HDSoftware Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Wohoo Fikk akkurat inn et Matrox QID skjermkort og i rein begeistring pellte jeg ut det gamle ATI kortet og putta inn det nye QID kortet. Installerte driver og vips - 4 skjermer oppe samtidig med full 1280x1024 oppløsning!! WOHOO! Visual Studio er griselekkert på multi skjerm konfigurasjon. Har jo tidligere kjørt med 2 skjermer hele tiden og viste det var behagelig, men fire skjermer er helt konge. Har spredd Visual studio ut over tre av skjermene og bruker den siste som "diverse skrot". Oppsettet jeg har kommet frem til som passer bra under utvikling er Venstre side: Server explorer + Data Sources + Code Smith + Class View + Object Test Bench Center: Kode editor og errorlist Høyre side: Properties + Toolbox + Sollution Explorer + Pending Checkins Annbefales sterkt! Klarer du ikke la være å løpe og kjøpe så er dette et godt valg. Du får det på komplett for noen lapper både i AGP og PCIE utgave. Pass i såfal på å installere versjon 2 av driveren så du får "standalone" skjermer og ikke "Desktop strech". Sistnevnte er vel mest beregnet på multimedia har jeg en følelse av. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Men det er jo ikke bare skjermkort som skal til, man skal ha skjermer også... Men det høres genialt ut! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ja, det hadde vært fint å drite penger... Desverre lever jeg i en verden av "akkurat nok denne måneden"... Men det hørtes genialt ut, jeg hadde to skjermer før, og det synes jeg var utrolig behagelig, spesielt for å debugge fullscreen applikasjoner. Men fire... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Jeg vil påstå at dette er en investering. Ved å "spre" IDE ut over flere skjermer er man ekstremt mer effektiv, både under utvikling og også debugging. Du får en oversikt som gjør at du slipper "Hva stod det der igjen" situasjoner. Total kostnaden er som følger: http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=300403 Pris 3450,- http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=325474 Pris 1249,- Det blir tilsammen 7192,- + mva (den ene skjermen har man jo fra før) Deler man dette beløpet opp i timeprisen man har blir det jo ikke mange timene man investerer, men så klart - er programmeringen en hobby er det jo helt unødvendig. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Den største fordelen jeg merket er ved å putte Enterprise Manager / Management Studio på 1 skjerm og VS.Net på 1 skjerm. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Tja, det er mye som er praktisk, men ikke alt man kan seg råd til for det... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har kjørt på 3 skjermer før, men sitter nå med bare 2. Kjører kodevinduet på en skjerm, og alle "toolboxene" på den andre. Føler ikke at jeg trenger fler egentlig. Har den 3. skjermen stående her, men gidder ikke koble den på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå