Gå til innhold

N95 problemer med websøking

Anbefalte innlegg

Noen andre som har problemer med websøk på N95?

Jeg aktiverer WLAN skanning og den finner mitt trådløse nettverk som jeg har lagt til fra før.

Prøver å aktivere "start websøking" så blinker bare bakgrunnsbildet i ca 1 sekund før mobilen går tilbake i vanlig skrivebordsmobus. Kan det være minnet? har ikke annet minnekort enn telefonminnet pr dags dato. har lurt på om jeg bør slette historikk (for nokia nettleseren har fungert hos meg før), men vet evt ikke hvor dette gjøres uten å være inne i nettleseren.

PS! har innstallert opera mini. denne fungerer fint. Men det skal vel ikke ha noe å si i forhold til nokia sin nettleserer om opera er innstallert??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å gå inn i nettleseren direkte fra menyen? Funker det?

Ellers kan du jo prøve å avinstallere wlan veiviseren og installere den på ny (Dette går i hvertfall på N80, vet ikke med N95, men det er verdt et forsøk om det er mulig)

Lenke til kommentar
Har du prøvd å gå inn i nettleseren direkte fra menyen? Funker det?

Ellers kan du jo prøve å avinstallere wlan veiviseren og installere den på ny (Dette går i hvertfall på N80, vet ikke med N95, men det er verdt et forsøk om det er mulig)

8460281[/snapback]

Har prøvd å gå inn i nettleseren fra "Web" i menyen. Hvis det var det du mente. Skjermen bare blinker raskt en gang da. Akkurat som at programmet starter, men legges ned igjen.

Ellers har jeg prøvd å avinstallere wlan tilgangspunktet fra mobilen, og finne det på nytt og så å legge inn wep-key på nytt. Men tenkte du på å avinstallere og installere hele veiviseren? Hvordan gjøres det evt?

Lenke til kommentar
Men tenkte du på å avinstallere og installere hele veiviseren? Hvordan gjøres det evt?

8460490[/snapback]

Det var det jeg tenkte på, men siden du har prøvd å starte Web fra menyen og samme problem oppstår vil ikke det hjelpe deg. Jeg er redd det du må gjøre er å kjøre en hard reset av telefonen. (*#7370#) Husk å ta backup av alle dine data først.

Lenke til kommentar
Men tenkte du på å avinstallere og installere hele veiviseren? Hvordan gjøres det evt?

8460490[/snapback]

Det var det jeg tenkte på, men siden du har prøvd å starte Web fra menyen og samme problem oppstår vil ikke det hjelpe deg. Jeg er redd det du må gjøre er å kjøre en hard reset av telefonen. (*#7370#) Husk å ta backup av alle dine data først.

8460536[/snapback]

Jeg får prøve å gjøre det. Men en liten ting. når telefonen har funnet mitt nettverk(eller hvilket som helst nettverk). Skal den bare stå på "dlink xtreme funnet", som mitt heter, eller skal det stå at den er tilkoblet? Jeg finner flere nettverk rundt meg. og når jeg prøver å gå inn på et usikret nettverk, så hopper den bare tilbake på at den har funnet mitt eget

Lenke til kommentar

8460490[/snapback]

8460536[/snapback]

Jeg får prøve å gjøre det. Men en liten ting. når telefonen har funnet mitt nettverk(eller hvilket som helst nettverk). Skal den bare stå på "dlink xtreme funnet", som mitt heter, eller skal det stå at den er tilkoblet? Jeg finner flere nettverk rundt meg. og når jeg prøver å gå inn på et usikret nettverk, så hopper den bare tilbake på at den har funnet mitt eget

8460834[/snapback]

Hard reset av telefonen var redningen!! :)

Nå er jeg på nettet igjen! Merkelige greier.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Glad for å kunne hjelpe :)

Hva angår wlan wizard er jeg ikke sikker. Hadde tenkt å sjekke på min N80, men oppdaget at hele wlan wizard saken er plutselig borte fra skrivebordet mitt. Kommer med oppdattering når den er på plass igjen.

Lenke til kommentar
Glad for å kunne hjelpe :)

Hva angår wlan wizard er jeg ikke sikker. Hadde tenkt å sjekke på min N80, men oppdaget at hele wlan wizard saken er plutselig borte fra skrivebordet mitt. Kommer med oppdattering når den er på plass igjen.

8460988[/snapback]

Det kan virke som det er litt smårusk i maskineriet med softwaren på diverse telefoner. Nokia burde tatt tak i dette. Kjipt hvis man må resette telefonen periodevis. mye backup-jobbing rundtom i de norske hjem da.

Satser på at de kommer med en oppdatering snart. Men problemet mitt er løst, og telefonen står bare med at nettverket er funnet i displayet, så da er den grei.

Lenke til kommentar

Jeg fikk løst det. Måtte avinstallere og installere wlan wizard på ny (tror ikke den programvaren er helt stabil nei). Og hva angår det du spurte om. Det står home funnet hos meg, men etter at jeg har koblet meg til et annet nettverk står det ..... koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...