Zachzi Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Heisann! Har fått i oppgave å rydde opp i pcn til foreldrene til dama. Den er brukt i 2 år uten noe vedlikehold så jeg har tent å formatere hdn for så å legge inn alt på nytt. Jeg er vant med AMD systemer så jeg et ikke helt hvilke drivere jeg trenger. Det jeg vet om foreldrenes PC er: Hp pavillion 8730, 800mhz Pentium 3, 128 MB RAM og et RIVA TNT 2 skjermkort. Det jeg trenger er informasjon om hvilke drivere jeg trenger til denne pcn etter formatering. Hos AMD systemer er det jo VIA 4in1 driverne som gjelder. Jeg vet ikke hvilket HK som sitter i PC så det kan vel bli vanskelig å si. En "sjekkliste" over hva jeg trenger hadde vært fint ! -Zachzi Lenke til kommentar
*T* Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Bruk recovery cd'ene som fulgte med maskinen, der er alt av drivere du trenger. Du kan jo selvsagt lete etter oppdaterte drivere til all hw, men tror ikke foreldrene hennes bryr seg om det, bare ting funker. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 Ok. Funker disse cdene på en spesiell måte eller er det bare å formatere for så å hente driverne fra cdn? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Bare sett i cden og restart maskina, så er pcen som ny etter 15 minutter. Lenke til kommentar
*T* Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Husk nå å ta backup av alle dokumenter, mail, osv.... Mange recovery cd'er gir deg ikke muligheten til å velge om du vil ta vare på din bruker-profil og mappen "mine dokumenter". De bare formaterer og legger inn os på nytt og dermed er alt borte.... Litt kjedelig å forklare hvorfor alle dokumentene til svigerfar er forsvinnet Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Litt kjedelig å forklare hvorfor alle dokumentene til svigerfar er forsvinnet Ja, det ville vært for dumt! :oops: Takk for hjelpen. -Zachzi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå