Scanor737 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Heisann! Hadde et emne tidligere angående en spill-PC til 15k. Jeg fant nå en PC i butikk, til 14 000kr. Spesifikasjon CPU Merke Intel Modell Core 2 Duo E6600 2.4GHz Ikke standard kjøler? Hvilken? Standard Intel Hovedkort Merke MSI Modell P6N SLI-FI Ant USB 6 Ant FW 1 Ant PCI 3 stk PCI, 1 stk PCI-Express x16 Brikkesett nForce-650i RAM Merke Corsair Twin2x 6400 Spesifikasjon DDR2 PC6400 Antall 2 Total mengde 2048 MB Skjermkort Merke Point Of View GeForce 8800GTS Modellnavn R-VGA150842 Brikkesett NVIDIA GeForce 8800GTS Mengde RAM 320MB Utganger DVI/VGA/Video PSU Merke In-Win Watt 460W Optisk Merke Samsung Modellnavn SH-S182D Formater DVD-/+RW DL 18x Harddisk Merke Western Digital Modellnavn WD5000AAKS Størrelse 500 GB Kabinett In Win Ekstra kabinettvifter Operativsystem Microsoft Windows Vista Ultimate Floppy Nei Lydbrikke IHD Audio 7.1 surround Kortleser Ja, 18-in-1 -Å kjøpe PCen forenkler dette MYE for meg (kanskje mest mine foreldre). Er dette et greit oppsett for media og spill (FSX)? -Har ingen anelse om hvilken harddisk som sitter i den gamle PCen (den er ivertfall 160GB ), men er det sansynlig at den kan plugges i den evt. maskinen over her? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ja, om det er ein vanleg disk, skulle vel det gå glatt. Lenke til kommentar
Scanor737 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Takk skal du ha! Noen som greier å svare på det andre spørsmålet også? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Emnetittelen din stinker. Det første jeg når jeg så den var: "Hva i h... skal han med en så dyr PC til butikk?" Det burde i det minste vært noe om at det dreier seg om en spill-PC i tittelen. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det høres som vanlig litt dyrt ut. Uten skjerm, tastatur, mus og høytalere osv er det relativt mye penger for en pc. Iallefall når man skal være uten både raptor disk og GTX. Det viktigste er vel at du kjøper en PC du selv er fornøyd med, og du selv mener du har fått verdien du ga for den. Om du ikke har peiling på PC-bygging er det alltid et bra alternativ (ofte eneste alternativ) å la butikken bygge den for deg, og da blir det som regel litt dyrere. Du kan fint bruke din gamle harddisk. Uten å være for skråsikker, så antar jeg at folk her på forumet lett ville bygget en men like komponenter for under 12k. Lenke til kommentar
beachboy Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei du! Denne pcen kan du få billigere! For oss som ikke er stødige på hjemmebyggine så er jo komplett.no ett godt alternativ. Der kan du sette sammen og velge ut fra en hau av komponenter. Det er mange pc'er der du kan ta utgangspunkt i, jeg valgete denne (som ga meg lavest pris med når jeg la inn samme komponenter): http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10263 (velg: konfigurer selv.) da fjerner du det du ikke vil ha og leger til det du vil ha. Når jeg nå la inn det du har valgt i din pc så kom prisen på under 11 000,- forsøk selv, her kan du få mye mer for pengene! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå