Gå til innhold

Skjermkort m/tv ut? Hjelp til kjøp

jonasto

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe et Agp skjermkort m/tv ut. Jeg legger til at jeg aldrig spiller,så jeg legger ikke vekt på om 3d grafikken er helt på topp. Om kvaliteten på tv utgangen og generelt på maskinen er bra, er dette flott. Jeg har heller ikke planer om å legge i noe mere enn 900 - 1000 kroner! Jeg tenkte å kjøpe Creative Gf3 Ti200, men hørte noe om at jeg ikke kunne ha bilde på Monitor og Tv samtidig. Dette blir jo noe tungvint. er dette evt riktig? Hvilke(t) andre kort er det jeg evt kan kjøpe meg som fungerer bra for mitt bruk? Tror ikke AGP busen min klarer mer enn 4x. har en 667 mhz cpu. Takk skal dere ha! God jul videre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for et ATI Radeon 8500 kort da, eller et ATI Radeon 7500 AIW... veldig bra TV utgang på de begge, og mener de begge tillater å både ha skjerm og TV på samtidig..

Bruker selv det nye ATI Radeon 9700Pro nå, og det fungerer helt fin! Tror de også bruker samme teknikken på alle de tideligere kortene, men les litt om de kortene først... siden noen produsenter kanskje forandrer litt på de kortene de lager. :D

Lenke til kommentar

prøver nå å finne et sted hvor ati radeon 8500 selges billig. . Om dette kortet passer meg. Er en fordel om det er brukervenlig også .Bor i oslo,hadde vært ok å slippe å bestille det over post. Liker å handle det i butikken 8)

Ser ikke ut som komplett har Ati kortet :(

Lenke til kommentar

kortet må støtte slik at jeg kan se både monitor og tv samtidig. det bør jo være greit. gjør jo jobben mye lettere. Om Hercules 3D Prophet 7500 64MB DDR 2xVGA AGP, ATI Radeon 7500, TV-Out, Bulk kan dette er vel dette et bra nok kort. Var jo ikke altfor dyrt heller. Har hørt noe om at kort med 2 VGA utganger kan lage mye tull, er dette et faktum?

Lenke til kommentar

Har aldri hatt noen problemer med de ATI og Matrox kortene jeg har hatt med Dual VGA ut! Det er nok mest brukerproblemer, så det er nok ikke noe sak. Det er en bra pris på de kortene nå, tror du også får Hercules Radeon8500LE 64Mb til rundt 900.. sjekk listene til komplett, så finner du det nok der.. 8)

Lenke til kommentar

Det Radeon 7500 kortet så interessant ut for en med for tiden slunken lommebok. Bare et spørsmål som jeg ikke har klart å få svar på via ATI sine sider. Støtter dette kortet DirectX8.1. Lastet ned et par demoer som mitt GeForce2MX kort ikke vil spille på grunn av manglende DirectX-støtte.

Mvh Ronnie "The Runner"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...