Gå til innhold

Matrix QID og Visual Studio! GENIALT!

Anbefalte innlegg

Wohoo

Fikk akkurat inn et Matrox QID skjermkort og i rein begeistring pellte jeg ut det gamle ATI kortet og putta inn det nye QID kortet. Installerte driver og vips - 4 skjermer oppe samtidig med full 1280x1024 oppløsning!! WOHOO!

Visual Studio er griselekkert på multi skjerm konfigurasjon. Har jo tidligere kjørt med 2 skjermer hele tiden og viste det var behagelig, men fire skjermer er helt konge. Har spredd Visual studio ut over tre av skjermene og bruker den siste som "diverse skrot".

Oppsettet jeg har kommet frem til som passer bra under utvikling er

Venstre side: Server explorer + Data Sources + Code Smith + Class View + Object Test Bench

Center: Kode editor og errorlist

Høyre side: Properties + Toolbox + Sollution Explorer + Pending Checkins

Annbefales sterkt!

Klarer du ikke la være å løpe og kjøpe så er dette et godt valg. Du får det på komplett for noen lapper både i AGP og PCIE utgave. Pass i såfal på å installere versjon 2 av driveren så du får "standalone" skjermer og ikke "Desktop strech". Sistnevnte er vel mest beregnet på multimedia har jeg en følelse av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at dette er en investering. Ved å "spre" IDE ut over flere skjermer er man ekstremt mer effektiv, både under utvikling og også debugging. Du får en oversikt som gjør at du slipper "Hva stod det der igjen" situasjoner.

Total kostnaden er som følger:

http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=300403 Pris 3450,-

http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=325474 Pris 1249,-

Det blir tilsammen 7192,- + mva (den ene skjermen har man jo fra før)

Deler man dette beløpet opp i timeprisen man har blir det jo ikke mange timene man investerer, men så klart - er programmeringen en hobby er det jo helt unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...