Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst- problemer med å koble til. HJELP

Anbefalte innlegg

Heihei.. Jeg begynner å bli skikkelig irritert nå :p

Jeg har ett intel PRO wireless 3945 ABG.

Jeg har også en D-link DI-624. Først kommer bilde 3..alså jeg finner nettverket.

Når jeg kobler til kommer bilde 1 opp.

Det står "venter på nettverket" i rundt 2 minutter.. så bare forsvinner det. Det kommer ingen feilmelding eller noe sånt.

Så litt senere kommer bilde 2 opp. Når det kommer opp så trykker jeg på boblen, og så trykker jeg på reparer. Men det fungerer ikke det heller.

¨Hjelp meg :D

post-114455-1177350594_thumb.jpg

post-114455-1177350628_thumb.jpg

post-114455-1177350720_thumb.jpg

Endret av holyole
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det default settings i D-Linken din?

Vil uansett deg anbefale deg å laste ned intels egene trådløse klient. Den utnytter det trådløse kortet mye bedre og kan fikse problemet :)

Det virker forøvrig som du ikke får noen nettverksadresse, kan du sjekke det?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Har prøvd det og, men er akkuratt det samma problemet. Pluss når jeg ser i msconfig på hvilke ting som starter opp, så er det 4 ting fra intels klient. det suger :p

Har default setings ja. Har nettopp stilt tilbake til fabrikkinstillinger.

Endret av holyole
Lenke til kommentar
Har prøvd det og, men er akkuratt det samma problemet. Pluss når jeg ser i msconfig på hvilke ting som starter opp, så er det 4 ting fra intels klient. det suger :p

Har default setings ja. Har nettopp stilt tilbake til fabrikkinstillinger.

8454118[/snapback]

Onkidonki. Rart jeg bruker den uten særlige problemer. Men da er det siste, får du i det hele tatt nettverksadresse? :)

Lenke til kommentar
Hva mener du?

..

Forresten jeg har glemt å nevna at, av og til så blir jeg koblet til, når jeg ikke prøver engang... å da funker det fint. Men etter MAKS en time så detter det ut igjen...

8454164[/snapback]

Har hatt et lignende problem selv. Fulgte disse tipsene. Det hjalp:

The default setting for the 3945abg is moderate roaming aggressiveness. What this means is that "at the drop of a hat" that it will look for a better signal (maybe your neighbor's?). If you want to stay "locked on" to a particular router then set the roaming agressiveness setting to its lowest. Also when troubleshooting your connections, turn off encryption until you solve the problem. Make sure that transmission power is set to maximum. Once solved, you can turn it on again. I recommend using G frequencies, as they have a better signal/noise ratio than A. (B is just too slow) Don't expect more than about 40 feet of coverage at 54mbps. Speed drops off proportionately as the distance increases to where you're going to get about 1mbps at somewhere around 300 ft. (All this depends, of course, on how many walls etc you have but the numbers I'm giving you are pretty average. Remember if you're in the kitchen, when you turn on the microwave, you're likely to drop signal coverage and if you're in an office there is electronic "noise" all over the place, including flourescent lights. If you want to move further away than the distances I've told you then get a signal extender. Networks that have a lot of noise will spend a lot of time retrying to send packets and after awhile will get out of sync sometimes. It will appear to you that your wireless lan is "hung". If you know how, turn off packet bursting in this case.

One other thing-if your router is "hiding" the essid of your network, turn it back ON (as long as your system is encrypted) and your clients will connect faster. (The trouble with the Vista driver is that it doesn't give you an option to connect to the AP's MAC, instead of the essid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...