Gå til innhold

Idémyldring til fotokonkurransen


Anbefalte innlegg

Heihei, forumfolk..

 

Tenkte egentlig bare at det kunne passet fint med en tråd hvor vi kan dele og diskutere idéer så snart det kommer konkurranser opp.. Vi kan diskutere temaet, og vi kan diskutere hvordan temaet skal presenteres i form av et bilde. Jeg forstår de som ikke vil gi bort sine idéer til andre, men hvis noen som ikke har tenkt å delta eller som ønsker å dele en idé med oss andre, kan gjøre det her.. :)

 

Kanskje den burde plasseres i Fotografering -> Konkurranser, jeg er ikke helt sikker, så jeg plasserte den her. Håper en moderator kan flytte den hvis den er feilpostet.

 

Ukens tema er altså følelser, og jeg er fullstendig tom for idéer.. Det eneste jeg tenker på når jeg hører temaet følelser i sammenheng med fotografering, er en føleles et menneske kan ha. Siden jeg har få muligheter til å ta portretter (ingen som vil stille opp uten 1000 kroner i lommeboka (jepp, bruttern er knivskarp), så jeg får vel tenke på andre følelser).

 

Nokon idéar, eller? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ligger jo følelser i nesten alt. Jeg har mange ganger ønsker at jeg klarte å ta et skikkelig trist bilde, hehe.. F. eks gå i parken, se etter gamle folk? Gamle folk og barn gir ofte mye følelser, dyr også.

8454354[/snapback]

Hehe..

 

Har tenkt på katten min som gjesper når den er trøtt, men jeg vet ikke hvordan det ville fungert.. :ermm:

Lenke til kommentar
Det ligger jo følelser i nesten alt. Jeg har mange ganger ønsker at jeg klarte å ta et skikkelig trist bilde, hehe.. F. eks gå i parken, se etter gamle folk? Gamle folk og barn gir ofte mye følelser, dyr også.

8454354[/snapback]

 

Dertsom du skal ta et bilde som viser følelser må du være en person folk ikke er redd for å vise følelser til.

Min datter har siden hun var 6-7 år tatt gode bilder. For det første er hun flink til å fokusere bildet (ikke bare motivet), men viktigere er at ingen er redd for for å vise sine følelser overfor henne.

 

Jeg tror også at det er vanskelig å kostruere et bilde med følelser, de kommer helst spontant.

 

@

Endret av KULtent
Lenke til kommentar
(ingen som vil stille opp uten 1000 kroner i lommeboka (jepp, bruttern er knivskarp), så jeg får vel tenke på andre følelser).

 

Nokon idéar, eller? :)

8454341[/snapback]

 

selvportrett er da en mulighet?

8455521[/snapback]

 

Om du skal ta selvportrett av deg når du viser forskjellige følelser så pass på at det ikke står noen bak et hjørne å filmer seansen. Det kan bli meget pinlig...

Lenke til kommentar

Flott tiltak å fokusere på fotokonkurransen Gissan! :thumbup: Som arrangør av denne runde har ikke jeg anledning til å delta, men jeg kan gjerne komme med tips...

 

Først hadde jeg egentlig tenkt å velge "Sorg" som tema, men det ville sannsynligvis vært et litt for snevert område, derfor ble det isteden "Følelser" som bør være et mye bredere tema; alt fra sorg, skrik, smerte, tårer til den andre enden av skalaen; smil, glede, latter og jubel. Ta bilde av noe du synes er trist, eller ting som forbindes med sorg; f.eks. en kirkegård eller gravstøtte. Eller kanskje du heller vil ta bilde av noe som gjør deg glad, kanskje det er en vinnerkuppong i lotto for eksempel...? Mulighetene er mange, og det er selvfølgelig lov til å være kreativ. Lykke til, håper på mange bidrag! :)

 

PS! Link til konkurransen finnes i signaturen min...

Lenke til kommentar
Flott tiltak å fokusere på fotokonkurransen Gissan!  :thumbup: Som arrangør av denne runde har ikke jeg anledning til å delta, men jeg kan gjerne komme med tips...

 

Først hadde jeg egentlig tenkt å velge "Sorg" som tema, men det ville sannsynligvis vært et litt for snevert område, derfor ble det isteden "Følelser" som bør være et mye bredere tema; alt fra sorg, skrik, smerte, tårer til den andre enden av skalaen; smil, glede, latter og jubel. Ta bilde av noe du synes er trist, eller ting som forbindes med sorg; f.eks. en kirkegård eller gravstøtte. Eller kanskje du heller vil ta bilde av noe som gjør deg glad, kanskje det er en vinnerkuppong i lotto for eksempel...? Mulighetene er mange, og det er selvfølgelig lov til å være kreativ. Lykke til, håper på mange bidrag!  :) 

 

PS! Link til konkurransen finnes i signaturen min...

8456381[/snapback]

Nå snakker vi ordentlige idéer her.. :)

 

Skal se hva jeg får til, og jeg er virkelige giret på å delta i konkurransen denne uken.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...