Gå til innhold

Billige Epiphones California?

LeLiLa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når du først er i usa ville jeg ha sett etter noen skikkelig gode fender gitarer!

tror de er en del billigere i usa enn i norge!

men internett vil være en god plass for å lete etter epiphone gitarer!

hvor i california?

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Epiphone Authorized Dealers in: CA

Name Address (click for map) City Phone

Zone Music 7884 Old Redwood Hwy Cotati (707) 664-1213

West LA Music - Universal City 3501 Cahuenga Blvd. West Universal City (323) 845-1145

Wise Music 233 Monterey Street Salinas (831) 424-7885

Bananas At Large 1504 4th Street San Rafael (415) 457-7600

osv... hele listen finner du på http://www.epiphone.com/ og der velger du "dealers" og så velger du california!

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
når du først er i usa ville jeg ha sett etter noen skikkelig gode fender gitarer!

8454313[/snapback]

Er ikke sikker på om jeg burde ta fender (stratocaster), en epiphone (les paul) eller en Jackson (Warrior) Spiller alt mulig rart ;P Har en behringer stratocaster og en Orfeo les paul fra før

EDIT: Fant ut at en Jackson var ikke noe for meg, satser heller på en Epiphone SG siden jeg allerede har LP og Stratocaster... Gibson blir for dyrt :/

Tok å sjekka på sound1.no mange hadde lagt igjen kommentarer til en Epiphone SG G400 Vintage, 4.5/5 i snitt, rundt 9 stk ell no

Endret av TeKoppen92
Lenke til kommentar

Jeg ville heller valgt fender istedet for en epiphone...får mye mer kvalitet for pengene synes jeg!

Jeg har spilt på epiphone(sg og les paul) og må si at en ekte fender gitar er mye bedre å spille på(min mening da)

har også sett at fender er en god del billigere i usa enn i norge(tok en sjekk på nettet) og da vil jeg bare si: kjøp fender stratocaster eller telecaster ;)

dette også pga. du har jo en les paul fra før av og du har en behringer strat gitar som ikke kan måle seg med fender...

Fender telecaster ‘72 Telecaster® Deluxe er en kjempe gitar!

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0137702392

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Jeg ville heller valgt fender istedet for en epiphone...får mye mer kvalitet for pengene synes jeg!

Jeg har spilt på epiphone(sg og les paul) og må si at en ekte fender gitar er mye bedre å spille på(min mening da)

har også sett at fender er en god del billigere i usa enn i norge(tok en sjekk på nettet) og da vil jeg bare si: kjøp fender stratocaster eller telecaster ;)

dette også pga. du har jo en les paul fra før av og du har en behringer strat gitar som ikke kan måle seg med fender...

8454552[/snapback]

SAnt nok, men hvor mye er en fender stratocaster/telecaster der i USA? Max pris = 3000 NOK!

Og hva er forskjellen mellom en stratocaster og en telecaster?

Seff kan ikke en Epiphone måle seg med en Fender, men jeg har et begrenset budsjett og har spilt i ca. 11 måneder bare

Lenke til kommentar

okei...tror nok at budsjettet ditt bare holder til epiphone, men man vet aldri :p

En stratocaster har en kropp som gjør det ganske så behagelig å spille på den, mens en telecaster har ingen sånne utforminger som gjør at den skal være så spesiellt behagelig å spille på(men jeg syns den er bedre) og så er det mikrofonene...

en strat har 3 singlecoil mic'er som du kan velge mellom med en stikke for å kunne endre litt på lyden, mens telecasteren bare har 2 single coils som du kan endre mellom, men den ene mic'en på telecasteren har en ander ledes "effekt"!

vel...epiphone er greie de, men om du kjøper en epiphone så ville jeg ha kjøpt en les paul og så kjøpt nye mic'er(fordi de som er på fra før av ikke er så gode som som gibson sine)

men siden du har en les paul så vet jeg ikke noe mer enn deg :p

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en ny multieffekt pedal for å si det sånn, hvilken av en SG/Les paul ville passet best inn da? Skal seff kjøpe nye Hambuckers, EMG 81 men lurer på om jeg burde ha 2xEMG 81 ell 1xEMG 81 og en annen? :hmm:

EDIT: Pedalen heter Korg AX1500G, du kan finne demoer osv. på sound1.no hvis du har lyst til å høre d

Endret av TeKoppen92
Lenke til kommentar

der var du heldig...akkuratt den pedalen har faktisk jeg prøvd og den er veldig god...anbefales!

Tror nesten du får velge hvilken les paul du vil ha...jeg synes de med rød farge er tøffest :)

har ikkje så mye greie på de forskjellige humbucker pickup'ene, men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...