Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd til alle 2007?


Anbefalte innlegg

Hei så en artikkel i magasinet i helgen der lovet regjeringen bredbånd til alle 2007, men de lover "bare" 98% og håper på mer, nå er det ganske lenge siden en sånn tråd som dette har vært oppe. Er sikkert mange her som ikke har "bredbånd" eller adsl enda. legg alle synspuntker her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tjah

bygdenorge blir som vanlig ikke prioritert..

her hvor jeg bor, er det en strekning langs E6 på ca 2 mil, hvor det bor et par hundre stykker som ikke har annet tilbud enn EDGE..utenom isdn og modem.

fortsetter jeg videre etter nærmeste "tettsted" som strekker seg ca to km etter e6, så har vi 10mil til med tresifret med folk som ikke har noe annet tilbud..

 

egentlig er jeg ikke overrasket :\

Lenke til kommentar
jeg har telenor :@

 

og det er det dårligste som fins ;/

 

funker å laste ned torrent fra random sider. men ikke ratmob osv :S

8456417[/snapback]

 

du er vel ikke den som skal klage, andre sitter på edge, modem. Såfremt du ikke har 56k modem da :no:

her hvor jeg bor er det utbygd via radio, men pingen ligger på 300ca så er egentlig ganske ubrukelig, neas dette vetdu la7dfa :whistle:

i artikkelen stod det at 98% skulle ha tilgang på bredbånd innen 2007 og de håpte på mere, innen første halvdel elns i 2008 skulle alle ha mulighet til og koble seg opp, men hva mener regjeringen med bredbånd`?

Lenke til kommentar
her hvor jeg bor er det utbygd via radio, men pingen ligger på 300ca så er egentlig ganske ubrukelig, neas dette vetdu la7dfa :whistle:   

8459612[/snapback]

Skjønner det er rimelig mye radiotrafikk borte hos deg hiper :cry:;)

HSDPA vil gi brukbar ping når den kommer (sannsynligvis under 100ms) som vil være brukbart til det meste inklusive gaming.

8461876[/snapback]

adsl/fiber til folket! :w00t:

Lenke til kommentar

HSDPA utenfor byer? :)

tror du er en morsom kar du..hehe

nærmeste sted med 3g-dekning her i bygda er 7 mil sørover evt 12mil nordover..

har ikke så veldig trua på at det blir noe særlig mer enn edge på en stund..hvis det ikke blir fiber da, hører rykter om at det er på tur oppover.

Lenke til kommentar
Dagens definisjon på bredbånd er dessuten at du skal ha 2Mbit begge veier!

8466112[/snapback]

 

Joda, men en slik definisjon er uansett ingen absoluttet og var en utmerket sovepute den gangen man jobbet for og få til ADSL-utbygginger.

Regjeringen har selvsagt innsett at og bruke denne gamle definisjonen ville øke kostnadene så derfor la man lista så lavt at det meste som ikke baserer seg på oppringt samband er "bredbånd"......

Lenke til kommentar
Dagens definisjon på bredbånd er dessuten at du skal ha 2Mbit begge veier!

8466112[/snapback]

 

Joda, men en slik definisjon er uansett ingen absoluttet og var en utmerket sovepute den gangen man jobbet for og få til ADSL-utbygginger.

Regjeringen har selvsagt innsett at og bruke denne gamle definisjonen ville øke kostnadene så derfor la man lista så lavt at det meste som ikke baserer seg på oppringt samband er "bredbånd"......

8466785[/snapback]

 

 

så med min linje på 6000/1000 så har jeg faktisk ikke bredbånd :hmm:

 

 

oppe i nord jobbes det veldig mye med dette, de har strekt en 60 MIL fiberkabel mellom bodø og trondheim som ligger i havet, er også blitt strekt en kabel mellom troms og nord-sverige som visst øker den samla linjekapasitetn enormt. de har også klart og gi min onkel nett han bor langt borte, ute ytterst, bortest lengst vekk på eu øy på helgeland, rintig nok er max mulig hastighet 1500/700 ca

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...