Furyfax Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har hatt Vista innstallert en stund. Det er business versjonen, 32-bit. Helt siden starten har jeg hatt problemer med skjermkort driverne. Eneste driveren som fungerer, det vil si bare inne på desktopen, all 3d-ender opp med at skjermen går svart og "no signal", er den driveren som va innstallert med Vista. Skjermkortet jeg har er XFX 7900GT. Jeg har prøvd alle driverne som er kommet, både beta'er og offisielle, alle har resultert i det samme. Enten får jeg svart skjerm eller så henger PC'en seg. Idag innstallert jeg den nyeste driveren, datert 17-april tror jeg, og til min store forskrekkelse og ikkje minst overreskalse kom jeg inn i på desktopen og ikke minst fungerte spill! Men selvfølgelig førte dette til en ny feil, selvfølgelig kan ikke alt fungere slik som det skal! Det som skjer nå er at jeg får ikke tatt høyere oppløsning enn 1024x768 pixler, som er alt for lite. Jeg klarer ikke å stille "bar'en" høyere. 1024x768 er det høyeste den går til. På min skjerm Hercules Prophetview (17") er min native oppløsning 1280x1024. Noen tips til hvordan jeg kan få fikset dette eller om andre har støtt på samme problem og har noen tips? Er ca 15min fra i å innstallere et annet OS om ikke dette kommer til å fungere. Help needed! Paul Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Skal legge inn Vista på PCen min med 7800GT i natt, så kan si ifra om det virker og hvilke drivere jeg har brukt. Håper du finner en løsning. Forresten, hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 jeg har DFI NF4 Ultra Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg har hatt Vista innstallert en stund. Det er business versjonen, 32-bit. Helt siden starten har jeg hatt problemer med skjermkort driverne. Eneste driveren som fungerer, det vil si bare inne på desktopen, all 3d-ender opp med at skjermen går svart og "no signal", er den driveren som va innstallert med Vista. Skjermkortet jeg har er XFX 7900GT. Jeg har prøvd alle driverne som er kommet, både beta'er og offisielle, alle har resultert i det samme. Enten får jeg svart skjerm eller så henger PC'en seg. Idag innstallert jeg den nyeste driveren, datert 17-april tror jeg, og til min store forskrekkelse og ikkje minst overreskalse kom jeg inn i på desktopen og ikke minst fungerte spill! Men selvfølgelig førte dette til en ny feil, selvfølgelig kan ikke alt fungere slik som det skal! Det som skjer nå er at jeg får ikke tatt høyere oppløsning enn 1024x768 pixler, som er alt for lite. Jeg klarer ikke å stille "bar'en" høyere. 1024x768 er det høyeste den går til. På min skjerm Hercules Prophetview (17") er min native oppløsning 1280x1024. Noen tips til hvordan jeg kan få fikset dette eller om andre har støtt på samme problem og har noen tips? Er ca 15min fra i å innstallere et annet OS om ikke dette kommer til å fungere. Help needed! Paul 8454397[/snapback] Selv har jeg et 7950 kort og det kjører problemfritt,først brukte jeg en driver som startet med 98 xxx og nå har jeg en som er 158,18 begge fungerer fint og jeg kjører med en oppløsning på 1680 x 1050 Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Til trådstarter, jeg hadde inntil idag eksakt samme problem med min 17" Xerox/Proview-skjerm. Jeg installerte betadrivere 160.03, og nå får jeg oppløsningen jeg vil ha! Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Betadriveren jeg finner som heter 160.03 er jo ikke lagt for VISTA. Kan du gi meg en link til den driveren du mener ? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Et, voilà! http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1634 Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Et, voilà! http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1634 8736365[/snapback] Takk, fant de rett etter jeg posta forrige tråd.. Skal være mer tålmodig neste gang. Dessverre gjorde dette ingenting fro min PC. Legger ved noen screenshot, hvor dere kan se at det ikke er mulig å dra oppløsningen høyere sjøl om det står i Powerstrip at skjermen støtter høyere oppløsning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hae du prøvd å sette oppdateringsfrekvens til 60 Hz ? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Ja, har ingen innvirkning dessverre. Setter jeg noen annen oppløsning eller hertz så blir bilde helt vrengt og henger seg. Ser ut som om det bare komme masse sync signaler eneste.. Endret 29. mai 2007 av Furyfax Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Høres ut som noe feil med monitor defineringen. Har du prøvd å bruke Generic PnP Monitor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå