muttok Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Jeg har fått tak i meg en 3COM ISDN-router-hub, da jeg skal dele internett på et par maskiner her, samt bruke de analoge telefon utgangene til digital parabolen. Boksen er: 3com ISDN-router-hub, type: 3C891 - 1 ISDN inn - 2 analoge ut - 4 porters hub Har fått satt opp det slik jeg vil ha det og alt fungerer som det skal, _nesten_ Problemet er at jeg får mye høyere ping(ms) enn hva jeg hadde før. Pinger jeg f.eks www.sol.no med isdn-kortet i pcen ligger jeg på omtrent: 30-40ms Pinger jeg den samme når jeg bruker router-hub'en ligger jeg på 50-70, og pingen hopper regelmessig. Problemet blir ennda større når jeg f.eks skal spille Counter-Strike o.l Før hadde jeg ping på 50-80, men må ligger det på 100-140 Dette har begynt å irritere meg en god del .... Hvis jeg pinger routern fra pcen min, så ligger den på 0ms Og når selve ISDN linjen fungerer fint med isdnkortet, så er det noe med den 3Com boksen som er muffens. Har testa det som er av alternativer og avkryssninger, men har ikke funnet noen løsning. Venligst hjelp meg (og nei; det er ikke mulighet for bredbånd på flere år her) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Jeg har fått tak i meg en 3COM ISDN-router-hub, da jeg skal dele internett på et par maskiner her, samt bruke de analoge telefon utgangene til digital parabolen. Venligst hjelp meg (og nei; det er ikke mulighet for bredbånd på flere år her) Finnes det oppdatert firmware til denne hos 3com? Og du har vel registrert deg hos www.firstmile.no om mulig ADSL? Lenke til kommentar
muttok Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 Firstmile har jeg registret hos, også e-nett.no som er en lokal tilbyder her, men jeg bor ute av dekning uansett. Har leta etter firmware, men har ikke funnet noen nyere versjoner enn det jeg har. Lenke til kommentar
muttok Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 en god del sider får jeg ikke pinga i console en gang.. som f.eks www.3com.com / www.pcworld.com / www.msn.com mens f.eks www.startsiden.no har jeg 140ms i snitt www.hardware.no har jeg ca 95ms i snitt www.tiscali.no har jeg ca 55ms i snitt Det er Tiscali jeg bruker som ISP. men det fungere jo fint hvis jeg bruker det vanlige isdn kortet. Til sammenligning har jeg der 30ms i snitt til tiscali.no Når jeg laster ned via routern oppnår jeg ca 8kb/sek der å men pingen er jo sååååå mye høyere HELP Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Tror det bare er vanlig at man får høyere ping når man bruker router (hvertfall med 10/half på LAN interface). Jeg fikk det også, men jeg tar det ikke så jævli tungt. Lenke til kommentar
unicus Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har samma problem, og det irriterer meg no jævlig. Har samma routern forresten =) Lenke til kommentar
muttok Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Du har ikke funnet noe løsning ? Synes det er veldig rart men, routern funker jo helt greit ellers ... At jeg er kobla via Lan og så ut på nett med routern hefter ikke noe særlig med pingen. Det er tap lik 0 omtrent. Men Men , isdn-kortet et tilbake igjen her iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå