Gå til innhold

Prisvurdering på Canon EOS 20D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at man får 30D for rett over 8000 ved å benytte CashBack tilbudet, er det ganske så urealistisk av selgeren å kreve minst 9000 av deg.

Jeg kjøpte selv mitt 20D for 14500 med en gang det kom, men det er jo bare å innse at slik teknologi raskt faller i pris, noe kanskje ikke selgeren du eventuelt skal kjøpe av har innsett.

Lenke til kommentar
I og med at man får 30D for rett over 8000 ved å benytte CashBack tilbudet, er det ganske så urealistisk av selgeren å kreve minst 9000 av deg.

Jeg kjøpte selv mitt 20D for 14500 med en gang det kom, men det er jo bare å innse at slik teknologi raskt faller i pris, noe kanskje ikke selgeren du eventuelt skal kjøpe av har innsett.

8456180[/snapback]

Kjøpte for ikke lenge siden et pent brukt EOS 20D. Prisen var på 5000,- Det er nok ikke mer å hente på dette kameraet er jeg redd. Mer enn 7000,- for den pakken er det ikke verd.

Lenke til kommentar
Jeg gav vedkommende et tilbud på 6000,- men han bare fnyste av det og skulle minimum ha 9000,-

Kameraet er tross alt 1,5 år gammelt og 30D har jo tatt over.

8456024[/snapback]

Denne typen kamera kom tross alt for over 2,5år siden så å forlange så mye er helt idiotisk. Man får 30D for 8150. Jeg kjøpte to stk 20D for to uker siden og ga 9000 tilsammen. Jeg synes makspris på hus bør være 5000. objektiv 250 & BG 700. Så jeg er helt enig i at 6000 er passe pris for dette.

Lenke til kommentar

Og med tanke på at man får 30D til godt under 9000 kr selv uten cashback, og JapanPhoto solgte ut sine siste 20D nylig for rundt 6000-6500 kr, er det en smule naivt ja.

Men jeg tipper at selgeren har sjekket med butikker som mot formodning skulle ha det inne fremdeles, og kikker man her er det kanskje ikke så rart at han håpet å få 9000 kr... At ingen av disse har den på lager (og godt er vel det, for dem), er jo selvfølgelig en annen sak...

Lenke til kommentar

Cashback.

Det må være den vanskeligst mulige måten å få rabatt på. Maken til styr og papirer.

Kunne ikke butikken gi meg 10% i steden for at jeg skal behøve å oppgi 100% persondata og opplysninger til Canon.

Perfekt for bank-svindel, med iban-nr og det hele!

Lenke til kommentar

Det var altså denne annonsen jeg svarte på. Ser at han nå har gått ned til 8500,- noe jeg fortsatt mener er altfor mye.

Da jeg fikk svar på den siste mailen fra han, fikk jeg til svar at jeg var en idiot og at 9000,- som han skulle ha da var en god pris.

Da blir det vel bare å lete videre etter et pent brukt 20D.

Hvis det er noen som har forslag til steder jeg kan lete, så si ifra. Har sjekka QXL, Foto.no og Finn.no

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg et brukt Canon EOS 20D for tiden og lurer på hva et slikt er verdt?

Kameraet jeg har i kikkerten er 1,5 år gammelt, med batterigrep 2 batterier og lader.

Det følger også med kitobjektivet (18-55mm)

8455680[/snapback]

Ser det ligger en 30D med ekstra batteri til salgs på foto.no til 7500.-

I tillegg så kan du kjøpe huset + 17-40 og fjernutløser for 11500.-

Her er linken: 30D + objektiv

Andreas

Lenke til kommentar

Disse idiotene dukker til stadighet opp, og jeg lurer av og til på om hvordan man kan bli så dum/arogant overfor virkeligheten. Med sin uforskammede oppførsel mot deg når du opplyser ham om reelle fakta, avslører han at han bare venter på en ekte "idiot" som ikke har peiling på prisene i markedet. Med batterigrep kan mange ukyndige bli forledet til å tro at 20D er er heftigere enn det i virkeligheten er (... og godt er det, for fattige frilansfotografer som ønsker å distansere sitt kamera fra brudens onkels kamera, når man er på et bryllupsoppdrag).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...