Gå til innhold

Får ikke installert MMS-innstillinger

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Sony Erikson k800i. MMS fungerer ikke, og jeg får heller ikke installert instillinger for funksjonen. Følger instruksene fra netcom.no

1. Du vil motta en MMS-konfigurasjonsmelding til din telefon.

2. Displayet viser: "Nye innstillinger er mottatt. Innstallere?".

3. Trykk "Ja".

Så langt kommer jeg. Da står det bare noe som "installeringen ble ikke fullført" på skjermen min, mens det ifølge instruksene til netcom skal komme pin-kode bekreftelse og slikt.

Noen som vet hvor feilen kan ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, alltid lurt å se om det ligger noen opsett inne ifra før, hvis det gjøre det så sletter du disse. Prøv så å innstallere opsettet på nytt.

Hvis ikke dette heller funker så bør du ta ut batteriet av telefonen i ca 3-5 min

da er det noe inne i telefonen som nullstiller seg dette kan og løse problemet.

Et siste alternativ er at du med veiledning ifra teleoperatøren din lager ett oppsett manuelt.

Prøv disse alternativene, hvis ingen av disse funker så må du evt prøve med nytt sim eller så må nok mobilen på reperasjonstur på verksted.

Lenke til kommentar

Når du nå ikke får til å slå på telefonen, tror jeg nok du må innom verksted uansett ja. Hvis det blinker rødt bak infrarød-glasset på siden på telefonen når du holder inne av/på-knappen, er det fare for at telefonen har behov for fullstendig flashing.

Det er dessverre ikke alle verksteder som har mulighet til å gjøre dette, og da må den kanskje videre til Deltaservice.

Kontakt verksted/forhandler, og spør om de kan fikse telefonen din, samt legge inn MMS-innstillinger. Det er godt mulig de tar betalt for sistnevnte, men kanskje er det verdt en 100-lapp? ;-)

Lykke til!

Mvh Pål,

Telekiosken Bryne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...