Theo343 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Flott å vite! Hvordan virker ytelsen? Var det problemer med X1400? Er det den nye 7.x du kjører? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Flott å vite! Hvordan virker ytelsen? Var det problemer med X1400? Er det den nye 7.x du kjører? 8569716[/snapback] Kjører Ubuntu 7.04 ja. Ytelsen virker god så langt, har bare testet i ca 2 timer til nå så ikke mye erfaringsgrunnlag. X1400 var det ikke native støtte for så det måtte legges til. Dette gjorde jeg med følgende kode: wget http://www.mylittleubuntuguide.com/files/ati sudo chmod +x ati ./ati Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Suverent tips! 8569836[/snapback] synd at produktet er utgått Lenke til kommentar
t_k Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Samt ring nummeret i sporingtjenesten. 8563487[/snapback] Takk, men nå er den sortert i Tromsø. Posten må ha hatt noen problemer! Takk for tipset anngående Ubuntu! Gleder meg til og kjøre Linux på denne maskinen. Anngående den knappen dere snakker om, er ikke den for batterisparing? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Når jeg lar pcen stå på over natta med lokket igjen får jeg ikke liv i den når jeg åpner den opp igjen. Pcen går, men skjermen er helt svart. Eneste løsninga er å starte den på nytt rett og slett. Andre som har samme problemet? Strøminnstillingene har det ingenting med så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg syns jeg nylig leste at noen hadde det samme problemet med en annen bærbar her på forumet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Den går i sovemodus om den grønnen månen lyser/blinker. Da trykker du 1 gang kort på powerknappen og den våkner. Sjekk om den går i sovemodus som den skal, gjør den ikke det så går den i dvalemodus når batteriet er tomt. Endret 9. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Viften betyr silent mode. Den klokker ned CPU og Skjermkort Enjoy tranquility Just click on your silent mode button and the fan noise is reduced distinctly by clocking down the processor speed and the graphic card. You will be able to dedicate your full attention to your work or enjoy listening to the music of your choice on your notebook in best and undisturbed quality. Jeg vil tippe at dette hjelper til å forlenge batterilevetiden om du bare surfer ol. Endret 9. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
t_k Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg får ikke installert Kubuntu eller Ubuntu på denne. Xserver nekter rett og slett og kjøre. ersa: Hvordan gjør du det du skriver om, og hvordan og hvor? Er ikke nå ekspert på Linux, men greier som oftest og få installert ting uten problem. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg får ikke installert Kubuntu eller Ubuntu på denne. Xserver nekter rett og slett og kjøre. ersa: Hvordan gjør du det du skriver om, og hvordan og hvor? Er ikke nå ekspert på Linux, men greier som oftest og få installert ting uten problem. 8581317[/snapback] Jeg fulgte første del av denne guiden http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=3...highlight=x1400. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Ok. Takk takk. Kan ikke teste det nå da jeg kun har trådløs her. Skal koble meg på Lan på jobben i morra og teste det ut. Lenke til kommentar
janterje Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 er det noen flere som har problemer med tastaturet på denne pc'en? det virker som den hopper over bokstaver, mellomrom fungerer ikke alltid etc. har prøvd å justere litt i kontroll panel på tastatur der, men hjelper ikke.. merkelig! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Ingen problemer her, høres ut som du har fått dårlig vare. Husk at det nok ikke tåler særlig misshandling siden hele plata fjærer. Det er ikke pc'ën jeg ville skrevet med "irriterte fingre" på hehe. Endret 12. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
t_k Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Syns tastaturet er fint jeg. Ett lite problem er at man av og til lener hendene på touch pad'en eller "Del" tasten faktisk, så da blir det litt rot. Veldig fornøyd med denne laptoppen, og dette er det beste kuppet jeg har gjort vil jeg si. Byggekvaliteten er også faktisk bedre enn min lillesøsters Asus til over 10 tusen vil jeg si. Den er plastic fantastic den. Skjermen er også bedre. Kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Tastaturet og layouten er fin, men hele platen fjærer ned i pc'en. Men det er forventet på en så billig PC. Så jeg er fornøyd. Jeg er vant til Thinkpad på jobben, så jeg er bortskjemt på byggkvalitet. Endret 12. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
t_k Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeps. Vet. Min far har en Thinkpad fra jobben. De er i en klasse for seg selv da, men dyr. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Begynt og fått det lille problemet i dag med at touchpaden henger seg opp og fryser, får ikke rørt på musa. Hvis jeg skrur den av og på med knappen så funker det igjen. Ikke noe særlig stort problem da jeg kommer til å bruke vanlig mus etterhvert, men noen andre som har det samme? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Muspadden fungerer fint den, men bruker trådløs logitech mus nå. Har du oppdatert bios og drivere og sånt? Gjorde det med en gang jeg fikk laptoppen. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har kjøpt en Corsair value 1gb 667mhz ram til min Pi1536. Da jeg prøvde å sette minnebrikken i pcen istedenfor den 512mb 533mhz rammen som allerede sto der, ville den ikke starte opp! Det virker som den forsøker å slå seg på i noen få sekunder, for så å restarte av seg selv. Det kommer inget bilde på skjermen. Da satte jeg i den gamle 533 mhz brikken min igjen, og da fungerte maskinen strålende! Hva kan problemet kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå