KKake Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Rune: Guttenavnet er utledet av det norrøne ordet "rún" som betyr "hemmelighet". Kristoffer: Guttenavnet er en variant av Christopher som består av navnedelene christo og pher, hvor christo er utledet fra det greske ordet Christos som betyr Kristus, mens pher er utledet fra det greske ordet pherein som betyr å bære. Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Martin: Betydning: Guden Mars, krigersk Forklaring: Guttenavnet kommer fra det romerske navnet Martinus, som er utledet fra Martis, som er genetivsformen av navnet på den romerske krigsguden Mars. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Sverre: Betyr noe som å svirre, svinge, bruse, være rask i vendingen. Og det passer meg perfekt. Er helt sykt virrete og raser det meste jeg kommer over. Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Navnet mitt, Hilde, betyr "strid". Det kan vel passe bra. Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Navnet mitt betyr: Elsket på nytt, nyelsket. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Benjamin Betydning: Sønnen ved min høyre side Forklaring: Guttenavnet kommer fra det hebraiske navnet Binyamin, som betyr "sønnen ved min høyre side". Den høyre siden var regnet for å være den gode siden, og navnet kan derfor også bety noe slikt som "min gode/beste sønn". Samme betydning: Benny Endret 6. september 2008 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Gomsy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vakker... Hjelpe meg Lenke til kommentar
Kosmosis Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 LOL, mitt navn betyr: Hjelm og offerskjel Mitt navn(Kjetil) kommer fra det norønne ordet "ketill" som betyr offerskjel. En "ketill", som er vist en slags kjele, ble brukt til å samle opp blod fra dyr som ble ofret. Senere fikk navnet mitt også betydningen "hjelm". Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Navnet mitt betyr prins og har blitt brukt som både tittel og fornavn. Det er ikke uvanlig med mitt navn i Midtøsten (for jøder, perserne og arabere) men tildels i øst Europa, selvom mange av dem enten uttaler det annerledes eller staver det annerledes Den kvinnelig versjon av mitt navn er Amira Ingen navnedag for meg Endret 24. juli 2012 av amir90 waits for alice Lenke til kommentar
LongKissGoodnight Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Mitt navn betyr hun som binder eller er bundet, mellomnavnet mitt betyr Guds løfter. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Nils: Folkeseier eller seierfolk. Navnedag 6 desember. Ca 15000 mennesker i Norge som har Nils som første eller eneste fornavn. Hmm navnet passer sikkert til meg, hmm men ikke sikkerpå hva seierfolk/folkeseier er?? Noen som vet? så ikke sikker på om betydningen passer til meg. Endret 28. september 2012 av Chocolate-Monster Lenke til kommentar
EddieMonster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 norrøne ordet edda som betyr «oldemor» jeg er så heldig, særlig når venner sier ting som " mitt navn betyr perle". og da tenker jeg mitt betyr oldemor .____. Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Navnet mitt betyr "mektig i strid", mellomnavnet mitt kommer fra det hebraiske ordet Channah som betyr "gunst" eller "nåde". Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) -- Endret 10. desember 2014 av Hafti Lenke til kommentar
Kahrs Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Fredrik: Mitt navn betyr: Fredelig hersker. Kun 12 000 personer i Norge har guttenavnet Fredrik som første eller eneste fornavn. Eg liker navnet selv om de fleste bruker etternavnet mitt for å tilkalle meg! Endret 6. juni 2013 av FuSeCk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå