E-wok Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Betydning: Bonde/jordarbeider Forklaring: Guttenavnet er en form av Georg, som er en form av Georgios, som er et gresk navn, som er utledet av ordet "georgos", som betyr "bonde" eller "jordarbeider". Jeg er en bonde. Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Anders=Mandig...kunne ikke passet bedre ^^ Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) et mannsnavn med opprinnelse i de norrøne ordene gunnr som betyr «kamp», «strid» eller «krig» og endelsen -arr som er dannet av det urnordiske ordet harjaR og betyr «kriger» eller «hærfører». Endret 9. juni 2007 av Vizla Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Gud er nådig (Hans) - Kristen (Kristian) <.< amagawd Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Navnet Audun betyr rik venn. Forklaring: Audun er en norsk form av navnet Audvin som består av navnedelene aud og vin. Aud er utledet fra det norrøne ordet audr som betyr rikdom, mens vin er et norrønt ord for venn. Audun betyr derfor rik venn. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Navnet mitt betyr: Vellutdannet sosial mester" Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Navnet mitt er: [Fri mann] [Evig hersker/enehersker] Altså er det to navn. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Aleksander: Å forsvare/hjelpe, også Mann. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Skal barnet hete Stian? ja! Betydning: Vandringsmann Lenke til kommentar
Piken med sviket Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Navnet mitt betyr kristen, men jeg kan ikke akkurat hevde at jeg er det. Det andre navnet foreldrene mine vurderte å gi meg betyr også kristen. (Det lukter konspirasjon :! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ida Elisabeth: Ida: Jentenavnet er utledet av det tyske "id" som betyr "arbeid". Elisabeth: "Gud er fullkommen" Spennende... Endret 11. juni 2007 av Aidskake Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Eirik: Betydning: Evig hersker/enehersker Forklaring: Guttenavnet består av navnedelene ei og rik, hvor ei er et norrønt ord som betyr "alltid" eller "alene", mens rik er utledet av det norrøne ordet "ríkr", som betyr "hersker". Har ikke hersket over noe særlig, så navnet passer ikke til meg i den forstand. Ellers er det okey lzm. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Robin Betyr lysende berømmelse Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Idunn Betydning: Elsket på nytt, nyelsket Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Rara Avis: Er navnet på en fugl og betyr "et merkelig menneske". Jeg slo det sammen, så ble det RarAvis Nikolai (Mitt fornavn): Betydning: Seiersfolk/folkeseier Forklaring: Nikolai er en form av Nikolas, som kommer fra Nikolaos, som er et gresk navn, som er en sammensetting av ordene "nike" som betyr "seier", og "laos" som betyr "folk". Betydningen på fornavnet mitt er kopiert fra norskenavn.no Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Erlend Andreas blir Fremmed Mann. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Betydningen på norrønt er «lykkelig kriger». Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Navnet mitt betyr MANN og jeg har navnedag om 27 min For en opptur!! Lenke til kommentar
Deceiver Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Cecilie - Jentenavnet er en feminin form av det romerske slektsnavnet Caecilius, som er utledet av det latinske ordet "caecus", som betyr "blind". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå