Både med clean install, riktige partisjoner og driver støtte! 8475334[/snapback] Okej, da har du havnet på en "gammel" link da, for Pc suite 6.83 ble ver lansert 10 apr. Den jeg linker til er nyeste versjon ja, og for Vista, så prøv den. Hvem er produsent av bluetooth donglen du har? Når det gjelder clean install og partisjoner er dette enkelt i vista å. Hvis du ikke fikk med DVD, kan det hende det ligger på maskinen og du må brenne den ut selv. Dette må du undersøke med butikken om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå