Gå til innhold

Sync av Oulook e-mail

zie

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lett febrilsk rundt på nettet etter en enkel løsning på mitt problem. Vet ikke helt om posting her er riktig sted, men shitt dau. Greia er den, jeg har en stasjonær og en laptop. Det er forskjellig hvilke tider og hvor jeg er, men ønsker er at pc'ene kan synce mailen med hverandre over nettet. uten noe form for hussle! Jeg har prøvd ett utall av gratis programmer, men alle har noe dritt ved seg. Enten at du må trykke på en haug av knapper eller at det popper opp noe hele tiden. jeg vil ha noe enkelt og greit som ikke tar hele linja mi, eller som plager en stakkar som meg.

Ett annet prob er også at jeg nå har en to fulle innbokser på hver av pc'ene. Hvordan får jeg disse sammen, trenger egentlig bare en merging av pst filene ( eller av inbox'en.) Har lest rundt men finner bare tynne forklaringer.

Noen som kan gi meg noen tips?

PS: Jeg kjører oulook 2007 ( en del av office 2007 pakka) på stasjonære) og kjører outlook 2003 på laptop ( en del av office 2003 professional pakka)

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan mail er det snakk om?

En løsning på problemet ditt kan være å bruke imap mapper i stedet for pop/smtp. Dette gjør at meldingene hele tiden ligger på serveren og outlock behandler dem ikke "lokalt", altså det blir akkurat som å bruke ett nettbasert epost system. Bare at du sitter på outlock interface :) Dette fjerner iallefall problemet ditt, men det er mail instillingene dine i outlock som må forandres, og kanskje innstillinger i selve mailen din. Men det kommer ann på hvem du har.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Hvordan mail er det snakk om?

En løsning på problemet ditt kan være å bruke imap mapper i stedet for pop/smtp. Dette gjør at meldingene hele tiden ligger på serveren og outlock behandler dem ikke "lokalt", altså det blir akkurat som å bruke ett nettbasert epost system. Bare at du sitter på outlock interface :) Dette fjerner iallefall problemet ditt, men det er mail instillingene dine i outlock som må forandres, og kanskje innstillinger i selve mailen din. Men det kommer ann på hvem du har.

8453731[/snapback]

Hei Jeg bruker Tele2. Jeg har hørt med tele2 om dette og de hadde ikke noe løsning, Jeg mottar stadig store e-mail (tele2 har liten lagring på web) og annen sensitiv informasjon. Så jeg er nødt til å bruke pop server. For å få det ned på pc'n. Tele2 er ganske håpløst, men det er det jeg bruker i jobben og er litt "bundet" til disse. Så bytte av e-mail er heller ingen mulighet..

TAkk for tips

Endret av zie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...