chokke Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Betydning: Knute Forklaring: Guttenavnet kommer fra det norrøne ordet "knútr" som betyr "knute". Navnedag: 7. januar Artig da jeg har bursdag 6. januar Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Anders Betydning: Mandig Oh Yeah! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Er det ikke en konge elns som het Magnus? 9353682[/snapback] Betydning: Stor Forklaring: Guttenavnet er et latinsk navn som betyr "stor". Navnedag: 16. april 9353843[/snapback] Ble tatt i bruk etter Karl den store (latin: Carolus Magnus). Det samme med mitt navn, Magne, som er mer relatert til hans franske navn (Charlemagne). Lenke til kommentar
Holliday Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Alexander: From the Greek name Αλεξανδρος (Alexandros), which meant "defending men" from Greek αλεξω (alexo) "to defend, help" and ανηρ (aner) "man" (genitive ανδρος). This name was most famously borne by Alexander the Great, King of Macedon. In the 4th century BC he built a huge empire out of Greece, Egypt, Persia, and parts of India. The name was later used by emperors of Russia, kings of Scotland and Yugoslavia, and eight popes. Another notable bearer was Sir Alexander MacKenzie, an explorer of the north and west of Canada in the 18th century. Konklusjon: Det betyr "beskyttende menn/mann" Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Betydning: Den som bærer Kristus Forklaring: Guttenavnet er en variant av Christopher som består av navnedelene christo og pher, hvor christo er utledet fra det greske ordet Christos som betyr Kristus, mens pher er utledet fra det greske ordet pherein som betyr å bære. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Navn: Daniel Betydning: Gud er min dommer Forklaring: Guttenavnet kommer fra det hebraiske navnet Daniyel som betyr "Gud er min dommer". Navnedag: 11. desember Popularitet: Omlag 12 000 personer i Norge har guttenavnet Daniel som første eller eneste fornavn. Navnet med morsetegn: - · · · - - · · · · · - · · Navnet skrevet baklengs: Leinad Navnet på røverspråket: Dodanonielol Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 mitt betyr Leder/krigfører mener jeg å huske Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg heter da Lars Martin noe som gir to søk: Betydning: Laurbærtre, fra Laurentum Forklaring: Guttenavnet er en nordisk variant av det latinske navnet Laurentius, som er et latinsk navn som betyr "fra Laurentum" som var en by i antikkens Italia. Byen Laurentum hadde trolig fått navnet sitt fra det latinske ordet "laurus" som betyr "laurbærtre". Navnedag: 10. august* -------------------------------------------- Betydning: Guden Mars, krigersk Forklaring: Guttenavnet kommer fra det romerske navnet Martinus, som er utledet fra Martis, som er genetivsformen av navnet på den romerske krigsguden Mars. Navnedag: 11. november* Laurbærtre Kriger. Kanskje jeg skal bli trehøgger jeg da? Endret 2. oktober 2007 av Noreng Lenke til kommentar
oiesof Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sofie betyr visdom/klokskap. Hvor godt det passer kan vel diskuteres Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Terje Betydning: Guden Tors spyd/tordenspyd Navnedag: 13. oktober Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Navnet mitt kommer fra det norrøne Eyvindr (windir<3) og betyr lykkelig kriger eller gave. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Navnet mitt betyr gnistre;) Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Koevoet betyr kubein på Afrikaans. Noe jeg kom på i farten Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Markus Betydning: Guden Mars, krigersk, hammer Samme som han karen her EDIT- Med C riktignok, men samme betydning. Endret 20. oktober 2007 av edge Lenke til kommentar
medlem-108338 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Cato Betydning: Klok/vis (usant ) Forklaring: Guttenavnet er et latinsk navn som kan komme av ordet "catus", som betyr "vis" eller "klok". Navnedag: 27. mai Popularitet: Omlag 2 700 personer i Norge har guttenavnet Cato som første eller eneste fornavn. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Navnet mitt, Markus, kommer fra Mars (romersk krigsgud). Men mer direkte er det latin for hammer. Lenke til kommentar
UNOCK Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Navnet mitt, Roy Chirstopher, betyr Rød Kristusbærer... ikke akkurat passende, ettersom jeg er verken er rød eller ktisten... Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg heter da Martha Helene. Martha betyr 'Husets frue' Helene betyr 'Lys, skinne' ( Det sto ihvertfall det på siden det var link til i førsteposten. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå